GA Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Hei. Etter å ha oppgradert maskinen min til Windows 10, har jeg opplevd veldig mye "micro stuttering" i alle spill og i alt av videoer. Dette gjelder alt fra tunge 3d spill til youtube videoer. Et godt eksempel på problemet er hva som skjer når jeg spiller Mad Max: Hvis jeg kjører alt på max med oppløsning på 2560*1440, så viser Shadow Play at jeg ligger jevnt mellom 55 og 60 FPS(V-Sync). Med 3-5 sekunders mellomrom opplever jeg et tydelig(men kort) "stopp" i flyten, uten at FPS går ned. Ved å justere ned innstillingene til f.eks. 1920*1080 med alt på laveste/av så ligger FPS helt jevnt på 60 med V-sync på, og vaker mellom 90 og 120 med V-sync av. Allikevel er det nøyaktig samme "micro-stuttering". Til og med i Youtube videoer er det tydelige avbrudd i "flyten", og det er fryktelig slitsomt å se på. Det er kun bildeflyten som påvirkes, lyden både i spill og videoer flyter helt fint. Ting jeg har forsøkt så langt uten hell: Clean install av Win 10 Fjerne alt av overklokking på CPU/GFX Oppdatere alt av drivere, inkludert chipset/SSD osv Slå av V-sync Fjerne programmer som Nvidia Experience og lignende kjøre "trim" på SSD Specs: OS: Win 10 Pro HK: ASUS P8P67-M CPU: Intel Core i7 2600k (stock og @ 4,4GHz som tidligere var stabilt) RAM: 2*4GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz GFX: Zotac GeForce GTX 970 4GB SSD: Intel 510 250GB (SSDSC2MH250A2) (OS og Spill) Lagring: Seagate Barracuda XT2TB Jeg er totalt tom for ideer til hva som kan være galt, er det noe jeg har glemt å tenke på eller kan teste? På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
XyberX Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 står skjermen på 60hz? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Om du har flere skjermer tilkoblet, prøv å koble fra alle utenom en. Hjelper det kobler du til en og en skjerm til problemet kommer tilbake. Lenke til kommentar
GA Skrevet 11. september 2015 Forfatter Del Skrevet 11. september 2015 står skjermen på 60hz? Ja skjermen står på 60hz, se bilde under. Om du har flere skjermer tilkoblet, prøv å koble fra alle utenom en. Hjelper det kobler du til en og en skjerm til problemet kommer tilbake. Jeg har 2 skjermer koblet til ja. Fjernet skjerm nr 2, men dessverre samme problem Lenke til kommentar
XyberX Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 ser flere har problemer med driverne og at windows installerer driver selv. er problemet der selv om du kun bruker den andre skjermen også? Prøvd å installere nyeste driveren via nvidia experience? nyeste er 355.82 Lenke til kommentar
XyberX Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 prøv å sette skjermen til 60hz i windows, den står ikke nødvendigvis på 60 selv om skjermen påstår det. Lenke til kommentar
GA Skrevet 11. september 2015 Forfatter Del Skrevet 11. september 2015 Viste seg at skjermen stod på 59hz i Windows, byttet til 60 uten at det hjalp dessverre. Nyeste drivere er installert manuelt og via nvidia experience uten forbedringer. Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Oppgradering eller ny installasjon? Jeg opplevde noe ligndede når jeg oppgraderte, hadde dog ikke samme problem, men uansett endte opp med å gjøre en clean install og det jeg hadde problemer med forsvant. Lenke til kommentar
GA Skrevet 11. september 2015 Forfatter Del Skrevet 11. september 2015 Som skrevet i første post har jeg forsøkt å gjøre clean install allerede Lenke til kommentar
GA Skrevet 11. september 2015 Forfatter Del Skrevet 11. september 2015 Jeg ser nå at uansett hvor mange ganger jeg endrer til 60hz i Windows, så spretter det rett tilbake til 59. Kan dette ha noe med problemet å gjøre? Lenke til kommentar
GA Skrevet 11. september 2015 Forfatter Del Skrevet 11. september 2015 Byttet DVI kabel,og plutselig fungerte det. Tydeligvis for dårlig kvalitet på den som fulgte med skjermen... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå