Helvetica Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 (endret) Hei - har en snodig problemstilling her... Har bestilt noen varer hos NetOnNet, men ble tatt på senga over hvor latterlig treg frakten er, og hvor dårlig kundeservicen hos de er - så jeg tok heller og bestilte varene hos Komplett, og tok turen til pick up point. Varene fra NetOnNet er fortsatt på vei (men kommer ikke før langt ut i neste uke) - men der må jeg bruke over 350,- for å sende varene tilbake med angrerett. Der kommer spørsmålet mitt inn - har jeg mulighet til å levere varene fra NetOnNet til Komplett i stedet? Det gjelder to datakomponenter. Takk for svar. Endret 11. september 2015 av Helvetica Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 I utgangspunktet skal varen returneres til rett avsender. Så jeg vil ikke si at det der er greit. Dessuten, vil du egentlig støtte en butikk som har dårlig kundeservice og treg levering? For det er det du i realiteten gjør hvis du skulle finne på å gjøre slik du foreslår. Dessuten, hvis de kan spore en eller annen form for serienr, eller varene ikke er 100% identiske, kan du bli avslørt. Lenke til kommentar
Helvetica Skrevet 11. september 2015 Forfatter Del Skrevet 11. september 2015 Ja, du har helt rett. Jeg kommer til å sende varene tilbake til NetOnNet når de kommer. Har ihvertfall lært meg en lekse: ikke handle hos NetOnNet igjen. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Hvorfor må du betale 350,- for å sende varene tilbake med angrerett? Er dette bare porto? Lenke til kommentar
Helvetica Skrevet 12. september 2015 Forfatter Del Skrevet 12. september 2015 Tror kanskje jeg misforstod, tenkte at varene måtte sendes til Sverige - men returadressen dems er visst Postens godssenter C/O NetOnNet kundetjenester i Oslo, så virker som om det holder med frakt i Norge - 155,- Jeg har ikke mottatt varene fra de enda, men de skriver at kunden må betale frakt tilbake om man ønsker å benytte seg av angreretten (i henhold til angrerettloven). Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Tror kanskje jeg misforstod, tenkte at varene måtte sendes til Sverige - men returadressen dems er visst Postens godssenter C/O NetOnNet kundetjenester i Oslo, så virker som om det holder med frakt i Norge - 155,- Jeg har ikke mottatt varene fra de enda, men de skriver at kunden må betale frakt tilbake om man ønsker å benytte seg av angreretten (i henhold til angrerettloven). Og det er helt normalt, ikke noe oppsiktsvekkende med det. Lenke til kommentar
Helvetica Skrevet 12. september 2015 Forfatter Del Skrevet 12. september 2015 Ja, svarte bare Star Fox Men jeg har ihvertfall tenkt til å sende varene tilbake til NetOnNet, no worries. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Jeg hadde gitt blanke f. og sendt dem til komplett om det er lettere. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Jeg hadde gitt blanke f. og sendt dem til komplett om det er lettere. Egoismen råder, skjønner vi... 3 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 (endret) Selvsagt, super egoistisk å levere tilbake ubrukte komponenter. Endret 12. september 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Selvsagt, super egoistisk å levere tilbake ubrukte komponenter. Til et sted der de ikke er kjøpt, som potensielt kan føre med seg problemer de ellers ikke ville hatt. Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Selvsagt, super egoistisk å levere tilbake ubrukte komponenter. Til et sted der de ikke er kjøpt, som potensielt kan føre med seg problemer de ellers ikke ville hatt. Komplett betaler ingen frakt i dette tilfellet, og det er en ubrukt vare, det er en utrolig liten kostnad for komplett, og hvis trådstarter har handlet med komplett tidligere og gjør det i fremtiden, ser jeg ingen umoral i å gjøre dette. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Komplett betaler ingen frakt i dette tilfellet, og det er en ubrukt vare, det er en utrolig liten kostnad for komplett, og hvis trådstarter har handlet med komplett tidligere og gjør det i fremtiden, ser jeg ingen umoral i å gjøre dette. Det er ikke så enkelt. Leverandør av varen registrerer gjerne hvilke serienummer-serier det er på varene de selger videre. Hvis NetOnNet og Komplett kjøper fra forskjellige leverandører (de er stasjonert i to forskjellige land), og Komplett sender i retur et defekt produkt til sin leverandør, som finner ut at serienummeret ikke har vært gjennom de, så får Komplett avslått returen. Det kan skape problemer både for Komplett og kunden som har mottatt produktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå