Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk hovedmål og sidemål (privatist)

AsilS

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ta opp norsk hovedmål og sidemål som privatist. Er det noen som vet om jeg trenger norskbøkene når jeg kun skal ta eksamen i skriftlig og ikke muntlig? Skjønner at jeg trenger kunnskap om de ulike sjangrene som finnes i norskbøkene, men er litt dyrt å kjøpe bøker for 1800 kroner om det kun er det jeg trenger bøker for. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å ta opp norsk hovedmål og sidemål som privatist. Er det noen som vet om jeg trenger norskbøkene når jeg kun skal ta eksamen i skriftlig og ikke muntlig? Skjønner at jeg trenger kunnskap om de ulike sjangrene som finnes i norskbøkene, men er litt dyrt å kjøpe bøker for 1800 kroner om det kun er det jeg trenger bøker for. 

Jeg hadde kjøpt bøkene hvis jeg var deg. Ikke bare står det hvordan man kan skrive en bestemt sjanger, men det er også mye fagstoff innenfor de forskjellige kulturhistoriske epokene. Det kan dukke opp oppgaver som har med dette å gjøre. 

Lenke til kommentar

Bare kjøp VG3-boka. Greit med "På godt nynorsk" også (koster ikke mye). Trenger ikke å kjøpe og lese alle bøkene. Kjøp brukt så selger du til samme pris når du er ferdig med dem. Oppgaver i norsk er som regel ganske brede ikke akkurat vanskelige. Under norskeksamen i hovedmål på VG3 brukte jeg egentlig svært lite (om noe i det hele tatt?) fra pensum da det meste var selvrefleksjon. Endte da opp med 5 i karakter. Fint å ha boka under eksamen skulle du stå fast, men er absolutt ikke noe du trenger å pugge. Greit å lese igjennom en uke i forveien, men det er det.

Ganske dumt å ikke ha boka under eksamen :) Evt. kan du låne en fra et bibliotek, men er ganske vanskelig å finne en ledig vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...