Josse1982 Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Jeg skal bygge nytt hus hvor det vil være en hybelenhet. Denne hybelenheten vil få strøm fra hovedenheten. Det vil si at det ikke vil være noe egent strømabonement i hybelen (leien vil være inklusiv strøm). Problemet mitt er at routeren min vil være tilkbolet strømnettet for å få signaler fra bla. overvåkningskameraer. Jeg er da redd for at leietager i hybelen skal kunne koble seg på strømnettet med en nettverksadapter for strømnett for så å få tilgang til mitt hjemmenettverk med servere osv. Jeg vet av erfaring at nettverkssignalene kan gå over et helt hus på tvers av sikringskurser. Det jeg lurer på er om noen vet hvordan man evt. kan få hindret nettverkssignalet fra å gå ut i de sikringskrusene som tilhører hybelen? Grunnen til at vi ikke monterer egent sikringsskap med separat abonnement i hybelen er kostnader. Håper på noen gode forslag. Lenke til kommentar
Lazy Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Jeg skal bygge nytt hus hvor det vil være en hybelenhet. Denne hybelenheten vil få strøm fra hovedenheten. Det vil si at det ikke vil være noe egent strømabonement i hybelen (leien vil være inklusiv strøm). Problemet mitt er at routeren min vil være tilkbolet strømnettet for å få signaler fra bla. overvåkningskameraer. Jeg er da redd for at leietager i hybelen skal kunne koble seg på strømnettet med en nettverksadapter for strømnett for så å få tilgang til mitt hjemmenettverk med servere osv. Jeg vet av erfaring at nettverkssignalene kan gå over et helt hus på tvers av sikringskurser. Det jeg lurer på er om noen vet hvordan man evt. kan få hindret nettverkssignalet fra å gå ut i de sikringskrusene som tilhører hybelen? Grunnen til at vi ikke monterer egent sikringsskap med separat abonnement i hybelen er kostnader. Håper på noen gode forslag. Hvis du skal bygge nytt hus så bygge et sikkelig kat6 nettverk istede for og dele ut nett over strømnettet? Høres helt idiotisk ut og skal bruke homeplug hvis du har mulighet til og legge opp kat6 til alle steder du trenger nett, skjult i veggen. 1 Lenke til kommentar
Josse1982 Skrevet 13. september 2015 Forfatter Del Skrevet 13. september 2015 (endret) Jeg skal legge kat6 i hele huset, men enkelte produkter bruker som standard strømnettet for å sende signaler. Feks overvåkningskamera fra logitech. Tenker derfor å være førevar og montere inn sperre i sikringsskapet om det er mulig..? Endret 13. september 2015 av Josse1982 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Kan ikke se at slike sperrer finnes. Å legge opp separat abonnement til hybel vil vel heller ikke gjøre noen forskjell. Problematikken er akkurat den samme som med trådløst nettverk. Signalene kan plukkes opp langt utenfor huset. Du må enten stole på kryptering, eller ikke bruke radiosignaler i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå