ti-guru Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Hei, Kjøper ny PC i disse dager og lurer på om jeg burde gå for internt PCI-kort til nettverk, som feks denne eller bruke RJ45-porten på hovedkortet og heller koble til et AP rett ved siden av PC som feks denne. Fordelen med sistnevnte er at det kanskje overlever en oppgradering 5-6 år frem i tide. Forrige trådløse PCI-kort overlevde ikke denne runden da det var av den gamle PCI-standarden og ikke lenger er å finne på hovedkort. Noen meningen rundt dette? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Min mening er at vanlig kablet nettverk er mye bedre enn begge forslagene. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 13. september 2015 Forfatter Del Skrevet 13. september 2015 Min mening er at vanlig kablet nettverk er mye bedre enn begge forslagene. Dessverre ikke en mulighet i dette tilfellet. Men, hvis man skal velge ett av alternativene over? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Det er vel bedre med: D-Link DWA-582 Trådløs AC1200 Dual Band PCIe adapter Men det kommer ann på hvor dette står peker det mot veggen så maskinen står i veien for signalene må du regne med dårlig ping og dårlig hastighet. Hadde heller vurdert:D-Link DWA-182 Wireless AC USB Wireless AC Dualband USB Adapter, 867 Mbps 5 GHz, 300 Mbps 2.4 GHz Med en lengere usb 3 kabel, selv om også det er dårligere en kabel. Hvordan er mulighetene for homeplug i så fall? Selv om hastighetene er ofte dårlig på IT nett om det er kun en kabel som leder over 2 kurser. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Min mening er at vanlig kablet nettverk er mye bedre enn begge forslagene.Dessverre ikke en mulighet i dette tilfellet. Men, hvis man skal velge ett av alternativene over? Det er alltid mulighet for kablet nettverk. Spørsmålet er hvor mye arbeid som må til. Skal man sette opp noe trådløst på en god måte spørs det på retning og avstand til ruter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå