Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har veldig angst for å begynne å gå på date igjen

Anbefalte innlegg

Jeg har vært singel i 5 måneder. Er passert halvveis i tredveårene. Og jeg kjenner at det er enda hardere å skulle begynne på å date igjen. 

Jeg har blitt såret en god del ganger i livet, og derfor så tror jeg at jeg er ekstra sårbar for nye avvisninger. Jeg har barn. Dermed er jeg heldig som har en liten familie. Vurderer å droppe å satse på menn, for jeg orker ikke tanken på disse avvisningene lengre. Jeg blir så deprimert av dem.

Nå har jeg hatt mye kontakt med eksen min. Han sier at han ikke vil ha forhold, men vi møtes regelmessig, og vi har fremdeles fysisk kontakt. På toppen av dette blir jeg bedt ut på date av en type. Jeg vet ikke helt om jeg orker å date han. For jeg føler meg ikke klar i den situasjonen jeg er i. 

Samtidig vet jeg at det er gjerne dumt å la muligheter gå i fra seg... 

Noen som har tips å gi? Hvordan jeg skal tenke for å få motivasjonen tilbake til å date? Og bør jeg forklare til den daten at jeg ikke er klar? Er gjerne bedre å ikke stresse seg opp med å date nå når jeg har kontakt med eksen? 

Anonymous poster hash: 8557c...b3d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik som du skriver så høres det ut som at det ikke er mer å hente fra eksen, som du sa så ønsker han ikke et forhold.. enten er han for ung til sinns til å innse dette (eller så vil han "leke" rundt med andre mens han fremdeles er ungkar) eller så mener han det. Uansett så er det bedre å gå videre?

Hvis du er interessert i han andre så kanskje fortelle at du ikke helt føler deg rede, slik at han ikke føler seg avvist av andre årsaker og evt. venter på deg?

Du nærmer deg hvertfall godt voksen så da er det bare å være seg selv på dates og føles det ikke riktig så trenger du ikke gå videre heller. Du vet hva du vil ha, og kanskje det blir lettere å finne frem den rette dersom det byr seg. Det er godt mulig du føler deg avvist av menn rundt egen alder da de ser på barna dine som for mye bagasje, samtidig som det er menn der ute med barn som søker ny partner.

Lenke til kommentar

Tid og ro.

Folk er for stressa. Alt skal gå så himla raskt, men man skal vel ikke tro noe annet med denne kapitalismen vi har i dag... Slapp av, ta det med ro. Finn degselv (hva enn det betyr) og ta et ordentlig pust i bakken. Alt må ikke skje med engang, om det er greit nok å rote med x'n så gjør du det. Om du ønsker noe mer, må du nesten bare kutte han ut og finne på nytt. Å sitte i gamle vaner med x'n din vil ikke gi deg eller ham noe nytt. Det er vel en grunn for at dere slo opp?!? Og han derre nye typen, ikke bare bukk under og gjør som han ønsker. Syns du situasjonen din er dritt. Nei, da lar du vær. Selv om noen liker deg, trenger ikke du å være snill å gi det han har lyst på. Du har også degselv å tenke på inni alt kaoset!

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Tid og ro.

Folk er for stressa. Alt skal gå så himla raskt, men man skal vel ikke tro noe annet med denne kapitalismen vi har i dag... Slapp av, ta det med ro. Finn degselv (hva enn det betyr) og ta et ordentlig pust i bakken. Alt må ikke skje med engang, om det er greit nok å rote med x'n så gjør du det. Om du ønsker noe mer, må du nesten bare kutte han ut og finne på nytt. Å sitte i gamle vaner med x'n din vil ikke gi deg eller ham noe nytt. Det er vel en grunn for at dere slo opp?!? Og han derre nye typen, ikke bare bukk under og gjør som han ønsker. Syns du situasjonen din er dritt. Nei, da lar du vær. Selv om noen liker deg, trenger ikke du å være snill å gi det han har lyst på. Du har også degselv å tenke på inni alt kaoset!

Ja jeg føler at jeg trenger tid og ro. Jeg sliter med det å gå ut på dater, for jeg liker ikke å bli avvist, eller å måtte avvise. Samtidig så har jeg ikke bare det som problem Jeg føler meg fortsatt ikke ferdig med min eks. Kan godt være at han er ferdig med meg. Men jeg er redd at han vil bli sjalu eller føle seg såret hvis jeg treffer en annen. Men det har han egentlig ingen grunn til å bli. For han har jo såret meg med å si at han ikke vil ha forhold. Men allikevel så tenker jeg på han. For vi har regelmessig kontakt, og vi møtes jevnlig. Han sier at han synes at jeg er spesiell for han, og at jeg betyr veldig mye for han. Årsaken til at han dumpet meg vet jeg ikke helt. Men jeg tror det går på en komplisert livssituasjon for han. 

Jeg er redd for hva han måtte føle hvis jeg går videre nå. Merkelig tanke at jeg tenker at jeg er redd for å såre han. Jeg føler meg ikke helt ferdig med han selv. Har lyst å ha han i livet mitt selv om jeg treffer en ny, og det er det som er så komplisert og. 

Lenke til kommentar

5 mnd er da ingenting som singel, bare slapp av. Finn ut hva du vil og hva du ønsker i en fremtidig partner. Mest sannsynligvis vil han dukke opp en dag uten at du leiter så hardt bare du er åpen for det.

Jeg synes ikke det høres ut som du er klar for noe nytt forhold nå, men det er det bare du som vet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kan si av erfaring at 5 mnd som singel ikke er lenge. Det er en grunn til at man må være et år separert før man kan søke om skilsmisse. Jeg opplevde i hvert fall selv at jeg først etter et år hadde fått ting litt på avstand og kunne kjenne etter på om det var riktig avgjørelse å avslutte ekteskapet. Jeg vil med andre ord fraråde folk å gå inn i et nytt forhold for tidlig etter å ha avsluttet et lengre forhold. Man trenger tid til å bli kjent med seg selv på nytt, og å kjenne etter på hva man egentlig vil.

Forøvrig så ville jeg nok ha prøvd å få litt mer avstand mellom deg og eksen. Hvis det er slik at du ønsker å være kjærester mens han ikke vil, så er det ikke sunt å ha den kontakten dere har nå. Da kommer du deg aldri videre.

Anonymous poster hash: 2af43...fec

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kan si av erfaring at 5 mnd som singel ikke er lenge. Det er en grunn til at man må være et år separert før man kan søke om skilsmisse. Jeg opplevde i hvert fall selv at jeg først etter et år hadde fått ting litt på avstand og kunne kjenne etter på om det var riktig avgjørelse å avslutte ekteskapet. Jeg vil med andre ord fraråde folk å gå inn i et nytt forhold for tidlig etter å ha avsluttet et lengre forhold. Man trenger tid til å bli kjent med seg selv på nytt, og å kjenne etter på hva man egentlig vil.

Forøvrig så ville jeg nok ha prøvd å få litt mer avstand mellom deg og eksen. Hvis det er slik at du ønsker å være kjærester mens han ikke vil, så er det ikke sunt å ha den kontakten dere har nå. Da kommer du deg aldri videre.

Anonymous poster hash: 2af43...fec

Ja, jeg er ikke klar verken på den ene eller andre måten å gå videre, og da blir det sikkert feil.

Det er nok feil å gå på date, når jeg fortsatt tenker på eksen min... Jeg får dårlig samvittighet for å gå på date, for jeg vet ikke helt om eksen egentlig vil ha meg i livet sitt, og jeg forstår ikke helt situasjonen der. Jeg er forvirret. Og jeg er fortsatt veldig glad i eksen min. Men eksen min vil ikke kommunisere om hva som er problemet, og dermed er det jo hans feil. Samtidig så tror jeg at han har følelser for meg fortsatt.

Når meg og eksen hadde sex for to dager siden, så er det ikke akkurat lett å tenke videre heller. Jeg har også angst for å begynne på nytt, og bli bedømt opp og ned. Jeg er litt sårbar nå. Og har nok med livet med barna, jobb og trenger roen.

Jaja, jeg får ta tiden til hjelp, og forsøke å se klarere på situasjonen, før jeg går videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

ja, vil nå si lykke til :)

Også må du passe på at du ikke havner i en ond sirkel!! Kan fort se at du fort havner i en situasjon der du ikke klarer å gå videre pga x'n.

Beste måten å ødelegge onde sirkler er å gjøre noe som er helt komplett galskap og ufølsomt. Because then its no way back!! :)

Lenke til kommentar

ja, vil nå si lykke til :)

Også må du passe på at du ikke havner i en ond sirkel!! Kan fort se at du fort havner i en situasjon der du ikke klarer å gå videre pga x'n.

Beste måten å ødelegge onde sirkler er å gjøre noe som er helt komplett galskap og ufølsomt. Because then its no way back!! :)

Jeg vet. Det er vanskelig å gå videre fordi jeg fortsatt har følelser for han. Jeg er såret fordi han virker ikke til å sette pris på meg. Samtidig så lurer jeg på om det er noe jeg kunne gjort anderledes for å få eksen tilbake, men jeg tror ikke det.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...