Pekka-90 Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Hei, Setter stor pris på innspill her. Når jeg f.eks tar 1 / 1 så får jeg " 1 Fedme klasse 3" uansett hvilke tall jeg bruker. Har prøvd og sette var=en var = to osv. men det blir ikke noe forskjell. function beregn() var vekt = parseInt(document.getElementById("vekt").value); var høyde = parseInt(document.getElementById("hoyde").value); var sum = vekt / høyde; var en = sum + " Du er undervektig" var en = sum + " Du er normal" var en = sum + " Fedme" var en = sum + " Fedme, klasse 2" var en = sum + " Fedme, klasse 3" document.getElementById("utskrift").innerHTML =sum; if (!sum <=0-19.9) { document.getElementById("utskrift").innerHTML=en; } else if (!sum<= 20-24.9) { document.getElementById("utskrift").innerHTML=en; } else if (!sum<= 25.0-29.9) { document.getElementById("utskrift").innerHTML=en; } else if (!sum<= 30-39.9) { document.getElementById("utskrift").innerHTML=en; } else (!sum <= 40-100) { document.getElementById("utskrift").innerHTML=en; } } </script> Lenke til kommentar
jonny Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Grunnen til at du alltid får den utskriften, er at dette er den siste verdien du setter variablen "en" til. De 4 første "var en = ..." linjene har ikke noe å si, for den femte overskriver disse. Jeg ville fjernet variabelen "en" helt og heller brukt "document.getElementById("utskrift").innerHTML = sum + " Du er undervektig";" osv. istedenfor. if-statementene dine er også merkelige, istedenfor "!sum <= 0-19.9" mener du sikkert "sum < 20". Lenke til kommentar
Pekka-90 Skrevet 11. september 2015 Forfatter Del Skrevet 11. september 2015 Da skal jeg prøve det, takk for svar ? Lenke til kommentar
Pekka-90 Skrevet 12. september 2015 Forfatter Del Skrevet 12. september 2015 Grunnen til at du alltid får den utskriften, er at dette er den siste verdien du setter variablen "en" til. De 4 første "var en = ..." linjene har ikke noe å si, for den femte overskriver disse. Jeg ville fjernet variabelen "en" helt og heller brukt "document.getElementById("utskrift").innerHTML = sum + " Du er undervektig";" osv. istedenfor. if-statementene dine er også merkelige, istedenfor "!sum <= 0-19.9" mener du sikkert "sum < 20". Det fungerte veldig bra! Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå