aklla Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Hvorfor deaktiverer du kontoene dine? Er klart det kan bli styr når du deaktiverer de uten at du vet om varen har blitt betalt eller ikke... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. september 2015 Forfatter Del Skrevet 11. september 2015 Det var lenge siden med skandiabanken, var misførnyd med kundebehandlingen der så byttet bank. Men det har ikke noe å gjøre med saken mot lefdal. Det hadde muligens noe å gjøre med saken for elkjøp for lenge siden. Vet ikke om jeg gidder å prøve å gi svar om dere kun legger skylden på meg. Egenlig bør butikkene gjøre opp sakene sine etter 1-2 måned etter bestilling senest syns jeg. Tror de fleste blir frusterte i saker som denne. Men muligens de har rett å utsette betaling i 3 år og fremdeles kunne kreve penger igjen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Men muligens de har rett å utsette betaling i 3 år og fremdeles kunne kreve penger igjen. Den alminnelige foreldelsesfrist er 3 år, jf. foreldelsesloven § 2. Hvis foreldelsesfristen har løpt i 3 år, uten at fristen er avbrutt gjennom enten rettslige skritt eller erkjennelse fra skyldner, vil foreldelse inntreffe. Foreldelsesfristen løper fra fristens utgangspunkt. 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 De burde gjøre opp saken raskest mulig, men du burde også vite at du faktisk har betalt varen. Begge har altså ett ansvar, de for å få betalt, du for å betale. Hvem sin skyld det er at du ikke fikk betalt er likegyldig så lenge det ikke er betalt. Frustrerende er det sikkert, det er heller sikkert ikke din skyld, men det er fortsatt du som må betale varen. Foreldelsesfristen er på 3 år ja, etter det kan de ikke kreve inn noe. At de burde gjort det raskere enn de har gjort her er jeg enig i, men de har fortsatt krav på betaling selv om de har vært litt trege. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 (endret) Vet ikke om jeg gidder å prøve å gi svar om dere kun legger skylden på meg. Ikke så rart, mulig Lefdal har gjort feil her men hele saken din virker vagt, du babler om kompasasjoner og dårlig service etc, akkurat som du er innstilt på at alt er deres feil uten at det er tilfelle. Og "merkelig" nok er du ufornøyd med Skandiabanken også: Det var lenge siden med skandiabanken, var misførnyd med kundebehandlingen der så byttet bank. Man ser en ganske rød tråd her.. Endret 11. september 2015 av MrL 6 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 (endret) De vil ikke ta i mot gavekort i gang, sier bare det er ditt problem, du er dårlig kunde derfor får du den servicen du fortjener. De ønsker heller ikke å gi råd med sony m4 aqua har kun 8 GB minne internt, og hjelper lite med 128 GB minnekort fordi man får ikke flyttet over alt, rådet dems er å kjøpe supportavtale for å løse problemet, snakket med mobilrepratører og de sier det er umulig å løse dette på andre måter en å kjøpe ny mobil med 16 GB minne. Kan vist glemme å få tilbake fakturakrav og renter. Så hvis flere får slik dårlig kundeservice har dere dere selv å takke ved å handle hos dem. Veldig bra med åpenkjøp og elendig kundeservice, skulle nesten tro de gjør dette med vilje kun for å tjene litt ekstra, de tjener ikke på kunder som kun kjøper salgsvarer og da må de finne andre måter å tjene penger på. Endret 15. september 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 De vil ikke ta i mot gavekort i gang, sier bare det er ditt problem, du er dårlig kunde derfor får du den servicen du fortjener. De ønsker heller ikke å gi råd med sony m4 aqua har kun 8 GB minne internt, og hjelper lite med 128 GB minnekort fordi man får ikke flyttet over alt, rådet dems er å kjøpe supportavtale for å løse problemet, snakket med mobilrepratører og de sier det er umulig å løse dette på andre måter en å kjøpe ny mobil med 16 GB minne. Kan vist glemme å få tilbake fakturakrav og renter. Så hvis flere får slik dårlig kundeservice har dere dere selv å takke ved å handle hos dem. Veldig bra med åpenkjøp og elendig kundeservice, skulle nesten tro de gjør dette med vilje kun for å tjene litt ekstra, de tjener ikke på kunder som kun kjøper salgsvarer og da må de finne andre måter å tjene penger på. Kanskje best at du legger fra deg kompensasjon og gaverkort maset, så er det mulig at Elkjøp lar deg betale det du skylder. Det virker ikke som du har kontaktet kortselskapet ditt heller, da du slenger ut med 1-2 måneder, 2-3 måneder om hverandre. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Høres ut som de kun gir det akkurat det du har krav på av en eller annne grunn, kan jo bare spekulere i hvorfor.-- Aldri hatt noen dårlige erfaringer med Elkjøp selv heldigvis 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 (endret) Hva hjelper det å kontakte nordea, de sier vel bare lefdal var for sen å bekrefte beløpet så derfor ble betalingen annolert. Men er du enig angående gavekort? Skal jeg tape gavekortet fordi lefdal ikke vil ta det i mot? Blir jo som å nekte mastercard eller paypal. I butikk kan man velge betaling men i nettbutikk får man kun kredittkort (Paypal), betalingsutsettelse, eller forhåndbetaling. Men ser ikke noe i veien å betale med gavekort i butikk, får de å overføre det til nettbutikken. Dette handler vel litt å gi noe kundeservice. Endret 15. september 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Hva hjelper det å kontakte nordea, de sier vel bare lefdal var for sen å bekrefte beløpet så derfor ble betalingen annolert. Du sa jo akkurat at det var Skandiabanken du brukte, skjønner ikke hvordan du tror Nordea skal hjelpe deg da. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 Fordi dette er 2 forskjellige, saker, dette var først nå en sak der jeg brukte nordea, og bestilte hos lefdal, det saken gjelder nå. Den forrige saken var for elkjøp rundt 1 års siden, da hadde jeg skandiabanken. Heldigvis gikk det ikke så langt med elkjøp saken, men syns det er frusterende at de skal bruke så lang tid i begge tilfeller å få trekket penger ut av konto vil mener 1-2 måneder burde være maks. Over det burde være unødvendig. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Blir jo som å nekte mastercard eller paypal. I butikk kan man velge betaling men i nettbutikk får man kun kredittkort (Paypal), betalingsutsettelse, eller forhåndbetaling. Men ser ikke noe i veien å betale med gavekort i butikk, får de å overføre det til nettbutikken. Dette handler vel litt å gi noe kundeservice. Er neppe bare å overføre penger fra gavekort til din konto på nettbutikken... De driver tross alt ikke bank og har mulighet for pengeoverføringer inn på din konto. De vil neppe jukse til løsniger med internfakturering fra nettbutikken mot din lokale butikk for å trikse regnskapet til å stemme heller ettersom det antagelig kan bli mye rot. Slike lure løsninger ser gjerne enkelt ut fra utsiden men er gjerne umulig å få til i praksis. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 (endret) Så du syns det min feil da at de gjør små ting så vanskelig. De kunne droppet gavekortløsningen helt på åpenkjøp. Hvem har sagt de jukser? Det er jo mulig i noen tilfeller å ta åpenkjøp i butikk selv om det har handler på internett. Eller kjøpe i sverige (Elgiganten.se) og ta åpen kjøp i norge. Så ser ikke problemet, de driver ikke bank nei, men de kan jo bare bekrefte at de har fått penger inn på konto, problemet løst. Er ikke verre en det. Samme med å få varer på åpenkjøp, men vet ikke om det er slik selv om man bruker åpen kjøp må butikkene fremdeles betale moms uansett så sånn sett taper de penger. Særlig om det er flere som bruker åpenkjøp. Endret 15. september 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Kurderen Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Samme kar som var anonym i en sak på dinside forrgie uke?^^ Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Er neppe så enkelt som at din lokale butikk sier at de har fått penger, så sletter nettbutikken kravet. De har tross alt forskjellige budsjetter, nettbutikken vil jo ha penger for varen de har solgt. Tenk at du skal gå på en rema-butikk og betale for noe du kjøpte i en annen, greit nok at rema får pengene, men det er jo den butikken du kjøpte fra som skal ha de og det er der problemene antagelig starter. Men som sagt, slike ting virker gjerne mye enklere enn det er, for budsjetter, faktureringer osv. må stemme, noe det ikke gjør når du betaler i en butikk for en vare du fikk i en annen. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 Ellers kunne lefdal internett begynt å ta i bruk gavekort. Men tviler på de gjør det, blir vel mere en kostnad en fordel. Det er ikke meg som var anonym på dinside.no. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 De kunne hatt ett system som tillater å gjøre det ja, men så lenge de ikke har det blir det fort ekstremt mye jobb og triksing for å fikse det. Lenke til kommentar
Kurderen Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Det er ikke meg som var anonym på dinside.no. Bra ^^ Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Skal jeg tape gavekortet fordi lefdal ikke vil ta det i mot? Du taper ikke gavekortet. Det er gyldig i alle Lefdals fysiske butikker. Hvis du tenker på å bruke det på nettkjøp, så er det ingen løsning på det. Det er ikke teknisk mulig å betale med fysiske gavekort på samme måte som det ikke er mulig å betale med kontanter ved nettkjøp. De kunne droppet gavekortløsningen helt på åpenkjøp. Hva er det egentlig du prater om? Det er ingen direkte sammenheng mellom gavekort og åpent kjøp. Hvis du er like uklar og vinglete i kommunikasjonen med Lefdal, Elkjøp og banken som du er her, så skjønner jeg at det kan bli problemer med å finne løsninger... (ikke vondt ment, men heller et hjertesukk...) 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 De kunne droppet gavekortløsningen helt på åpenkjøp. Hva er det egentlig du prater om? Det er ingen direkte sammenheng mellom gavekort og åpent kjøp. Ofte når man bruker åpenkjøp får man kun gavekort i retur, det er nok for å sikre seg og få solgt flere varer. Veldig kjeldent tilfelle får man penger, men det er lenge siden jeg har opplevet det, tror enten må det være slik lefdal\elkjøp ikke har flere gavekort igjen ellers må det være selgeren som er ekstra snill. Som er uvanlig. Har ikke hørt noe fra dere om elkjøp\lefdal må betale moms for hver vare de får på åpen kjøp. Ikke det jeg får lyst å returnere alt jeg kjøper. Men det kan si hvorfor de går for gavekort ellers ville de tapt store penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå