ysoligard Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Hei! Er det noen som har erfaring med disse ordningene? Ser at en kan kjøpe forskjellige produkter der noen dekker kun spesifikke feil ifbm. motor og girkasse, mens "Nybil Gull" og XtraGaranti Gull" dekker "Alle elektriske og mekaniske komponenter med de unntak som er angitt i vilkårene". Har søkt litt på nett ang. AutoConcept å det jeg har funnet er kun negativt. Det de ikke sier noe om er hvilket produkt de har kjøpt. Ettersom "Komponent omfanget" på tjenestene er ulike, så hadde det vært interessant å vite om noen har erfaring med spesifikke produkter. Linker til til produkter og vilkår: Nybil Gull Komponent omfang Vilkår XtraGaranti Base Komponent omfang Vilkår Punkt 9 og 11 i vilkårene er nok de som er viktigst med tanke på generelle begrensninger. Hva mener dere det ligger i disse punktene. 9 Garantien dekker ikke karosseri, innredningsdetaljer, lakk, glass, katalysator, ulyd, filter, lyspærer, batterier, underholdning-/navigasjon- /kommunikasjonssystemer, programmering, lekkasje, elektriske kabler, slanger, vaiere, rør, remmer og slitasje samt deler som normalt inngår i servicen. 11 Konsekvensskade på en komponent som ikke dekkes og/eller konsekvensskade på grunn av komponent som ikke dekkes erstattes ikke Lenke til kommentar
Petter900 Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Legg også merke til at de trekker av for kilometer, og alt som kan minne om slitasje dekker de heller ikke... Noe annet interessant er at de påstår at en konverter ikke er en innvendig del av en automatgirkasse. Når man kikker under bilen så er det vel åpenbart at den er inni? eller? De dekker seg bak egne regler, og ekstra liten skrift... Styr unna, det er penger rett i dass. I følge fagmannen på girkasseverkstedet har han kranglet med de i ukevis, og når nesten aldri frem... hans råd var å bruke 40.000 pluss mva på ny kasse isteden for å prøve å krangle. Siden konverteren er "glipper" på lockup kommer dette av dårlig oljetrykk i kassa, dette dekkes selvfølgelig IKKE av forsikringen fordi det KAN være slitasje... Altså ikke plutselig og uforutsett... Dette er rein svindel i min verden, De finner alltid en vei utenom. De fleste trenger jo bilen daglig, og orker ikke å holde på i månedsvis med krangling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå