Presley Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Jeg er kunde hos Eidsiva og her kjøper vi routeren. Den leases/leies ikke, så i tillegg har jeg en forsikring hos de som sikrer meg ny router om den gamle ryker. I går røyk den gamle og jeg var innom de å hentet den nye i dag. Nå viser det seg at de har byttet fra Inteno til ZyXel, altså nye menyer og innstillinger. Jeg får logget inn med samme brukernavn som jeg brukte på den gamle routeren, men det brukernavnet gir meg ikke rettigheter til å sette opp routeren i bridge selv. Så når jeg ringte de i kveld så satte de opp i bridge for meg ved å logge inn eksternt, det viste seg at da kuttet all kommunikasjon med omverden ut, så jeg måtte resete modem og ringe de på nytt. Det samme skjedde, nettet fungerte først men forsvant når de koblet det opp i bridge. Denne gangen ba jeg de holde linja mens alt restartet her, og utfallet ble det samme igjen. Så atter en gang måtte jeg resete modemet for at det skulle koble seg til omverden. Denne gangen så sa de at de ikke hadde noe med å drive med dette egentlig, at deres oppgave var å sørge for at jeg hadde nett inn på modem, noe jeg hadde altså var deres sak ferdig mente de. Da ba jeg om at jeg selv vertfall måtte få påloggingsinfo slik at jeg selv fikk gjort dette via ethernet her hjemme da, men da skulle han ringe meg opp igjen senere.. Han ringte opp igjen etter litt og da sa han at han skulle prøve å bridge igjen, først så feilet de -IGJEN- før de til slutt faktisk fikk det til.. YEY!!! Så først, kudos for at de dreiv å knota til de endelig fikk det til..MEN: Har de rett til å holde tilbake brukernavn og passord til modemet siden det teoretisk sett er mitt modem? Jeg skulle gjerne hatt mulighet til å gjøre dette selv..!OG en annen ting, dette modemet er et ZyXel VMG8924-BxA som er bridgekoblet inn til min Asus RT-AC87. Klarer jeg å finne info om hvordan jeg kan koble utenom det zyxel-modemet og heller bruke Asusen til modem også? For såvidt jeg har fått med meg så er dette mulig i teorien? Lenke til kommentar
War Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Asus RT-AC87 har vel ikke modem i seg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 (endret) Jeg jobbet selv for et selskap som ga ut rutere, og der hadde brukeren en leie av ruteren, sikker på at det ikke er det i dette tilfellet også? Og nei, ISP trenger ikke gi deg passord til admin. Som regel kan de bruke telnet til å feilsøke, samt at de kan gjøre annet med ruteren som ikke skal gjøres av brukeren, da det kan direkte skade den. Som regel når du får en ny ruter kostnadsfri, så leier du, med en pris i månen som kommer i tillegg. Vil dog ikke anbefale å bruke både en ruter fra ISP og en ruter som kjøpt inn privat, da det kan oppstå problemer som det selskapet ikke har i oppgave å fikse. Som regel når jeg pratet med kunder på telefon, så fikk de beskjed om at dersom de bridget, så tok ikke vi oss av support, da det var noe som ikke vi gjorde, det skulle kundekonsulenten du snakket med i utgangspunktet gjort og, men det virker som han var grei med deg. Asus RT-AC87 har vel ikke modem i seg? Ruteren fra selskapet kan fungere som et modem, også kan brukeren selv bridge med asus ruteren, slik at han kan bruke den andre ruteren til trådløs osv. Endret 11. september 2015 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
War Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Mente at han snakka om å bypasse hele ISP-boksen. Bare bruke sin, det jeg mente ikke gikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Ah, så ikke at han hadde skrevet om akkurat det. Lenke til kommentar
Presley Skrevet 11. september 2015 Forfatter Del Skrevet 11. september 2015 (endret) Aha, da har den ikke modem nei, da husket jeg feil der. Men da er det jo desto viktigere at jeg får kjørt modemet i bridge da!Og nei, jeg leier _IKKE_ modemet, det har jeg gjort hos en annen isp, da leverte jeg inn modemet når jeg sa opp abbonnementet mitt.Mens her så gjør vi ikke det, jeg og frøkna var begge kunder hos samme isp og sa opp det ene, men ble aldri spurt om å levere inn det gamle. Man betaler 790,- for modemet der. Så jeg mener de burde gitt meg full tilgang.. Fikk dette svaret fra ISP på facebook på direkte spørsmål angående eierforholdet på router/modem: Hei ****Når det gjelder modem og router er de å regne som kundens eiendom så fort abonnementet er tegnet. De kommer også med 2 års garanti.Ha en fin kveld videreMvh *******, Eidsiva bredbånd Endret 11. september 2015 av presley Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 (endret) Okei. Prøv dog dette passordet, virker idiotisk ut, men kan godt være det funker: Admin - 1234 Er ihvertfall det som står i denne linken: http://prodotti.zyxel.it/USERSGUIDE/ZYXVMG-8924.pdf Prøv også brukernavn: support og passord: support. Endret 12. september 2015 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Presley Skrevet 13. september 2015 Forfatter Del Skrevet 13. september 2015 De har jeg prøvd, men takk for tipset Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Du må nok gjøre som en i bridge tråden for Inteno saken hadde gjort. Han satte opp en server som mellommann og sniffet opp brukernavn og passordene som support brukte for å logge seg inn. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Elsker den løsningen 1 Lenke til kommentar
Presley Skrevet 13. september 2015 Forfatter Del Skrevet 13. september 2015 Hahaha Gi meg kunnskap til å gjøre det da! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Noe står nevnt her, i verste fall får du kontakte mannen og få lånt PhP skriptet hans så du kan sniffe til deg brukernavn og passord. Merk dog at du vil nok gå igjennom sikkerhetsmessig i etterkant slik at du får stengt ISPen ute ifra routeren. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1553256&page=6 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå