Kobraz Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Hei. Jeg har lagd et eget kart i google maps. Jeg har bygget inn kartet i et standard html-dokument uten noe annet enn det som er nødvendig av kode. Dette kartet skal brukes av alle på jobben min og jeg skal linke det opp til en intern nettside vi har her. Jeg har gjort kartet offentlig slik at de skal få tilgang til kartet uten noen problemer. Nå er det sånn at de aller fleste bruker Internet Explorer 10. Når jeg åpner kartet i Internet Explorer 10 får jeg ikke tilgang til dropdown-menyen øverst til venstre i kartet. Bare når jeg åpner kartet i Chrome får jeg full funksjonalitet. Finnes det noe tillegg til IE eller må jeg definere i html-koden hvilken nettleser linken til kart.html skal åpnes? Setter stor pris på hjelp. Lenke til kommentar
Kobraz Skrevet 14. september 2015 Forfatter Del Skrevet 14. september 2015 Hei. Jeg har lagd et eget kart i google maps. Jeg har bygget inn kartet i et standard html-dokument uten noe annet enn det som er nødvendig av kode. Dette kartet skal brukes av alle på jobben min og jeg skal linke det opp til en intern nettside vi har her. Jeg har gjort kartet offentlig slik at de skal få tilgang til kartet uten noen problemer. Nå er det sånn at de aller fleste bruker Internet Explorer 10. Når jeg åpner kartet i Internet Explorer 10 får jeg ikke tilgang til dropdown-menyen øverst til venstre i kartet. Bare når jeg åpner kartet i Chrome får jeg full funksjonalitet. Finnes det noe tillegg til IE eller må jeg definere i html-koden hvilken nettleser linken til kart.html skal åpnes? Setter stor pris på hjelp. Ok. Jeg finner ingen tillegg til Internet Explorer - dermed må jeg tvinge linken til å åpnes i google chrome istedet for IE. Er det noen som har en kode for å åpne linken i en spesifikk nettleser? Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Hvis du ikke skjønner hvorfor du ikke har fått svar, kan jeg gi deg et hint: Show us your code! Lenke til kommentar
Kobraz Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 (endret) Koden min er veldig enkel, den inneholder foreløpig bare en iframe med link til kartet <html> <head> </head> <body> <iframe src=https://www.google.com/maps/d/edit?mid=z5CjspTJSF5w.kI3UZuZ2JXac&usp=sharing width="1800" height="850"></iframe> </body> </html> Endret 15. september 2015 av Kobraz Lenke til kommentar
Kobraz Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 Koden min er veldig enkel, den inneholder foreløpig bare en iframe med link til kartet <html> <head> </head> <body> <iframe src=https://www.google.com/maps/d/edit?mid=z5CjspTJSF5w.kI3UZuZ2JXac&usp=sharing width="1800" height="850"></iframe> </body> </html> Dette HTML-dokumentet har jeg kalt for kart.html og kan linkes fra andre sider ved <a href="kart.html" target="_blank">Kart</a> Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 (endret) Bruk Embed-linken fra Google Maps. Da vil IE-brukere få opp en ActiveX-request som enabler menyen. Edit: Kan du ikke forresten bare linke direkte til Google Maps, i stedet for å bruke en iFrame gjennom din egen side? Så lenge du har den på en egen link uansett, og ikke inkluderer iframe i en annen side mener jeg. <html> <head> </head> <body> <iframe src="https://www.google.com/maps/d/embed?mid=z5CjspTJSF5w.kI3UZuZ2JXac" width="1800" height="850"></iframe> </body> </html> Endret 15. september 2015 av TheHaughom Lenke til kommentar
Kobraz Skrevet 16. september 2015 Forfatter Del Skrevet 16. september 2015 Når jeg brukte direktelinken til kartet funka det jo helt fint. Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå