Gå til innhold

Jobb for 16 åring

asapanty

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er en 16 år gammel jente som søker etter jobb i Bergen, men jeg er usikker på hvor jeg kan finne meg en jobb. Har søkt mye rundt men det kommer nesten bare opp tips til hvordan man skal søke osv. Jeg ønsker meg helst en jobb innenfor vasking eller på treningssenter (barnepass f.eks.) og kanskje i butikker som Europris og Biltema. Jeg har tidligere erfaringer fra å jobbe i klesbutikk på Lagunen, Bergen. 

Noen som har tips til jobber i Bergen og hvordan jeg evnt. kan søke? :)

Endret av asapanty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til de forskjellige stedene du kunne tenkt deg å jobbe og legg inn en åpen søknad. Da ringer de deg og ber om et intervju hvis de trenger folk hvis de synes du kan være aktuell til jobben selvfølgelig.

Det er metoden som anbefales for de fleste som skal ha sommerjobber og andre som vil ha jobb uten å være for kresen. På jobbstillinger som utlyses så er det alltid mange som skal på intervju, men med en åpen søknad så er det ofte at arbeidsgivere ikke lyser ut stillingen i det hele tatt. Da har man generellt en bedre sjanse for å få jobben siden det blir mindre konkurranse :)

Lenke til kommentar

Gå til de forskjellige stedene du kunne tenkt deg å jobbe og legg inn en åpen søknad. Da ringer de deg og ber om et intervju hvis de trenger folk hvis de synes du kan være aktuell til jobben selvfølgelig.

Det er metoden som anbefales for de fleste som skal ha sommerjobber og andre som vil ha jobb uten å være for kresen. På jobbstillinger som utlyses så er det alltid mange som skal på intervju, men med en åpen søknad så er det ofte at arbeidsgivere ikke lyser ut stillingen i det hele tatt. Da har man generellt en bedre sjanse for å få jobben siden det blir mindre konkurranse :)

Tusen takk! 

Lenke til kommentar

Hadde lagerjobb ved siden av skolen (ingeniørhøgskole) men det er endel år siden. (Før arbeidsinnvandringen tok av.) Det koster jo ikke noe å ta en ringerunde til bedrifter som evt kan tenkes å ha behov.  Kjedelig jobb som regel, og derfor kan det være endel "gjennomtrekk" som gjør at det er ledige plasser.  Ellers greit å ha referanser klare fra tidligere sommerjobber eller lign - pålitelighet/stabilitet og at du er ansvarsbevisst er f.eks. verdsatt nesten hvorsomhelst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...