Gå til innhold

Sette opp utdanning på CVen

heipameg

Anbefalte innlegg

Hei,

Under et VGS år, så måtte jeg flytte til et annet fylke fra det fylke jeg bodde i. Grunnen til det er veldig personlig. Jeg gikk de første ukene på denne ene skolen, men fikk så mye fravær grunnet disse problemet. Jeg fikk flytte til en annet fylke, men fikk ikke starte der før slutten av første termin (jeg startet med andre ord på den nye skolen veldig sent).

Hva blir da riktig å oppgi på CVen?

Skal jeg f.eks skrive på CVen at jeg gikk de første ukene på den første skolen, så resten av skoleåret på den andre skolen (mine prestasjoner osv på den første skolen gikk ikke over til den andre skolen, og frankly så lærte jeg ikke noe der heller)?

Eller skal jeg bare droppe de første ukene, og kun oppgi at jeg gikk de siste månedene på den nye skolen?

Eller skal jeg skrive at jeg gikk på den nye skolen f.o.m august?

Jeg fikk jo gyldig vitnemål da jeg faktisk endte med over gjennomsnittlig i snitt, men selve antall timene skolesystemet ber meg gå igjennom, var jeg ikke i akkurat alle. Men pensumet besto jeg bedre enn flere andre som var der alle timene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan fint føre opp den skolen du fullførte skoleåret på alene. Det er derfra du har vitnemålet og dokumentasjonen din. Det er antakelig ikke relevant for jobben hvilken skole du har gått på i kort tid og det vil ikke skape et uriktig bilde av kompetansen din. Det som er relevant er hvor mye utdannelse du har og hvilken utdannelse.

Det er overflødig å føre måneder på utdannelse ved mindre du har hatt enkelte studieopphold i utlandet med en semesterinndeling som er vesentlig ulik den norske. Selv skriver jeg "vår/høst [årstall] - vår/høst [årstall]" fordi det i mitt tilfelle er mest hensiktsmessig for å vise når, hvor og hvilken utdannelse jeg har tatt. Eventuelt kunne jeg kanskje skrevet "sommer-/vinterhalvår".

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...