Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

ptsd gir kraftig nedsatt arbeidsmulighet

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Sliter med stadig tilbakevendende ptsd som totalt ldelegger dagene. Vært sånn i 3 år nå. Har gått til flere typer behandling men det gir seg ikke. Mister totalt selvtillit og trua på fremtiden slik det er nå. Er totalt tankekjør døgnet rundt. Husker ikke hva jeg har gjort på jobb fra dag til dag.

Er slike problemer pga  ptsd nok til å kunne få uførepensjon ? Jeg tror slik det er nå vil dette sakte men sikkert ta livet av meg på sikt. Omtrent 

Sexlivet fungerer heller ikke når det er sånn. Ikke sjangs å få reising. Noe som også gjør hverdagen vanskelig og tung

må sies jeg har byttet flere jobber for å prøve å finne jobber med mindre ansvar som krever mindre, men det blir samme kjøret hver gang.

Anonymous poster hash: 3f1e3...38e

Anonymous poster hash: 3f1e3...38e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er grunnen til din ptsd? du trenger ikke svare men dersom du har vært utsatt for noe i forbindelse med jobb kan du få dekket behandling. 

Uansett burde du oppsøke lege og informere om lidelsene dine så du får komt deg i litt terapi, det skader ikke å prøve. Det finnes en del grupper for folk med ptsd vet jeg som folk har hatt bra hell med når det gjelder mestring. 

Ja, ptsd er grunnlag for uførepensjon. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...