Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming av GSX 750


Nortonboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du kan dreve den om for bedre aks eller topp fart, minuset er at tar du det ene mister du det andre.

det beste er vel å kjøpe seg en trimpotte, kommer ann på hvilken modell du har for hvor mye mer effekt du får, samt får du en grovere lyd.

du kan også fin instille luft\bensin inntaket.

Lenke til kommentar

He he jeg tenkte liksom mer på motortrimming ja. Skal ha lystgass på den sykkelen men kunne sammtidig tenkt meg å hatt hvertfall 80 HK på bakhulet før lystgass. Trimpotte har jeg og det gir liten effekt økning på en 4 takter sammenliknet med en 2 takter. Ja ja jeg skal nok finne på noe.

Lenke til kommentar

Er det en GSX-F eller GSX-R du har? Åssen modell er det? Siden du har under 80 hk på bakhjulet så regner jeg med at det er en F du har. Disse er jo egentlig ikke ment til å gå fort heller. De er jo touringsykler. GSX-F har ikke ramme, bremser eller støtdempere som egner seg til lystgass, turbo osv. Dessuten er motoren en gammel konstruksjon som ikke tåler så høye påkjenninger.

 

Hva med å bytte ut til en R-sykkel hvis du har lyst til å kjøre fort?

Lenke til kommentar
Er det noen som har erfaring med trimming av GSX750 Der ute. Vurderer å prøve nye kammer. Kanskje et annet oppsett på gasserne. Men skulle gjerne hatt tips av noen som har gjort dette så slipper jeg å prøve meg fram så mye.

tror han ikke har noen av delene jeg, tenker han har en 80-82 modell vanlig GSX, den første, den kom vel med 82 hk, hadde jo gjort det lettere om man skriver eksakt hva sykkel det er, det er jo en haug forskjellige GSX er, sjekkopp motospeed i sverige, de har mye ymse i trim, de pleide ha tre forskjellige typer kamaksel sett til GSX, du kan bruke stage 1 el noen stage 2 uten skifte for mye,, ellers er det nevnt effektanlegg, du kan montere dynojet, kn filter el tilsvarende, ny tenningsplate,som flytter tenning 3-5 grader,el om det er den gamle GSX du har, hive en R motor i, el en hva som helst GSX 1100 motor. Da bytter du og svingarm bak, og monterer på gaffelstabelisator framme.

Forteller du eksakt hva du har er det lettere fortelle hva som kan gjøres.

 

mvh ROXXX

Lenke til kommentar
He he jeg tenkte liksom mer på motortrimming ja. Skal ha lystgass på den sykkelen men kunne sammtidig tenkt meg å hatt hvertfall 80 HK på bakhulet før lystgass. Trimpotte har jeg og det gir liten effekt økning på en 4 takter sammenliknet med en 2 takter. Ja ja jeg skal nok finne på noe.

jeg fant det andre innlegget ditt, og var innom hjemmesiden din, det du skulle smokket inn i den rammen er jo helt klart en R 1100 motor! mer eller mindre samme motorfester, du må bare lage noen plater på fremste feste mener jeg huske, ellers var jo stuket godkjent det! Men det skiltet på denne biken,,,har du vist den?? eller?.hehe må bare tilføye jeg likte glassblåsings kassen din.

 

ROXXX

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jepp du har rett roxxx det er en gammel haug 80 mod. Grunnen til at jeg ikke vil sette inn GSX-R motor er fordi jeg vil ha det godkjent. Det jeg har gjort til nå går, med papirer på alle deler og styrkeberegning på demperfeste. Setter jeg inn en GSX-R motor går den over til klassen oppbygd sykkel og jeg må da betale oppbygingsavgift som er ca 50 000.- ikke så aktuelt kan man si. Så jeg er interesert i å trimme min eksisterende motor.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...