Gå til innhold

Skal kjøpe ny pc, samsvarer delene?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig bestemt meg for å gå inn for å kjøpe en ordentlig pc etter flere år med gaming på laptop'er, og jeg har med hjelp av en edsvoren venn funnet en liste som ser fin ut. Da er mitt spørsmål til dere, er det noen komplikasjoner med bygget? Funker alle delene sammen og er det klarert for kjøp?

Kabinett: Corsair Graphite 230T Midi Tower Sort
Strømforsyning: Corsair RM650, 650W
​Prosessor: Intel Core i5-4690
Hovedkort: ASUS B85-PRO GAMER,
DDR3 Minne: HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Red
Skjermkort: ASUS GeForce GTX 970 4GB Turbo
SSD: Samsung SSD 650 120GB
HDD: Seagate Barracuda 1TB

+ Windows 10

(Jeg vet omtrent ingen ting om slike ting som dette, så bare vær tålmodige hvis jeg ikke forstår :p)

Jeg spiller mye forskjellige spill, fra Arma 3 til Counter-Strike og jeg har lyst til å forbrede en pc som kan handle store og nye spill som Metal Gear Solid V, Battlefront og Fallout 4. 

Ok, takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror flere av oss vil anbefale LGA 1151 eller Socket-2011-3 som alternativ.

Husk muligens vil DDR3 øke i pris om noen år så da er det lite lurt å ha for lite ram.

Oppsettet her er fint å kjøpe brukt eller bvare.

Skal du bygge selv ville jeg være sikker på bios er oppdatert eller vurdert i5 4670.

Siden bios må være version

0404 eller nyere. Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei, skal du bygge selv eller er dette en "ferdig" pc hos komplett.no?

Hva er budsjettet ditt? :)

Dette er en konfigurasjon av komplett-pc Winter Gamer. Jeg har prisen akkurat der jeg vil ha den nå, altså prisen er 14.420 inkl. Skjerm og tastatur siden dette er min første stasjonære. Jeg ønsker garantert ikke gå over prisen jeg har nå.

Tror flere av oss vil anbefale LGA 1151 eller Socket-2011-3 som alternativ.

Husk muligens vil DDR3 øke i pris om noen år så da er det lite lurt å ha for lite ram.

Oppsettet her er fint å kjøpe brukt eller bvare.

Skal du bygge selv ville jeg være sikker på bios er oppdatert eller vurdert i5 4670.

Siden bios må være version

0404 eller nyere.

Som nevnt over bygger jeg ikke selv. Jeg skal sjekke opp de to alternativene du nevnte og vurdere.

Takk for svar!

Lenke til kommentar

det å bygge pc selv er en lek. jeg bygget min første pc da jeg var 12 år. helt alene. jeg hadde ingen peiling på pcer, ville ha pc fordi vennene mine spilte, spørte om råd på forum og folk sa jeg burde bygge selv. javel tenkte jeg, ordna no penger og avtale med fattern, og bygget helt selv ved hjelp av en youtube video. det er ikke vanskelig. du "bygger" ikke PC'en, det du gjør er å bare å putte ting på rette plass. nesten allle produsenter innen PC gaming verden lever på at folk bygger pcer, hvis det hadde vært vanskelig ville disse bedriftene gå konkurs

alt du trenger er

minnebrikker

prossessor

HDD eller SDD

Strømforsyning

Kabinett

hovedkort

skjermkort

prossessoren slepper du bare på plass og det er alt

minne brikkene er enklere enn lego, de passer bare en vei og det er snakk om at det er fysisk sett ikke mulig å sette de inn feil, det blir som det bildet her H1ochI4.jpg

Strømforsyning skal du bare legge i kabinettet og skru på fire kabler.. 

osv. her trenger du ikke vinkelsliper eller sveise apparater, ALT det du trenger er stjerne skrutrekker, og det tuller jeg ikke med.

ikke gjør en tabbe med å kjøpe ferdigbygd.

Endret av svenal34
Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1592195&su=4827F067-5EDE-4636-9803-46678D6C4FEC

hva synes diskusjon om det oppsettet her som da er billigere og raskere enn det trådstarter har valgt

Godt og varmt blir det også. :fun:

forstår ikke helt hva du mener. sikter du til skjermkortet så er faktisk 390 bedre enn 970, overklokkbar eller ikke,

nvidia kort holder seg kanskje noe kjøligere men de tåler ikke like mye varme som AMD

970 fare grense er jo 92 grader eller noe

390 fare grense er noe over 95+

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at jeg ikke ville ha kjøpt et resirkulert 290X med en TDP på 275W, men heller et GTX 970 med en TDP på 145W, om så R9 390 hadde hatt en betydelig høyere ytelse.

GTX 970 kommer aldri i nærheten av noen "faregrense" med mindre du tenner opp en engangsgrill under den.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Det jeg mener er at jeg ikke ville ha kjøpt et resirkulert 290X med en TDP på 275W, men heller et GTX 970 med en TDP på 145W, om så R9 390 hadde hatt en betydelig høyere ytelse.

GTX 970 kommer aldri i nærheten av noen "faregrense" med mindre du tenner opp en engangsgrill under den.

Ok men kanskje trådstarter vil ha DirectX12 støtte

Lenke til kommentar

Ja, i så fall kan han kjøpe 390 og håpe at Nvidia lanserer Pascal før det blir varmt i været igjen. Og ikke minst at det kommer noen DirectX 12 spill av betydning før den tid, så det er et poeng å kjøpe 390 i det hele tatt.

Uansett hva er mest lønnsomt?

Kjøpe 970 nå så oppgradere når pascal kommer ut eller

kjøpe 390 nå og ikke trenge å oppgradere i noen år

Slik jeg ser det får ts mer fps og mer "futureproof"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...