spøkelset Skrevet 13. september 2015 Rapporter Del Skrevet 13. september 2015 Er det verdt å investere i understellsbehandling av en 2009 VW Caddy? Bilen er meget godt vedlikeholdt og jeg vil gjerne holde den pen og rustfri.Hvor mye regner dere med at dette vil kostet? Ser at det er flere tilbydere på markedet. Hva er det beste å bruke? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. september 2015 Rapporter Del Skrevet 13. september 2015 Jeg behandlet min bil for 5000, men fikk en veldig fin pris da Sånn jeg ser det er det en liten utgift i forhold til hva man får igjen, selv om du muligens må betale litt mer enn 5000. Jeg ville gjort det om det er en bil du vil beholde en del år Lenke til kommentar
mosqo Skrevet 22. november 2015 Rapporter Del Skrevet 22. november 2015 Man kan understellsbehandle litt på egenhånd også. Med noen spraybokser med Comma wax seal til 170 kr/boksen kommer man langt om kravene ikke så veldig høye. Med f.eks 5-6 bokser får du dekka det meste av understellet med voks som samtidig trenger inn i og stopper evt. rust. Om hvor bestandig denne voksen er vet jeg ikke. Den er tyntflytende når man sprayer, så det trenger inn over alt og så stivner det til hard voks. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 22. november 2015 Rapporter Del Skrevet 22. november 2015 Et alternativ til voks er oljebehandling f. Eks med lanolinolje. Den kryper godt inn i alle plateskjøter og andre utilgjengelige plasser. Du slipper også problemet med rustfellene som kan oppstå bak voks. Behandlingen gjentas hvert 1,5-2 år. Koster ikke så mye som vanlig voksbehandling. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. november 2015 Rapporter Del Skrevet 23. november 2015 Disse bilene skal egentlig ikke understellsbehandles. Det er laget sånn fra fabrikken, at de skal holde livet ut på understellet.Det er stor sjans for at det blir fortere rust hvis du understellsbehandler dem, på grunn at at det så lett kan ligge noe i mellom og eire.Bortkastede penger. Dette har jeg fra bilmerkets egne fagfolk. Hvis man absolutt skal understellsbehandle bør det brukes voksbasert behandling. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. november 2015 Rapporter Del Skrevet 23. november 2015 På biler eldre enn et par år er det uansett oljebehandling som er tingen, å forsegle rusten inne på annen måte vil bare føre til at den får utvikle seg fint. Når det gjelder at den skal vare levetiden ut er nok det korrekt, og for en bil av denne typen er det da typisk 4-5 år igjen til skroting.. Problemet er at denne 2009-modellen går i Norge, og således må antas å skulle vare lenger enn en tilsvarende i hjemlandet (Tyskland) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. november 2015 Rapporter Del Skrevet 23. november 2015 Problemet er at denne 2009-modellen går i Norge, og således må antas å skulle vare lenger enn en tilsvarende i hjemlandet (Tyskland) Hvorfor kan en anta det? Vil helst tro det er motsatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 23. november 2015 Rapporter Del Skrevet 23. november 2015 Jeg vet ikke hvordan det er i tyskland, men i Norge har vi en fin ting som kalles veisalt som staten lemper utpå i store hauger fordi folk ikke lenger kan kjøre bil, som spiser bilens understell fordi understellet aldri ble laget med veisalt i tankene. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. november 2015 Rapporter Del Skrevet 23. november 2015 (endret) Pluss at det vanligvis blir mye mer småkjøring og køkjøring her enn i Tyskland. Så etter hva jeg har hørt andre sagt også, tæres bilene fortere opp her. Endret 23. november 2015 av Delvis Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 23. november 2015 Rapporter Del Skrevet 23. november 2015 Tja, det med småkjøring og køkjøring kommer jo an på hvor i landet man bor og ferdes. Men jeg vil tro at en understellsbehandling gjør at bilen varer lengre hvis det gjøres av erfarne fagfolk som også fjerner påbegynt rust, og ikke ola nordmann i kjeller garasjen med 6-7 spraybokser. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. november 2015 Rapporter Del Skrevet 23. november 2015 Ville hvertfall ikke brukt tusener på det, etter det karosserifolkene hos Møller informerte meg.De var veldig klare på at det er helt unøvendig. Skulle tro de vet hva de snakker om.Min Caddy er 13 år gammel nå. Aldri blitt understellsbehandlet og og kjørt mye på drittføre og veisalt. Har spylt den sjelden under også. Men selve understellet ser faktisk omtrent like inntakt ut i dag, så vet ikke jeg. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. november 2015 Rapporter Del Skrevet 23. november 2015 (endret) Problemet er at denne 2009-modellen går i Norge, og således må antas å skulle vare lenger enn en tilsvarende i hjemlandet (Tyskland) Hvorfor kan en anta det? Vil helst tro det er motsatt. Fordi norske biler har høyere gjennomsnittsalder enn biler i europa ellers.. 10,5 år er fasiten for Norge mens den er 8,6år for et representativt utvalg av EU. Endret 23. november 2015 av Snylter Lenke til kommentar
Bente Mæland Skrevet 11. mai 2023 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2023 (endret) Hva koster en understelsbehandlig av en Toyota 2013 modell som jeg vil få deres hjelp til så fort som mulig 😄 ? Endret 11. mai 2023 av Bente Mæland Lenke til kommentar
Musefella Skrevet 11. mai 2023 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2023 Bente Mæland skrev (5 timer siden): Hva koster en understelsbehandlig av en Toyota 2013 modell som jeg vil få deres hjelp til så fort som mulig 😄 ? Fluid film er det eneste rasjonelle produktet å spraye på eldre biler som allerede har begynt å ruste, anbefaler å gjøre det annethvert år og prisen pleier å ligge mellom 4000 og 5000kr. Jeg ligger under bilen og sprayer det på selv, men det er kanskje ikke for alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå