Gå til innhold

Kjøpe iphone 6s i usa "pay in full"

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tenkt å kjøpe iphone 6s. En venn av meg er i usa når den kommer ut for salg. Når jeg går inn på apple.com/us kan jeg forhåndsbetstille, men da må jeg velge et telefon "firma" som for eksempel AT&T, t-mobile... hvis jeg velger AT&T kommer det opp 2 valg:AT&T next eller "pay in full". Hvis jeg tar next kommer det opp månedspris og på pay in full får jeg hele prisen. hvis jeg betaler hele prisen, er det noe binding på telefonen med AT&T? Kan jeg bruke vanlig telenor simkort i det etterpå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har du US credit card? Du må ha det, og US billing address og delivery address, for å kunne bestille fra applestore i usa.

Sist jeg kjøpte iPhone der, kjøpte jeg en "pay in full" Verizon-modell. Verizon bruker CDMA, ikke GSM, så SIM-kort var ulåst på den.

Lenke til kommentar

Har du US credit card? Du må ha det, og US billing address og delivery address, for å kunne bestille fra applestore i usa.

Sist jeg kjøpte iPhone der, kjøpte jeg en "pay in full" Verizon-modell. Verizon bruker CDMA, ikke GSM, så SIM-kort var ulåst på den.

Så du kunne bruke iphonen med for eksempel telenor sim kort hvis du kjøper iphonen med verizon og pay in full? Jeg tenkte og reservere i en butikk og hente den i usa

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det funket fint, men det var en iPhone 5. Var i USA da, og hadde et par chats med Apple Store kundeservice for å verifisere dette. Verizon bruker ikke GSM, kun CDMA, og GSM-delen av telefonen, inkl SIM-kortet, var ulåst, Greit å sjekke om dette er endret på nyere modeller.

Tror ikke du kan reservere uten å betale, og da må du ha US credit card. Bare å stikke innom en Apple Store og kjøpe en Er vel i butikkene om et par uker. Husk at prisen er uten lokal sales tax (moms), så det er lurt å shoppe i en stat uten sales tax (som Oregon, Delaware, Montana eller New Hampshire).

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har ikke sjekket, regner med at man må ha US social security number. Alternativet er å stikke innom en Apple Store i USA og kjøpe gavekort. Disse kan betales med norsk kredittkort, og kan brukes til å betale på US Apple store på nettet.

Lenke til kommentar

Det funket fint, men det var en iPhone 5. Var i USA da, og hadde et par chats med Apple Store kundeservice for å verifisere dette. Verizon bruker ikke GSM, kun CDMA, og GSM-delen av telefonen, inkl SIM-kortet, var ulåst, Greit å sjekke om dette er endret på nyere modeller.

Tror ikke du kan reservere uten å betale, og da må du ha US credit card. Bare å stikke innom en Apple Store og kjøpe en Er vel i butikkene om et par uker. Husk at prisen er uten lokal sales tax (moms), så det er lurt å shoppe i en stat uten sales tax (som Oregon, Delaware, Montana eller New Hampshire).

Jeg har sett litt på nettet. Ser ut som verizon fortsatt bare bruker CDMA. Kan du gå inn på denne linken og gå ned til "Frequently Asked Questions" og trykke på spørsmålet "Are there differences between an iPhone for AT&T and..." og se om det er sånn det var når du kjøpte din iphone? Og tror du vanlig telenor sim kort vil funke i mobilen etterpå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Snakket med Verizon i august, og de bruker fortsatt kun CDMA. Hvorvidt telefonene som selges nå har lås SIM-kort slot eller ikke må apple store svare på. Min funket fint i Norge, og modellen som Verizon hadde, funket også på 4G i Europa.

Lenke til kommentar

Takk for hjelp. Jeg skal til london i høst ferien og jeg tror jeg heller kjøper den da selv om det er litt dyrere. Vet du hva du jeg må ha hvis jeg vil ha tilbake det som jeg betaler i moms når jeg kjøper iphonen. Jeg har ført at andre går en plass på flyplassen og fyller ut et skjema sammen med kvitteringen for det du kjøpte og så får du igjen det du betalte i moms. Stemmer dette?

Endret av TorsteinHiA
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Da må du handle i en butikk som gir tax (VAT) refund, og ha med passet ditt. Du får ikke hele VAT tilbake, selskapene som håndterer dette tar et gebyr. Se her for eks: http://www.globalblue.com/customer-services/tax-free-shopping/refund-calculator/

Jeg handler alltid eple-greier på Apple Store, det er flere av dem i London (ikke iStore!). Fyll ut alle papirer før du reiser til flyplassen, og pass på at kvitteringen etc havner i konvulutten slik det er beskrevet. Hvor du leverer kommer an på hvor du reiser fra: LHR og LGW har betjente skranker hvor du ordner dette, mens STN har kun en postkasse hvor du legger alle dokumenter i. Ved hjemreise fra LHR og LGW har dette alltid gått fint, VAT refund er på kredittkortet i løpet av en ukes tid, men på STN har jeg, ved flere anledninger, ikke fått VAT tilbake, uten at jeg har klart å finne ut hvor dette har gått feil. Du får ikke alt tilbake, selskapene som håndterer dette tar et gebyr. Se her for eks: http://www.globalblue.com/customer-services/tax-free-shopping/refund-calculator/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...