hatadata Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 ..Var inne i bios nå og da sto den på 79 grader!Klarer ikke å kjøre spill eller noe som krever litt av maskinen..Dessverre er jeg ganske ny med data,så jeg fant ikke ut hvordan jeg kan få ned tempen..noen råd?Kjøpte en ferdigbygd maskin for ett år siden,men dette problemet oppstod nettopp..kunne ikke stille på noe i bios heller:( har en AMD Athlon XP2000+ Lenke til kommentar
dominus Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 har du "inspisert" kjøleribba at den ikke er full av "møkk" ; les=støv og vifta går som den skal les=noe som hindrer dens frie gange evt at den bare et slitt og roterer tregt grunnet gående lagre/bøssinger? har du lekt deg inne i bios kanskje? justert spenning eller no' slikt? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Du har ikke tilfeldigvis et Asus hovedkort? Jeg har et A7V333 på en av maskinene mine og det rapporterer helt riv ruskende gale CPU-temperaturer. Etter en kort prat med Microplex kom det frem at en rekke Asus hovedkort rapporterer tall som ligger ca. 20 grader over det reelle, så om du måler 79 grader kjører du etter all sannsynlighet kun på 59 grader. Jeg vil dog fortsatt ha sjekket at heatsinken din sitter godt på og at viften går som den skal. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Har du sjekket at CPU vifta går i det hele tatt? :-) Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Har du overklokket mye? Hva står spenningen din på? Om vi får vite dette er det mye lettere å hjelpe deg! Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Det hørest helt hakkane gale ut at en XP2000 skal være sæ høy. 1: Enten så virker ikke viften i det heletatt 2: Ellers har du overkill overklokket det 3: Det kan være kjøleribbe elelr drit som kan ha noe og si. Jeg ville fått no ribbe (+ goop) og en ny vifte..... Lenke til kommentar
sparks Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Du har ikke tilfeldigvis et Asus hovedkort? Jeg har et A7V333 på en av maskinene mine og det rapporterer helt riv ruskende gale CPU-temperaturer. Etter en kort prat med Microplex kom det frem at en rekke Asus hovedkort rapporterer tall som ligger ca. 20 grader over det reelle, så om du måler 79 grader kjører du etter all sannsynlighet kun på 59 grader. Jeg vil dog fortsatt ha sjekket at heatsinken din sitter godt på og at viften går som den skal. "Klarer ikke å kjøre spill eller noe som krever litt av maskinen" Tror det svarer for seg selv.. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Tenk på å likegodt kjenne om du nesten brenner på deg når du kjenner på kjøleren... men hvis det er VARMT så bør du gjøre følgende ting: 1. Sjekk vifta om den går.. (satser på at du vet det da ) 2. Sjekk kjøleribba for støv. (spesielt mellom finnene) 3. Muligens at du har for svak kjøler? 4. Kjøp heller ny kjøler som takler en KRAFITG prosessor så skal du være sikret. eller: 5. Kast hele pc'en (eller selg den til noen i familien) og kjøp ny!! med GOD kjøling 6. Vannkjøling??? ca 2000-2500 kr for et greit system.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå