Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen tikker hele tiden?

Svolp

Anbefalte innlegg

Hei. Har en Hyundai ix35 bensin 2013 modell med 37000 på telleren. Den tikker hele tiden, samma om motor er kald eller varm. Like mye tikking, høres ikke inn i bilen men når jeg er ute spessielt når panseret er åpent. Tikktikktikk høyt å tydelig.. Hatt bilen i bare ei uke å kjenner ikke hyundai motorene, normalt eller ikke? Alle servicer er utført hos hyundai og siste var for 5000km siden. Olje nivået er bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vell som navnt garanti, ikke gjør noe selv. Stikk innom forhandleren og få de til å fikse opp i det.

Jeg hadde tikkelyd på min BMW bensin, da var det både ventilmekanismen og registerkjeden som laget lyden.

Min far har en Avensis med dieselmotor, der laget dymoreimen en tikkelyd. Lyden forsvant når han bytta ut reimen på garanti.

Mitt tips er å ikke gjøre en dritt, få forhandleren til å fikse. 

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar alle sammen.

Det er helt sant at den er under garanti fremdeles, godt innenfor men tenke jeg skulle spør litt da jeg ikke er super mekanisk av meg. Bare så jeg ikke blir snakka rundt av forhandler hvis det viser seg at de er noen luringer. Kan vell dog si med sikkerhet at det er ventilene som tikker, tikktikktikktikk hele tiden. Høres ut som en gammel ford ka samboeren hadde som var 16 år gammal.. Hehe

Skal få lagt opp en lydfil, tikkingen er der hele tiden.. tydelig og høyt, ingen forskjell på om motoren er varm eller kald. Fint om du kunne ha sjekket det Jarmo!

Kommer tilbake med mer, skal innom forhandler på mandag eller tirsdag..

Mvh Kenneth

Endret av Svolp
Lenke til kommentar

Datteren/samboer har en 2014 modell. Samme bil, skal sjekke ut om den tikker..

Absolutt ingen tikking i den bilen.

Takk for svar Jarmo, har også en bekjent med samme bil.. Skal ta en tur til han også å se!

Holder dere oppdatert på hva som skjer videre!

Mvh Kenneth

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...