Gunfreak Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Jeg har hatt angst siden jeg var 18 år og gikk på en heftig dose anti angst piller i mange år og på det meste veide jeg 95 kg. Men i mange år lå jeg på ca. 85kg, jeg har de siste 3 årene trappet ned på piller og 2 av de har jeg sluttet helt med. Og jeg gikk ned til ca. 75kg, en vekt jeg trivdes med. Men nå side jul har jeg gått ned nesten 8kg. Først lå jeg på 73kg lenge, så ble jeg litt syk noen uker, ikke store sakene litt løs i maven, men ikke direkte diare, brygget på noe en uke, og så ble litt syk, fikk feber 2 dager, så gikk det hele over, men fordi jeg ikke spiste så mye på en ukes tid falt jeg ned til 70kg, og siden har jeg ikke greid å få opp vekta, heller omvendt, nå veier jeg 66.5kg med klær og crogs på. Jeg sa at om jeg falt til 65 skulle jeg til legen, Nå er det ikke lenge igjen. Men jeg føler meg ikke dårlig, jeg er i bedre form nå enn jeg noen gang har vært(ikke at det er store saker) Jeg har altså uforklarlig vekt tapt uten noen av de negative tingene. Jeg husker ikke hva jeg lå på før jeg begynte med pillene, men det var vel ca. 68-70kg. men det er så lenge siden jeg ikke husker det. Det kan jo være at jeg bare er nedi den vekten jeg skal ha, men syns det er mye vekt tap på ca. 9 måneder har jeg da gått fra 75 til 66.5 og 6.5 av de kiloene har falt av de siste 4 månedene. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Jeg har hatt angst siden jeg var 18 år og gikk på en heftig dose anti angst piller i mange år og på det meste veide jeg 95 kg. Men i mange år lå jeg på ca. 85kg, jeg har de siste 3 årene trappet ned på piller og 2 av de har jeg sluttet helt med. Og jeg gikk ned til ca. 75kg, en vekt jeg trivdes med. Men nå side jul har jeg gått ned nesten 8kg. Først lå jeg på 73kg lenge, så ble jeg litt syk noen uker, ikke store sakene litt løs i maven, men ikke direkte diare, brygget på noe en uke, og så ble litt syk, fikk feber 2 dager, så gikk det hele over, men fordi jeg ikke spiste så mye på en ukes tid falt jeg ned til 70kg, og siden har jeg ikke greid å få opp vekta, heller omvendt, nå veier jeg 66.5kg med klær og crogs på. Jeg sa at om jeg falt til 65 skulle jeg til legen, Nå er det ikke lenge igjen. Men jeg føler meg ikke dårlig, jeg er i bedre form nå enn jeg noen gang har vært(ikke at det er store saker) Jeg har altså uforklarlig vekt tapt uten noen av de negative tingene. Jeg husker ikke hva jeg lå på før jeg begynte med pillene, men det var vel ca. 68-70kg. men det er så lenge siden jeg ikke husker det. Det kan jo være at jeg bare er nedi den vekten jeg skal ha, men syns det er mye vekt tap på ca. 9 måneder har jeg da gått fra 75 til 66.5 og 6.5 av de kiloene har falt av de siste 4 månedene. Spise mye og trene gjør susen Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Kom deg til legen. Det finnes ikke medisinsk marihuana enda i norge (vanskelig og få). Men det finnes Tolvon. Et antidepressiva. Jeg får kraftige spisehunger på det. Allà "Vært ute på byen og drukket" sulten. Jeg anbefaler også helmelk og kakao/oboy! Da RASER du opp i vekt! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. september 2015 Forfatter Del Skrevet 12. september 2015 Jeg har prøvd å spise jeg spiste over 2800kcl om dagen en stund, stappa i meg alt jeg kom over med mye kalorier bare for å se, momsa marsipan osv. gikk fremdeles ned. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 En kost med mye fett og lite karbohydrater skal være "vektnormaliserende", det kan være verdt å prøve. Sjekk kostdoktorn.se Lenke til kommentar
Sci Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Kom deg til legen. Det finnes ikke medisinsk marihuana enda i norge (vanskelig og få). Men det finnes Tolvon. Et antidepressiva. Jeg får kraftige spisehunger på det. Allà "Vært ute på byen og drukket" sulten. Jeg anbefaler også helmelk og kakao/oboy! Da RASER du opp i vekt! Hva slags svar er dette? marihuana og antidepressiva (en legemiddelart TS skriver han nå har sluttet med)? Forøvrig var vel ikke problemstillingen helt hvordan gå opp i vekt, men hvorfor vekttapet i det hele tatt skjer. Jeg har ingen gode svar på det sistnevnte. Hvordan gå opp i vekt kan jeg godt lire av meg noen gloser om derimot. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Hva er 2800 kcal basert på? Noen trenger betydelig mer enn det for å legge på seg. Jeg ville fått bekreftet akkurat hvor mye jeg trenger med en kalkulator (f.eks http://www.calculator.net/calorie-calculator.html) og spist en del mer enn det. Du kommer til å gå opp i vekt hvis du spiser en viss mengde mer enn du bruker opp, med mindre du har høyt stoffskifte eller innvolsorm. Samtidig bør vektoppgangen skje på en sunn måte, for eksempel kan du legge til nøtter og spise mer pasta (fullkorn!) for å klare å få i deg nok kalorier (om du blir fort mett). Det kan også hende at det er bedre at du prøver å bygge litt muskler framfor kun å gå opp i fettprosent. Hvis det likevel ikke nytter å gå opp i vekt bør det definitivt undersøkes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå