Gå til innhold

Pinnacle Liquid Edition

Anbefalte innlegg

Har nettopp reinstalert PC med XP Pro. Bruker Belkin FireWire kort og

Sony DCR-IP220 videokamera.

Har omtrent bare installert Pinnacle Liquid Edition på PC'en. Starter kamera i avspillingsmodus (Hører pling når PC registerer at kamera er tilknyttet, og ser at det dukker opp i 'Device manager'), starter så Edition, men får ikke kontakt med kameraet. Får bare en feilmelding øverst i gult felt om at 'no camera connected' el.l.

Utstyret fungerer helt fint under Studio 8!

Noen som har noen gode forslag til feilsøking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilsøking: kameraet ditt... For meg ser det ut som om du har MicroMV. MicroMV sender ikke ut det samme signalet over FireWire som det vanlige DV-kameraer gjør, og Edition er ikke kar om å hente inn video fra MicroMV kameraer. Du kan bruke Studio 8 for å spille inn, og deretter importere inn i Edition.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for tilbakemelding.

Noen som vet om MicroMV støtte kommer i Liquid Edition?

Jeg har jobbet litt med å generere AVI-filer i Studio 8, og deretter importere disse i LE. Dette gikk veldig bra på noen AVI filer jeg allerde hadde laget tidligere og disse fungerer fint.

Etter jeg som nevnt reinstallerte PC'en min får jeg ikke med lyd når jeg importerer AVI-filene til LE. Dette markerer også LE ved at det ikke er noe høyttaler-merke i "rack" etter import av AVI-filen.

Når jeg spiller AVI-filen i f.eks. Windows Media Player fngerer lyden fint. Noen som har gode forslag til hvordan jeg skal få med lyd ved importen? :blush:

Endret av Påla
Lenke til kommentar

Ting kan tyde på at Pinnacle implementerer MicroMV støtte i neste versjon av Liquid Edition, men det er ikke bekreftet.

Når du importerer klipp i Liquid Edition kan du velge et par valg, f.eks. hva som skal skje med mediefilen (om flyttes, kopieres eller kun lenkes). Hva velger du her?

Lenke til kommentar

Men jeg har hørt det er Sony som er nazi på dette med MicroMV-formatet? De er jo kjent for å lage egne standarder som vi stakkars forbrukere må leve med (memory stick, 8mm, hi8, digital8, sacd, micromv osv osv osv). For Sony vil vel at MV-brukere må slite med det programmet dem laget spesielt for MV-brukerne ja? Er ikke helt sikker, men tror klager må sendes til Sony ja....

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar

Ja, støtter den der. Problemet med MicroMV, slik jeg ser det, er at kameraene er utstyrt med FireWire, men det er en MPEG-2 strøm som kommer ut herfra. De fleste redigeringsprogram forventer en DV 25MBit strøm (den vi har på DV, DVCAM kameraer). MicroMV har en helt annen datakode via FireWire, og det er her problemene dukker opp. En løsning er i dag å benytte MovieShaker eller Studio 8 for å gjøre innspilling, og deretter konvertere til f.eks. .avi-filer som de fleste redigeringsprogram klarer å importere.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Ser ut som om jeg er stuck med MicroMV som jeg trodde var noe nytt og som var på vei, men den gang ei..... Kameraet er imidlertid veldig bra (veldig bra oppløsning på både video og stillbilder), og fungerer helt fint med Studio 8.

Som nevnt har jeg importert AVI-filer laget i Studio 8, og når jeg importerer er vel standard at de bare lenkes, og det er det jeg har forsøkt de fleste gangene. Kopierte nå sist, og dette tok vesentlig lengre tid (mange minutter) og trodde at dette var løsningen. Når importen var ferdig var imidlertid klippet uten lyd-icon og ikke noen lyd når jeg viste klippet i preview heller. Har ikke forsøkt med flytting (ga opp og forsøker meg gjennom forumet her i stden for)

Var dette svar nok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...