NSR-98 Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Hei, hvilken dyse burde eg bruke nå eg sett på effektanlegg (jollymoto sp)? Og hvilken tennplugg? Forgasser: DellOrto 28mm, org dyse 132 Har noken erfaringer med dette powerfilteret fra biltema? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Reservedeler/Luftfilter/Luftfilter-konisk-2000020541/ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Det filteret er noe uendelig dritt. Ikke tåler det vann, det bråker og filtrerer dårlig. Det har også lukket ende (det metalldekselet) som ofte skaper stående bølger på bestemte turtall som igjen skaper trøbbel ved justering av forgasseren. Da er dette mye bedre. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Reservedeler/Luftfilter/Luftfilter-Fiddy-2000022861/ Det bråker like mye men det er vannavvisende (når det er innoljet, noe det skal være). Det har også større overflate så det slipper inn mer luft samt større/tykkere filterelement for bedre filtrering. Og ikke minst; hva slags sykkel skal dette på? Går ut i fra det ikke er moped siden det er en 28mm forgasser. Lenke til kommentar
NSR-98 Skrevet 13. september 2015 Forfatter Del Skrevet 13. september 2015 Oja, hehe, glømte å skrive kva sykkel det va til xD Er til ein Honda nsr 125 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 (endret) Okei. Jeg har hatt en Honda CRM 125 som har akkurat samme motor. Jeg brukte UNI-filter. Men jeg vil anbefale å undersøke mulighetene for å modifisere den originale luftfilterboksen. Blir ikke så mye bråk. Ang. tennplugg ville jeg gått for original. Eneste du oppnår med andre typer er litt lengre levetid. Endret 13. september 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Eventuelt en plugg av samme type som er litt kaldere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå