total Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Bor utenlands og prøver å finne en fornuftig kortbruk som ikke medfører for mye gebyrer og valutapåslag. Slik jeg har gjort det til nå har jeg vekslet mellom tre produkter: TrumfVisa til alle større kortkjøp, middager, klær, hotell etc. (Gjøres alltid opp på forfall) (Gebyrfritt, men 1,75 i valutapåslag. Minibankuttak: 35,- + 1,5 % av beløp ) Debitkort gjennom lokal bank - dagligkjøp, siden langt fra alle terminalene tar visakort (Gebyrfritt, ikke valutapåslag ettersom det betales i euro) DNBstudent til uttak i minibank (Gebyrfritt, 1,75 i valutapåslag. Gratis minibankuttak, men har kun kortet i 6 mnd til pga alder) I tillegg går det jo en del kontanter (som jeg nesten aldri brukte i Norge) - har dere noen tips for å sette opp en bedre cashflow? Har en lokal bank som jeg ordner husleie og andre regninger fra, mens jeg får lønn inn på min norske konto. For å overføre fra min norske bank til lokal bank må jeg betale gebyr på 35 kr + evt valutapåslag. Renten jeg har i min norske bank er veldig mye bedre enn lokal bank, spørsmålet blir da hva som blir fornuftig - overføre et større beløp, si 5-6 husleier, få ganger, eller overføre månedsleien fortløpende? (Har en ganske stor buffer uansett) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Danske Bank har noe for skandinavia. Hos bank Norwegian kan du vel ta ut kontanter i minibank uten gebyr og rente fra uttaksdato tror jeg. Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Det er faktisk ikke renter fra uttaksdato på kontantuttak i utlandet på Bank Norwegian, så jeg har konkludert med at dette er det beste kortet å dra med seg på tur. K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå