Dokken Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Hei, Prøver å gjenopprette fabrikkinnstillinger på min windows vista, altså fjerne alt på maskinen. Har prøvd å gjenopprette uten cd, men dette får jeg ikke til, har i tillegg mistet cden jeg fikk da pcn var ny... Er det noen her som kan hjelpe meg med dette? Henning Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Har du spurt på Vista-fabrikken? Jeg tror kanskje du heller skulle spørre på fabrikken som har laget PC'en. Dette er gjerne ting som blir gjort på ulike måter hos de ulike produsentene. Og det ville ikke skade om du nevnte her i tråden hva slags PC det gjelder; kanskje noen har vært i samme båt og kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Dokken Skrevet 12. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Aner faktisk ikke hva slags pc det er, det er en pc som ble satt sammen av komplett en gang for lenge siden, det eneste det står på kabinettet er cooler master... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Aha. Et "beist" av en PC ... Ønsker du å fjerne Vista for å installere noe annet, eller ønsker du å få Vista til å se slik ut som da maskinen var ny? (Og hvorfor i all verden er det noen som ønsker å bruke Vista i dag?) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 (endret) Det var ikke noe revovery partisjon med fabrikk gjenoppretting fra Komplett på KomplettPC den tiden. (er ikke sikker på det er det nå heller). Det du må gjøre er å få tak i din Windows Vista Product Key OEM Enten fra klistremerker levert eller lest ut av windows med et eller annet program (det finns flere) Så må du skaffe deg en Vista ISO av nøyaktig samme versjon (32Bit , 64Bit , Pro ,Home , etc ) for å rett og slett gjøre en re-installasjon. Brenne denne ISO til en DVD. Endret 12. september 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Dokken Skrevet 12. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Ønsker å få Vista til å se ut som da den var ny. Problem løst! Var så enkelt som å ringe komplett og få dem til å sende meg en ny cd... Takk for at du svarte! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Å få tak i en Vista installasjons-DVD burde ikke være det største problemet, selv om du kanskje må lete på nettets "skyggesider" for å finne den. Men du vil uansett trenge en produktnøkkel (Product Key) for å få installert Vista. Denne står vanligvis skrevet på en liten klistrelapp som skal være festet bakpå PC-kassa (eller på siden, eller toppen, eller under) Noen ganger er lappen borte eller ødelagt, og da tyr man til smartere metoder som f.eks. Belarc Advisor: http://www.belarc.com/free_download.html Dette forutsetter selvsagt at du fortsatt er i stand til å kjøre Vista på maskinen ... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Om komplett sender deg revovery CD/DVD som faktisk aktiverer en Vista med en unik nøkkel for deg vil jo vise seg. Tror ikke komplett er en egen OEM da de benytter retail hovedkort fra andre produsenter. De kan da ikke benytte SLIC2.0 OEM aktivering. Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Hei. Hvilke komponenter er det som står i den PC`en der? Hvis det er sånn passelig greie komponenter, så kanskje det hadde vært mulighet for å kjøre Windows 8.1 eller noe liggnende på PC`en? Eller kanskje en Linux Mint eller Ubuntu installasjon? Windows Vista er ikke å anbefale nå, så kanskje du skulle vurdere andre alternativer? 1 Lenke til kommentar
Dokken Skrevet 12. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 (endret) Operating System Windows Vista Home Premium Service Pack 2 (build 6002) Install Language: Norsk, bokmål (Norge) System Locale: Norsk, bokmål (Norge) Installed: 04.09.2011 16:42:49 Boot Mode: BIOS (Secure Boot not supported) System Model Komplett MS-7366 1.0 Enclosure Type: Desktop Processor a 2,60 gigahertz Intel Pentium Dual-Core 64 kilobyte primary memory cache 2048 kilobyte secondary memory cache 64-bit ready Multi-core (2 total) Not hyper-threaded Main Circuit Board b Board: MS-7366 1.0 Bus Clock: 200 megahertz BIOS: American Megatrends Inc. V2.3 07/08/2008 Drives 750,15 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity 518,62 Gigabytes Hard Drive Free Space Endret 12. september 2015 av Dokken Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Eldre Windows versjoner fungerer naturligvis. Sikkert eldre versjoner enn Windows Vista og XP også, men noe særlig sikkert er det ikke. Du har ikke vurdert og kanskje kjøpe en ny PC da? Er kanskje ikke noe særlig vits å oppgradere den PC`en der uannsett? Lenke til kommentar
Dokken Skrevet 12. september 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Bruker ikke PC til stort annet enn internett lengere, derfor er det ikke så nøye for meg om det er Vista, XP, 8.1 eller noe annet. Hadde jeg fortsatt brukt PC til spill osv. hadde jeg kjøpt en ny for lenge siden. Vil bare bli kvitt alt som har samlet seg opp de siste 4 åra. Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 Ok. Er ikke helt umulig at hovedkortet ditt støtter 4 GB Ram, og kanskje en SSD. Da vil du få litt mere fart på den, men det blir jo en kostnad her da. Hadde det kanskje mulighet for å satt seg inni Linux da? En Linux Mint eller Ubuntu installasjon hadde nok ikke vært helt umulig på den PC`en der. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. september 2015 Rapporter Del Skrevet 12. september 2015 (endret) Siden hovedkortets BIOS har custom data som : System Model Komplett MS-7366 1.0 Er det godt mulig Komplett har en innebygd OEM aktivering for Vista i de DVD/CD som sendes deg. Endret 12. september 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå