TheNarsissist Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 (endret) Hei, jeg skal ta Geofag 1 som privatist dette semesteret. Dette er en muntlig eksamen på 30 min der man også skal presentere en prosjekt oppgave (Foreløpig uvisst om jeg skal presentere den der og da, eller oppgaven skal sendes til eksaminator/sensor før eksamen). Jeg tror oppgaven bør være et sted mellom 15-30 sider, altså ikke så mye. En ting jeg tenkte på er tsunamien i 2004. Den kunne kanskje vært en aktuel oppgave. Legger ved link til kompetansemålene. Er da kompetansemålene under geoforskning som er viktigst. http://www.udir.no/kl06/GFG1-01/Kompetansemaal?arst=1858830315&kmsn=1721470332 Takk Endret 12. september 2015 av TheNarsissist Lenke til kommentar
Sci Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Jeg tror det kanskje blir litt snevert å spesifikt ta tsunamien i 2004, men tsunami som geologisk fenomen kan du jo fint ta for deg og heller bruke den i 2004 som et type eksempel. Pass på å hold deg hovedsakelig til de geologiske delene ved den. Det finnes jo også noen ulike typer hendelser som fører til en tsunami, du burde nok få med deg alle disse hvis du skal skrive/presentere en prosjektoppgave om dette fenomenet. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. september 2015 Forfatter Del Skrevet 13. september 2015 Takk for svar. Det som forvirrer meg er disse læreplanmålene. Ut ifra det virker det som om man skal velge seg et område, la oss si Hawaii og gjøre rede for: gjøre rede for sammenhenger mellom berggrunn, landformer og geologiske ressurser i et valgt område gjøre rede for årsaker til klimatiske forhold i et valgt område kartlegge hydrologiske forhold og drøfte tilgang på ferskvann i et valgt område drøfte risiko for miljø- og naturkatastrofer og hvilke konsekvenser disse kan medføre i et valgt område Blir det ikke da feil å fokusere oppgaven på f.eks. tsunamier. Er litt forvirrende fordi de oppgavene jeg har sett på nettet, f.eks. her http://www.studienett.no/Oppgaver/?q=geofag+1&page=2så skriver jo folk om alt fra tsunamier, hawaii, nedbør i forskjellige steder. En kompis som gikk på Bjørknes privatistsskole skrev vist om naturkatastrofer. Dette er litt forvirrende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå