Gå til innhold

ANNONSE: Disse mobilene slår iPhone 6S på hver sine felt

Anbefalte innlegg

Det LoveAmiga prøver å si er at hvis du skal ha den brukeropplevelsen med Apple, så må du altså ha alt av Apple. Apple fungerer dårlig i interaksjon mot andre. Han sier ikke noe om interaksjon mellom Apple enheter, når du bare har Apple. Så du må altså ha iPad, iPhone, iMac, MacBook, Apple TV osv osv. Android og Windows enheter derimot fungerer mye bedre med hverandre, og andre ting, på kryss av produsenter. Den mest låste her er jo Samsung, da de har noen programmer for syncing osv som bare fungerer mellom Samsung enheter. Samsung Gear funket jo inntil nylig og kun med utvalgte Galaxy telefoner.

Andre er ellers svært åpne for å legge ting over på iOS. Det finnes ganske mye programvare fra både Google og MS som er svært viktig og nødvendig for mange Apple brukere. MS var jo tom på presentasjonen til Apple for å vise frem office til iPad Pro. Så ser ikke helt hva du tenker på her med at de andre ikke støtter Apple... Spesielt siden Apple ofte gjør det vanskelig å støtte dem.

Ellers er det merkelig at du skriver Apple gir den beste brukeropplevelsen. Du sier du brukte Windows/Android for 6-7 år siden. Så byttet du til Apple fordi du synes det fungerte bedre. Helt greit. Så sier du at det sikkert har blitt mye bedre med Windows/Android, og det har du jo veldig rett i. Det er langt bedre enn det var, og de siste 2-3 årene har de hatt veldig fokus på brukeropplevelse, integrasjon, syncing til nettsky osv, og lite funksjoner. Samtidig som Apple har catchet opp en del i funksjoner og lignende, så iOS/OSX og Android/Windows er jo likere enn noen gang. Så hvis du da bare vet at Apple er bra, og fungerer utmerket for deg, hvordan kan du da vite at det er best, når du ikke vet hvordan alternativene er? Du kan godt føle at du er svært fornøyd med det du har, og at det er veldig bra, men jeg ser ikke hvordan du på grunnlag av dette kan si det er bedre enn noe du ikke kjenner til. Et ganske kjent sitat fra deg er jo at du ikke bryr deg om det som kjører annet OS, det er uinteressant for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det LoveAmiga prøver å si er at hvis du skal ha den brukeropplevelsen med Apple, så må du altså ha alt av Apple. Apple fungerer dårlig i interaksjon mot andre. Han sier ikke noe om interaksjon mellom Apple enheter, når du bare har Apple. Så du må altså ha iPad, iPhone, iMac, MacBook, Apple TV osv osv. Android og Windows enheter derimot fungerer mye bedre med hverandre, og andre ting, på kryss av produsenter. Den mest låste her er jo Samsung, da de har noen programmer for syncing osv som bare fungerer mellom Samsung enheter. Samsung Gear funket jo inntil nylig og kun med utvalgte Galaxy telefoner.

Jeg forstår godt hva LoveAmiga forsøker å si. Så veldig vanskelig er det ikke. Selvsagt har du rett i at hvis du virkelig skal få full utnyttelse av produktene og løsningene til Apple, så bør du gå all-in. Omtrent på samme måte som med Windows/Android. Det gir ikke full utnyttelse å blande Apple inn i en Windows/Android-løsning, men det funker det og.

Andre er ellers svært åpne for å legge ting over på iOS. Det finnes ganske mye programvare fra både Google og MS som er svært viktig og nødvendig for mange Apple brukere. MS var jo tom på presentasjonen til Apple for å vise frem office til iPad Pro. Så ser ikke helt hva du tenker på her med at de andre ikke støtter Apple... Spesielt siden Apple ofte gjør det vanskelig å støtte dem.

Microsoft har lenge vært gode på å støtte Apple. For eksempel er jo Office gjerne først ute på OSx. Flere og flere softwareutviklere støtter Apple sin plattform, noe annet har jeg heller aldri påstått.

Ellers er det merkelig at du skriver Apple gir den beste brukeropplevelsen. Du sier du brukte Windows/Android for 6-7 år siden. Så byttet du til Apple fordi du synes det fungerte bedre. Helt greit. Så sier du at det sikkert har blitt mye bedre med Windows/Android, og det har du jo veldig rett i. Det er langt bedre enn det var, og de siste 2-3 årene har de hatt veldig fokus på brukeropplevelse, integrasjon, syncing til nettsky osv, og lite funksjoner. Samtidig som Apple har catchet opp en del i funksjoner og lignende, så iOS/OSX og Android/Windows er jo likere enn noen gang. Så hvis du da bare vet at Apple er bra, og fungerer utmerket for deg, hvordan kan du da vite at det er best, når du ikke vet hvordan alternativene er? Du kan godt føle at du er svært fornøyd med det du har, og at det er veldig bra, men jeg ser ikke hvordan du på grunnlag av dette kan si det er bedre enn noe du ikke kjenner til. Et ganske kjent sitat fra deg er jo at du ikke bryr deg om det som kjører annet OS, det er uinteressant for deg.

Jeg skriver vel at det gir MEG den beste brukeropplevelsen. Altså ikke en generell påstand slik du ser ut til å lese den. Dermed blir spørsmålet ditt noe merkelig all den tid jeg hele tiden har sagt at jeg selvfølgelig ikke vet hvordan Windows/Android er nå. Så hvordan kan du gjennom spørsmålet ditt antyde at jeg har sagt at jeg vet det?

Ja, det er ikke noe interessant for meg å kjøpe dingser fra andre enn Apple. Så lenge jeg er fornøyd med den leverandøren jeg har ser jeg ingen grunn til å bytte. Skulle jeg bli like misfornøyd som jeg en gang i tiden var med Windows/Android, så kommer jeg nok til å bytte ut Apple. Inntil da gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar

...men jeg tror kanskje jeg begynner å forstå deg bedre, TKongen. Du er opptatt av å finne "Den Beste XXX". Punktum. Altså den datadingsen som kan kåres til vinneren over alle vinnere.

Problemet ditt er i så fall at den dingsen finnes ikke...

Akkurat på samme måte at det ikke finnes "Den Beste Bilen".

Lenke til kommentar

Du kan gjerne spare deg for slike skitne diskusjonsteknikker rogkas. Dette er ikke første gang du sier, eller antyder at jeg mener det eller det. Det er vanlig å gjøre seg opp tanker om hva den andre virkelig mener i en debatt, det å stadig poste at "tkongen tror dette, eller mener dette" som ALLTID er negativt. Hvis du må ty til dette i diskusjonene dine når andre påpeker hull i logikken din, så er det like greit at du ikke skriver her på forumet.

Du må ikke gå all-inn på Android/Windows. Det at du bare skriver det beviser at du ikke må gå all inn. Windows og Android er to helt forskjellige OS og systemer. Går du all inn på windows har du windows phone, ikke android. Så du kan bare gi opp med å prøve å putte Apple i samme kategori som resten her. Det blir lite troverdig å fortsette å forsøke på det. Alle vet at Apple praktiserer walled in garden i langt større grad enn alle andre.

Direkte sitat:
"Den gangen jeg hadde Windows/Android, så var ikke det akkurat så åpent for Apple det heller. "

Du påstår altså at andre ikke var åpne mot Apple, så jo det har du påstått.

"og da handler jeg ting fra Apple siden dette gir meg den beste brukeropplevelsen."

Leste du i det hele tatt det jeg skrev? Jeg spør DEG hvordan DU kan si at Apple er det beste for DEG, når du ikke vet hvordan alternativet er engang?

Hvis du spiste pizza hos pizzabakeren for 6-7 år siden, men så fant ut at dolly dimples var bedre. Så spiste du bare dolly i 6-7 år. Du så masse nye pizzabakere, og folk sa det var mye bedre. Likevel satt du der og spise Dolly, og hver gang noen snakket om pizza så sa du "For meg så smaker pizza fra Dolly best". Til tross for at du ikke visste hvordan pizzabakeren eller peppes pizza sin pizza smakte. Hvordan kunne du da vite at du synes Dolly var best?

Så er spørsmålet hvem som virkelig ute etter å hele tiden skrive "den beste opplevelsen for meg..", "dette fungerer best for meg", fordi jeg skriver aldri noe slikt som at dette er den beste, med mindre det på alle måter er bedre. Du kan umulig si at et GTX 980 gir lavere frames enn et GTX 970 f. eks. Så om 

• Liker 1
Lenke til kommentar

...hvis jeg tok feil, og du IKKE er ute etter å finne "Den Beste Datadingsen" så beklager jeg at jeg tolket deg slik. I så fall er det egentlig veldig bra, for det inntrykket har jeg nemlig hatt en stund der du skal peke på "Det Beste Kamera", "Den Beste Skjermen", "Det Beste Internminne" og sånne ting. Jeg er glad for at jeg har misforstått dette, da kan vi faktisk diskutere på et mye mer edruelig grunnlag.

Lenke til kommentar

"og da handler jeg ting fra Apple siden dette gir meg den beste brukeropplevelsen."

Leste du i det hele tatt det jeg skrev? Jeg spør DEG hvordan DU kan si at Apple er det beste for DEG, når du ikke vet hvordan alternativet er engang?

Jeg skal gjøre et forsøk på å svare på dette spørsmålet...

Den gangen jeg hadde Windows så trodde jeg, på tross av stadige småproblemer, at det var det beste for meg likevel. Jeg har en kompis som stadig vekk forsøkte å få meg over på Apple, men jeg hadde ikke noe tro på at det skulle være noe bedre. Derfor ble jeg i Windows, og etter hvert Android, i den tro på at det tross alt var det beste for meg.

Til slutt ga jeg opp og kjøpte en iPhone for å se hva det handlet om. For meg var den såpass mye bedre enn det jeg den gangen hadde med Android at det nesten var en aha-opplevelse. Da tenkte jeg at skulle gi min hjemme-PC en sjanse og byttet fra Windows til Apple iMac. Samme aha-opplevelse, nesten så jeg ikke trodde det var sant. Det var rett og slett noe helt annet og betydelig bedre for meg.

Etter noen år har jeg altså byttet ut alt det jeg hadde før og har nå en problemfri datahverdag. Tingene fungerer stabilt og raskt og løser alle de databehovene vi har på en svært god måte. Alle i familien er strålende fornøyd.

Betyr det at andre ting er dårligere? På ingen måte. Det kan gjerne være at det finnes maskiner, dingser, løsninger eller andre ting med Windows eller Android som er bedre. Men det betyr absolutt ingenting. Jeg har noe som løser alt jeg trenger på en svært god måte, da bryr jeg meg ikke om noe annet er bedre.

En sammenligning: jeg har ikke verdens beste bil. Neppe verdens nest beste bil engang. Men den fungerer helt strålende dor meg og mitt behov. Faktisk er det en av de beste bilene jeg noen gang har eid. Jeg kommer antagelig til å kjøpe min neste bil fra samme produsent også, selv om de heller ikke da kommer til å ha best bil. Men de har ganske sikkert en bil som JEG syns er den beste bilen.

Lenke til kommentar

Mine opplevelser er stikk motsatt. Jeg har en betydelig bedre datahverdag med utstyr fra Apple enn den gangen jeg hadde utstyr fra andre. Ikke opplever jeg noen restriksjoner som gjør at jeg ikke får gjort det jeg skal heller. 

Nå har vel du sagt flere ganger at du kun har brukt apple-produkter i flere år, så da vet vel ikke du så mye om hvordan alternativene er i hverdagslig bruk?

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Mine opplevelser er stikk motsatt. Jeg har en betydelig bedre datahverdag med utstyr fra Apple enn den gangen jeg hadde utstyr fra andre. Ikke opplever jeg noen restriksjoner som gjør at jeg ikke får gjort det jeg skal heller.

Nå har vel du sagt flere ganger at du kun har brukt apple-produkter i flere år, så da vet vel ikke du så mye om hvordan alternativene er i hverdagslig bruk?

Helt riktig. Og derfor skriver jeg også "...den gangen jeg hadde utstyr fra andre". Ikke ett sted har jeg ment noe om hvordan de andre er nå. Alt jeg har sagt er at jeg både håper og tror at de er betydelig bedre enn de var for noen år siden.

I tillegg må jeg jo gå ut fra at de fungerer svært godt for dem som er brukere av Windows og Android, spesielt siden de nevner dette så mange ganger i Apple-tråder...:-)))

Lenke til kommentar

...kanskje jeg kan skjøte på et lite tillegg...

Jeg har fortsatt en HP PC med Windows som jeg av og til må skru på for å hente noen gamle filer. Det er ingen glede når jeg må det, for å si det forsiktig. Kona har en PC med Windows på jobben som hun ikke er særlig glad i. Den er treg og henger seg ofte opp. Ikke er den særlig gammel heller.

Men jeg legger ikke alt for mye vekt på disse tingene, det kan skyldes tilfeldigheter. Windows 10 er helt sikkert kjempebra,meg når Microsoft får samme plattform på alle dingser blir sikkert integrasjonen bra også. Android har vel ikke mulighet for totalt integrasjon på alle dingser, så de må vel kanskje snakke med Microsoft på en del ting. Noe det helt sikkert også gjør på en god måte.

Jeg sitter med en følelse av at alle er ganske fornøyd med sine valg...:-)

Lenke til kommentar

rogkas , siden du er så glad i alt Apple gjør blir du ikke lit frustrert av at du ikke finner egen skriver produsert av Apple , siden de neppe  ikke er helt optimaliser kun for Apple ?

hvis du lur på hva skrivere har å gjør i denne tråden så er det jo en del som liker å skrive ut bildene sine uansett hvilken dings de er lagret på . det gjelder også mobiler

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Helt riktig. Og derfor skriver jeg også "...den gangen jeg hadde utstyr fra andre". Ikke ett sted har jeg ment noe om hvordan de andre er nå. Alt jeg har sagt er at jeg både håper og tror at de er betydelig bedre enn de var for noen år siden.

I tillegg må jeg jo gå ut fra at de fungerer svært godt for dem som er brukere av Windows og Android, spesielt siden de nevner dette så mange ganger i Apple-tråder...:-)))

Du har ikke tenkt på at mange som bruker Android og Windows også har en enhet med ios på?

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt en HP PC med Windows som jeg av og til må skru på for å hente noen gamle filer. Det er ingen glede når jeg må det, for å si det forsiktig. Kona har en PC med Windows på jobben som hun ikke er særlig glad i. Den er treg og henger seg ofte opp. Ikke er den særlig gammel heller.

Men jeg legger ikke alt for mye vekt på disse tingene, det kan skyldes tilfeldigheter. Windows 10 er helt sikkert kjempebra,meg når Microsoft får samme plattform på alle dingser blir sikkert integrasjonen bra også. Android har vel ikke mulighet for totalt integrasjon på alle dingser, så de må vel kanskje snakke med Microsoft på en del ting. Noe det helt sikkert også gjør på en god måte.

Hva er denne integrasjonen du prater om?

Lenke til kommentar

rogkas , siden du er så glad i alt Apple gjør blir du ikke lit frustrert av at du ikke finner egen skriver produsert av Apple , siden de neppe  ikke er helt optimaliser kun for Apple ?

hvis du lur på hv skrivere har å gjør i denne tråden så er det jo en del som liker å skrive ut bildene sine uansett hvilken dings de er lagret på . det gjelder også mobiler

Nei, det er ikke noe problem at Apple ikke lager skrivere. Canon, Epson og mange andre har svært gode skrivere som fungerer meget godt sammen med Apple. Også direkte utskrift fra iPhone/iPad via AirPlay.

Lenke til kommentar

Du har ikke tenkt på at mange som bruker Android og Windows også har en enhet med ios på?

Selvsagt er det det, men det er antagelig ikke helt optimalt i samspill med hverandre. Men hvis ikke det betyr noe, så må folk få blande dingser akkurat som de vil.

Lenke til kommentar

Hva er denne integrasjonen du prater om?

Samspillet mellom de ulike dingsene.

Lenke til kommentar

hvis du lur på hv skrivere har å gjør i denne tråden så er det jo en del som liker å skrive ut bildene sine uansett hvilken dings de er lagret på . det gjelder også mobiler

Nei, det er ikke noe problem at Apple ikke lager skrivere. Canon, Epson og mange andre har svært gode skrivere som fungerer meget godt sammen med Apple. Også direkte utskrift fra iPhone/iPad via AirPlay.

jeg har fått det inntrykket av deg at du ikke er helt lykkelig før alt er Apple , samtidig som du også godtar at ikke alt er Apple når de ikke har det du trenger , men det er med en liten bismak

( hvis du oppfatter det som negativ så var ikke det som var meningen , i så fall beklager jeg det  )

Hva var grunnen til at Apple i sin tid kuttet ut produksjonen av skriveren de laget før ?

Jeg spurt fordi vanligvis er amerikanere ikke helt fornøyd før de laget engene versjoner av alt det andre lager 

Lenke til kommentar

rogkas , siden du er så glad i alt Apple gjør blir du ikke lit frustrert av at du ikke finner egen skriver produsert av Apple , siden de neppe ikke er helt optimaliser kun for Apple ?

jeg har fått det inntrykket av deg at du ikke er helt lykkelig før alt er Apple , samtidig som du også godtar at ikke alt er Apple når de ikke har det du trenger , men det er med en liten bismak

( hvis du oppfatter det som negativ så var ikke det som var meningen , i så fall beklager jeg det )

Hva var grunnen til at Apple i sin tid kuttet ut produksjonen av skriveren de laget før ?

Jeg spurt fordi vanligvis er amerikanere ikke helt fornøyd før de laget engene versjoner av alt det andre lager

Da er nok inntrykket ditt veldig feil. Ikke overraskende for min del, du virker svært opphengt i Apple.

De datadingser jeg trenger, og som jeg kan skaffe fra Apple, de handler jeg fra Apple. De dingsene jeg trenger som Apple selv ikke lager, kjøper jeg av de som har de dingsene jeg føler dekker mitt behov. Selvsagt er set fullstendig uten bismak. Når jeg brukte Windows kjøpte jeg de fleste maskiner fra IBM. Men de laget ingen gode skrivere, så de kjøpte jeg fra en god skriverprodusent, stort sett Canon eller Epson. Selvsagt også set uten noen form for bismak.

Hvorfor i all verden skulle det gi noen bismak??!

Jeg ante ikke at Apple har laget skrivere, men de har kanskje det. Så jeg aner ingenting om hvorfor de har sluttet med det heller, siden jeg ikke visste noe om at de har hatt det. Hvis de hadde laget skrivere i dag, så kan det godt hende jeg hadde kjøpt fra dem, men bare hvis den hadde vært god nok.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

jeg bare lurte på det , siden enkelt ( veldig få )  er ekstremt opptatt av å kun ha alle dingsen fra Apple

( det aver den artikkelen og tv innslaget jeg forsatt leter etter )

Nå fant jeg dette innslaget som har gått på NRK

https://tv.nrk.no/program/KOID21002815/apples-brutte-loefter

er det bare tull og hvor finnes bakgrunns artikkelen ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

jeg bare lurte på det , siden enkelt ( veldig få )  er ekstremt opptatt av å kun ha alle dingsen fra Apple

Dersom Apple har dingser som gir meg en bedre opplevelse enn å kjøpe en dings fra en annen produsent, så handler jeg den dingsen fra Apple som gir meg den beste opplevelsen.

Hvis jeg trenger noen dingser som Apple ikke har, så handler jeg de hos dem som har de.

Jeg aner ikke hva som er problematisk med dette. Ikke aner jeg hvorfor dette plager deg heller. Og jeg aner hvert fall ikke hvorfor du er så opphengt i Apple, du har jo ingen interesse av det...(?)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...