Gå til innhold

[Løst] Kjøpt to like varer - angrerett med varen fra butikk 1 til butikk 2


Helvetica

Anbefalte innlegg

Hei - har en snodig problemstilling her...

 

Har bestilt noen varer hos NetOnNet, men ble tatt på senga over hvor latterlig treg frakten er, og hvor dårlig kundeservicen hos de er - så jeg tok heller og bestilte varene hos Komplett, og tok turen til pick up point. 

 

Varene fra NetOnNet er fortsatt på vei (men kommer ikke før langt ut i neste uke) - men der må jeg bruke over 350,- for å sende varene tilbake med angrerett. Der kommer spørsmålet mitt inn - har jeg mulighet til å levere varene fra NetOnNet til Komplett i stedet? Det gjelder to datakomponenter.

 

Takk for svar.

Endret av Helvetica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet skal varen returneres til rett avsender. Så jeg vil ikke si at det der er greit. Dessuten, vil du egentlig støtte en butikk som har dårlig kundeservice og treg levering? For det er det du i realiteten gjør hvis du skulle finne på å gjøre slik du foreslår. Dessuten, hvis de kan spore en eller annen form for serienr, eller varene ikke er 100% identiske, kan du bli avslørt.

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg misforstod, tenkte at varene måtte sendes til Sverige - men returadressen dems er visst Postens godssenter C/O NetOnNet kundetjenester i Oslo, så virker som om det holder med frakt i Norge - 155,-

Jeg har ikke mottatt varene fra de enda, men de skriver at kunden må betale frakt tilbake om man ønsker å benytte seg av angreretten (i henhold til angrerettloven).

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg misforstod, tenkte at varene måtte sendes til Sverige - men returadressen dems er visst Postens godssenter C/O NetOnNet kundetjenester i Oslo, så virker som om det holder med frakt i Norge - 155,-

Jeg har ikke mottatt varene fra de enda, men de skriver at kunden må betale frakt tilbake om man ønsker å benytte seg av angreretten (i henhold til angrerettloven).

Og det er helt normalt, ikke noe oppsiktsvekkende med det.

Lenke til kommentar

 

Selvsagt, super egoistisk å levere tilbake ubrukte komponenter. :)

Til et sted der de ikke er kjøpt, som potensielt kan føre med seg problemer de ellers ikke ville hatt.

 

Komplett betaler ingen frakt i dette tilfellet, og det er en ubrukt vare, det er en utrolig liten kostnad for komplett, og hvis trådstarter har handlet med komplett tidligere og gjør det i fremtiden, ser jeg ingen umoral i å gjøre dette. 

Lenke til kommentar

Komplett betaler ingen frakt i dette tilfellet, og det er en ubrukt vare, det er en utrolig liten kostnad for komplett, og hvis trådstarter har handlet med komplett tidligere og gjør det i fremtiden, ser jeg ingen umoral i å gjøre dette.

Det er ikke så enkelt.

 

Leverandør av varen registrerer gjerne hvilke serienummer-serier det er på varene de selger videre.

 

Hvis NetOnNet og Komplett kjøper fra forskjellige leverandører (de er stasjonert i to forskjellige land), og Komplett sender i retur et defekt produkt til sin leverandør, som finner ut at serienummeret ikke har vært gjennom de, så får Komplett avslått returen. Det kan skape problemer både for Komplett og kunden som har mottatt produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...