HjelpeMons Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Hei, har prøvd en del timer med å få det til å fungere for en venn, men får det ikke til på egenhånd etter utallige kikk i manualen :S Surroundanlegget det er snakk om: pioneer VSX-C100 DVD spilleren: Pioneer DV-444 Speakerne er vanlige Pioneer speakers, de gir lyd fra seg når jeg trykker på test tone (bildet av fjernkontrollen ligger ved), men ikke ellers. Har koblet DVD spilleren til Surround anlegget med noe jeg tror heter RCA connector? (ihvertfall en sånn vanlig 3 mot 3 med 1 gul, 1 hvit og 1 rød kabel) Koblet da hvit imellom Digital in DVD på surroundanlegget og digital audio out på dvd spilleren, deretter koblet jeg den gule i video out på dvd spilleren og til en gul video inngang på surround anlegget. Den røde har jeg ikke koblet noe sted, men det trenger jeg ikke heller kanskje? Har satt Surround anlegget på DVD mode og spilt av en dvd-film, men lyden kommer kun fra tven! En annen ting jeg stusset over var at jeg testet FM radioen på den og satt den på auto søk etter nærmeste kanal, og da den stoppet og tilsynelatende fant noe, hørte jeg ingenting.... Men igjen jeg hørte jo lyd fra de 3 speakerne jeg har koblet inn hittil når jeg testet med test tone, så kan ikke skjønne at det er noe galt med de :S DVD spilleren er også koblet til tven med scart og jeg har bilde og lyd fra tven. Leste flere ganger lignende ting som det står i manualen som jeg ikke skjønte noe av som kanskje er viktig å gjøre? Har ikke programmert noe spesielt på noen av disse tingene, er ganske amatør her :-P -->"The basic default settings for the DIGITAL IN terminals are as follows: COAX: DVD; OPT. 1: TV/SAT; OPT. 2: DVR. If you need to use an optical terminal for your DVD use OPT.1. In this case, assign your coaxial terminal to TV/SAT (see p.31) and the optical default settings change to: OPT. 1: DVD; OPT. 2: DVR." Noen som har noe forslag om hva jeg bør gjøre? Alle forslag tas gladelig imot Mvh Kim Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 SCART kabelen sender bilde og lyd til TV'en. Analoge signaler. Dette fungerer tydeligvis OK. Så ønsker du i tillegg å få lyd fra DVD spiller til receiveren, digitalt signal. Men det får du ikke til. Den gule pluggen du har koblet (video inngang) kan du bare fjerne, den har ingen funksjon. Jeg tror problemet ditt er å få valgt den digitale inngangen på receiver. Prøv først om du får analoge signaler til å fungere. Rød/hvit plugg fra Audio out på DVD spiller kobles til rød/hvit på DVD Audio inngang på receiver. Lenke til kommentar
HjelpeMons Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 SCART kabelen sender bilde og lyd til TV'en. Analoge signaler. Dette fungerer tydeligvis OK. Så ønsker du i tillegg å få lyd fra DVD spiller til receiveren, digitalt signal. Men det får du ikke til. Den gule pluggen du har koblet (video inngang) kan du bare fjerne, den har ingen funksjon. Jeg tror problemet ditt er å få valgt den digitale inngangen på receiver. Prøv først om du får analoge signaler til å fungere. Rød/hvit plugg fra Audio out på DVD spiller kobles til rød/hvit på DVD Audio inngang på receiver. Hei takk for svar og hjelp, har fått testet det hos kameraten nå og det fungerte perfekt med en gang Så tusen takk for all hjelp, og denne tråden kan lukkes Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Vel om du bruker rød og hvit kabel får du stereo og da er det knapt noe poeng med surround. Surroundlyd får du ved å koble hdmi, optisk eller den siste som jeg har glemt navnet på (analog). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå