Torstein Norum Bugge Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Investorene svarer på Apples lansering med et gedigent gjesp.– Ikke spesielt imponert av Apples lansering Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Disse svingningene er såpass forutsigbare at man nesten kan mistenke de for å være en villet markedsmekanisme fra spekulanter i aksjemarkedet...:-) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Om de er så ekstremt forutsigbare burde det være ganske lett å tjene seg rik på apple-aksjer. AtW Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Om de er så ekstremt forutsigbare burde det være ganske lett å tjene seg rik på apple-aksjer. AtW Det er det jo også ganske mange som har gjort. Du har muligheten du også, bare å handle inn...:-) Lenke til kommentar
Woods Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Dette skjer jo ved hver eneste lansering. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Dette skjer jo ved hver eneste lansering. Det er vel ikke riktig?, gikk feks opp når de lansert iphone, når de lansert ipad, og når de lanserte iphone 6 for å nevne noen eksempler. AtW Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Dette skjer jo ved hver eneste lansering. Man kan nesten stille klokka etter det. På samme måte som tidligere er det nok også god grunn til å tippe at etter en fortsatt nedtur i en liten periode fremover, så vil aksjen klatre til nye høyder det neste halvåret. Så lanserer Apple noe nytt, og aksjen går ned igjen. Hvis man syns aksjer er noe man vil bruke penger på, så ville jeg nok satset på Apple sine...:-) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Du burde jo allerede vært rik om du synes apples aksjekurs er så ekstremt forutsigbar. AtW Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Du burde jo allerede vært rik om du synes apples aksjekurs er så ekstremt forutsigbar. AtW Burde kanskje det, men jeg plasserer ikke mine penger i aksjer. Men det er noe rart med aksjekursen til Apple som går ned ved lansering samtidig som historien viser at den hele tiden går til nye høyder noen måneder senere, spesielt etter iPod og iPhone. Jeg mistenker at spekulanter vet dette godt og tjener gode penger på det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Jeg har nevnt flere eksempler på at apples kurs ikke har gått ned ved lansering. AtW Lenke til kommentar
Woods Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Dette skjer jo ved hver eneste lansering. Det er vel ikke riktig?, gikk feks opp når de lansert iphone, når de lansert ipad, og når de lanserte iphone 6 for å nevne noen eksempler. AtW Den har gått ned i de fleste tilfeller, men tar seg som regel opp ila. 6 mnd. Det er intet å kverulere, bare til å sjekke historikken. 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 AtW er antagelig ikke enig uansett...:-))) 2 Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Du burde jo allerede vært rik om du synes apples aksjekurs er så ekstremt forutsigbar. AtW Burde kanskje det, men jeg plasserer ikke mine penger i aksjer. Er det ikke noe som heter: "Put your money where your mouth is" ? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Du burde jo allerede vært rik om du synes apples aksjekurs er så ekstremt forutsigbar. AtW Burde kanskje det, men jeg plasserer ikke mine penger i aksjer. Er det ikke noe som heter: "Put your money where your mouth is" ? Det kan godt hende. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Dette skjer jo ved hver eneste lansering. Det er vel ikke riktig?, gikk feks opp når de lansert iphone, når de lansert ipad, og når de lanserte iphone 6 for å nevne noen eksempler. AtW Den har gått ned i de fleste tilfeller, men tar seg som regel opp ila. 6 mnd. Det er intet å kverulere, bare til å sjekke historikken. Jeg regner med vi snakker om i løpet av de første dagene etter her, iogmed at det er det artikkelen omhandler her? Skjønner ikke helt iphone-grafen i dine bilder, såvidt jeg kan se gikk kursen opp fra 17.30 til 19.30 (ca) den første måneden, og fikk opp dagen den hadde relase (29 juni). Når den første Ipdaen ble lansert (3. april), så steg kursen jevnt fra 33.50 (en måend senere var den på ca 37.50) Etter iphone 6s gikk jo kursen opp med en gang dagene etter? Har jeg funnet feil informasjon her? Den første passert jo ikke med grafen du viser til feks. AtW Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Når det gjelder aksjer så investerer blant annet Staten i disse. (Apple). Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Når det gjelder aksjer så investerer blant annet Staten i disse. (Apple). Dermed er vi alle med på suksessen...:-) Lenke til kommentar
foxy Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 (endret) Dette skjer jo ved hver eneste lansering. Det er vel ikke riktig?, gikk feks opp når de lansert iphone, når de lansert ipad, og når de lanserte iphone 6 for å nevne noen eksempler. AtW Den har gått ned i de fleste tilfeller, men tar seg som regel opp ila. 6 mnd. Det er intet å kverulere, bare til å sjekke historikken. haha du dokumentere en feilaktig påstand med data som viser noe annet? hehe Endret 12. september 2015 av foxy Lenke til kommentar
Newton Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 I skrivende stund, snart 3 døgn etter lanseringen, er Apple aksjen på det høyeste den har vært på et par uker - etter det markante fallet i det globale aksjemarkedet omkring den 21. august. Så om ikke annet har vi lært hvor galt det kan gå når Torstein Norum Bugge skriver artikler om ting han ikke har greie på.... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 I skrivende stund, snart 3 døgn etter lanseringen, er Apple aksjen på det høyeste den har vært på et par uker - etter det markante fallet i det globale aksjemarkedet omkring den 21. august. Så om ikke annet har vi lært hvor galt det kan gå når Torstein Norum Bugge skriver artikler om ting han ikke har greie på.... Hva mener du er konkret feil i artikkelen? AtW 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg