Gå til innhold

Scanning av dokumenter med Canon MG7150

Anbefalte innlegg

Jeg har en multifunksjonsprinter (scanner, kopimaskin og skriver) som jeg gjerne skulle ha scannet noen dokumenter med.

Det er forsåvidt greit, men det finnes ingen muligheter til å velge noe annet enn lagring til PDF. 

Kan jo scanne de inn som bilder, men det hjelper egentlig heller ikke, når en ikke har noen egnede programmer å redigere de med.

Jeg ønsker å kunne redigere, fylle inn, forandre på de dokumentene jeg skal scanne inn på min Mac, og jeg har ikke Adobe Acrobat som jeg kan forandre på en PDF.fil. Det programmet er altfor kostbart til disse småtingene her, så det er det ikke aktuellt og kjøpe.

Så det jeg har tilgjengelig er,

• En MacBook Pro med Pages
  • En multifunksjonsskriver Canon MG7150 (kun med medfølgende programvare), som kun scanner og lagrer dokumenter som PDF.filer

Det jeg ønsker er muligheten til å,

• Kunne redigere dokumentene i Pages eller noe annet program etter at de er scannet inn på Mac'en
  • Få lagret de innscannede dokumentene som dokumenter, ikke som PDF.filer (vet ikke om det er muligheter for det). Det finnes det i hvert fall ikke i den medfølgende programvaren til denne skriveren, for der er det som nevnt kun muligheten til å lagre som PDF.filer.

Evt. kunne bruke et trygt, velfungerende og gratis program, som kan konvertere PDF.filer om til noe som kan redigeres på en MacBook Pro (info om min Mac ligger i vedlagte bilde, om det har betydning for hvilken programvare jeg evt. kan laste ned og benytte til slik jeg ønsker).

Noe ‹‹data-geni›› er jeg definitivt ikke som dere helt sikkert forstår, så fint om evt. svar/hjelp kan være greit og utfyllende forklart   :)

post-360398-0-95669800-1442082414_thumb.png

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...