Fjaslokt Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) VapoChill XE kjøler ned til -35 °C / -31 °F, og holder en evaporator temperatur på -20 °C / -4 °F ved 100% CPU load. For meg er dette totalt villedende, da kan jeg tenke meg en som aldri har vært borti dette før. For det første, for meg virker det som at de prøver å framstille det som (eller få oss til å tro, for så å forklare oss det når noen klager) at CPU har blir nedkjølt til -35C, noe som overhodet ikke stemmer. Synes også det med evaporator temp. bør tas opp under info, siden det er MANGE som tror evap. temp og CPU temp. er den samme. Vil også si at 6400kr for en XE er rimelig dyrt da min Mach I aldri har under -30C (og skjeldent under -30C) ved full load. Og ja, min CPU produserer masse varme. INformasjonen er jo i og for seg korrekt, men synes måten de framstiller dette på minner litt om en luremåte. Det virker litt tåkete for meg. Men det er vel meningen at man skal gjøre litt research selv BTW: props til 3dfxcool som selger produktet ! Endret 12. november 2003 av Fjaslokt Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Som det står på asteks websider: Cooling performance load/idle: 180W @ -4'C / 0W @ -35'C Dette betyr at evaporatoren holder -35 grader ved 0W avgivning, og -4 grader ved en varmeavgivning på 180W. Og ja, er enig at dette for mange kan virke forvirrende, da de aller fleste tror at en Vapochill kjøler ned til -30 grader... BTW1: Hvor har du fått tak i Prommyen din? VIL HA! BTW2: Hvordan er Prometeia med tanke på lyd? Kjøpte du MachII eller bygde du den inn i et kabinett selv? BTW3: Hvilke temperaturer snakker vi om med Prometeia? Kan du gi meg noen eksempler? [OFF-TOPIC]: Hvet noen hvordan det evt vil være å konvertere en Prommy/Vapochill til å passe på GPU? Har tenkt lenge på å anskaffe meg: 1 stk. Full/servertower 1 stk. Prometeia Stand Alone 1 stk. Vapochill Standard Edition Putte dette sammen i kabinettet, med vapo på gpu og prommy på CPU... da mangler bare noe heftig northbridge kjøling, men da jeg har planlagt dette litt frem i tid hadde jeg tenkt meg et AthlonFX-51/53 basert system, og da er jo NB redusert til en northhub ;-) Men, tanker? [/OFF-TOPIC] Lykke Til! Endret 12. november 2003 av DigitalOverride Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Jeg var klar over dette. Det jeg mente var at produktforklaringen fra 3dfxcool sin side kan være forvirrende om du aldri har vært borti dette og ikke vet hva evaporator osv. er. Montering på GPU krever endel modding, litt heftig modding , skal til med det til jul. da med en Vapochill PE som skal på GPU, men , mer om det senere. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Offtopic: Et server eller fulltower blir btw aldri stort nok, ta 1stk midi med prommy og vapo inni. Men det er også meget lett å knekke\bryte tuben. Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Regnet med at du visste hva jeg snakket om, og ja, det er litt på trynet at de reklamerer slik de gjør... Men, titter du litt på BTWene mine? og så, [OFF-TOPIC]: Hæ? Hvis et servertower ikke er stort nok, vil jo ingenting være stort nok... jeg mener, chenbro sitt SR103 er jo gigantisk! bør være plass til en prommy, en vapo og resten av systemet, i tillegg til 3 PSUer... Målene tilsier at man har plass til 8 eksterne 5.25" drev, 2 eksterne 3.5" drev, en dobbel redundant PSU og en hel gjeng med vifter. Og når du sier Et server eller fulltower blir btw aldri stort nok, ta 1stk midi med prommy og vapo inni mener du da at man skal ha 2 kabinett? Ett for kjøling og ett for system? Det blir jo relativt tungvindt, da... Som et alternativ kan man jo benytte seg av et fulltower med prommy i topp, og vapoen under kabinettet i den MachII boksen... Det burde jo funke hvis man stiver boksen opp litt ;-) Akkurat, så du skal til å modde til jul... Regner med at vi får en saftig worklog da? Du har vel ikke noen websider ang modding av vapo/prommy til GPU? Har søkt mye på nettet, men finner ingenting ;-( [/OFF-TOPIC] Anyways, lykke til! Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Som sakt er det skummelt å begynne å bøye og vri for mye, prommyn må uansett stå nederst, dette tilsier at de enten må stå oppå hverandre eller ved siden av hverandre. du snakker om praktisk ? Tror du systemet blir praktisk når det vil veie over 60kg ? Bruker du kabinettet til prommyn under et bigtower er det kanskje plass til vapo, men ikke begge i ett tower. BTW1: Kjøpte brukt her i norge. BTW2: Støynivå er moderat, det andre får du omformulere så jeg skjønner det. BTW3: MachII har en evap. temp på rundt -45 c. Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Må prommyen stå nederst? Hvorfor kan ikke denne flyttes opp i toweret? Er klar over at kabinettet blir over 60kg, men det har jo hjul ;-) Og ang btw2: jeg lurte på om du kjøpte stand-alone unit, eller en unit med kabinett/"underkabinett" ala Lian-Li... Lenke til kommentar
§xs§ Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Her er eit bilde der ein har bygd eit kabbis med vapo og prommy inni http://www.home.no/kjgr/data/vapo-prommy.jpg Men da blei litt stor kabbis Lenke til kommentar
Choo Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Praktisk til lan det der ja Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 hoho, litt stort eller ;D Men bittert at HK må stå gal vei da, litt upraktisk, men hele kabinettet er jo upraktisk så! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Var jo egentlig smart med hovedkort opp ned..! Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Finnes jo et par digre chieftec'er, bør få plass til litt der: Denne og Denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå