joda_ Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 (endret) skip litt på midten, men de siste par minuttene bør du få med deg, om jeg sier mer blir det spoiler Endret 10. september 2015 av joda_ Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Kan du skrive kort om videoen sånn at folk slipper å se et kvarter med video om de ikke er interresert? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Vel, i Italia er mafiaen, som har operert på den måten som det videoskaperen beskriver, på vikende front. Denne videoen er laget for å skremme. Man trenger ikke slike videoer for å vise hva sosialisme, kommunisme, fascisme og nazisme har ført til, motstykket til liberalisme. Lenke til kommentar
joda_ Skrevet 10. september 2015 Forfatter Del Skrevet 10. september 2015 (endret) skip litt på midten, men de siste par minuttene bør du få med deg, om jeg sier mer blir det spoiler Endret 10. september 2015 av joda_ Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 skip litt på midten, men de siste par minuttene bør du få med deg, om jeg sier mer blir det spoiler Så hele greia, og jeg står på det jeg sa over. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Har ikke denne videoen blitt lagt ut her før? Tror det var på den store liberalismetråden. Men joda_, kan du med egne ord si hvorfor du mener libertarianisme (som forøvrig er noe annet enn liberalisme) er så farlig? Lenke til kommentar
joda_ Skrevet 11. september 2015 Forfatter Del Skrevet 11. september 2015 Jeg tolket videoen som satire Lenke til kommentar
FarazTehrani Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 All slags ideologi er potensiell farlig, så lenge den blir brukt av "feil" person eller "feil" administrasjon. Med andre ord - Folk som sier en ting men mener noe annet. Akkurat som en god del "demokrater" for tiden - De liker å ramse opp hvorfor de er for demokrati osv osv, mens de i realiteten har kommunistiske (for eksempel) interesser. Liberalisme er i seg selv en veldig god ideologi men akkurat som demokrati er den veldig sjeldent representert av den rette person. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Jeg tolket videoen som satire Spoilervarsel, men ja. Så lenge folk ikke gidder se videoen før de kommenterer den er det vel like greit å si fra med en gang. Om du ser den og ikke tar satiren, så er det selvsagt en annen ting. Geir Lenke til kommentar
joda_ Skrevet 11. september 2015 Forfatter Del Skrevet 11. september 2015 men taler den for eller mot libertarianisme? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Den påpeker på omstendelig vis at det folk bruker som argument mot libertarianisme er mekanismene som har frembrakt dagens samfunn i utgangspunktet. Geir 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Vel, i Italia er mafiaen, som har operert på den måten som det videoskaperen beskriver, på vikende front. Denne videoen er laget for å skremme. Man trenger ikke slike videoer for å vise hva sosialisme, kommunisme, fascisme og nazisme har ført til, motstykket til liberalisme. At du plasserer liberalisme i samme bås som disse er kanskje passende? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Vel, i Italia er mafiaen, som har operert på den måten som det videoskaperen beskriver, på vikende front. Denne videoen er laget for å skremme. Man trenger ikke slike videoer for å vise hva sosialisme, kommunisme, fascisme og nazisme har ført til, motstykket til liberalisme. At du plasserer liberalisme i samme bås som disse er kanskje passende? Han gjør det mot-satte mot|stykke n2 1 motsvar, sidestykke Warszawapakten var et m- til Nato 2 motsetning, kontrast http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=motstykke&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Endret 18. september 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Han nevner dem i sammenheng med disse. De er ekstreme ideologier, akkurat som liberalismen. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Han nevner dem i sammenheng med disse. De er ekstreme ideologier, akkurat som liberalismen.Så om jeg nevner Stalig og Erna i samme settning, så blir de det samme, selv om settningen er "Erna er det motsatte av Stalin i alle aspekter"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå