AnonymDiskusjon Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Heisann, fikk innvilget søknaden min om arbeidsavklaringspenger i dag men det er en del i brevet jeg ikke forstår. Det står: "Satsene er beregnet ut i fra et grunnlag på kr: 272933 Grunnsats: kr.693 Dagsats totalt: kr.693 Dette tilsvarer en ukesats på kr. 3465 Skatteopplysninger Skattetabellnummer: 7100 Skatteprosent 35" Jeg rakk ikke å jobbe noen ting før jeg ble syk så har aldri hatt inntekt, virker dette riktig? Skal jeg betale 35% skatt? Jeg syntes det hørtes mye ut så jeg lurer på om det er mulig å få satt ned % nå? Kan være jeg som regner feil men blir ikke det ca 9000kr i måneden? Det er jo mindre enn det jeg fikk på sosialen, jeg skjønner meg ikke på NAV systemet Anonymous poster hash: c829e...801 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Heisann, fikk innvilget søknaden min om arbeidsavklaringspenger i dag men det er en del i brevet jeg ikke forstår. Det står: "Satsene er beregnet ut i fra et grunnlag på kr: 272933 Grunnsats: kr.693 Dagsats totalt: kr.693 Dette tilsvarer en ukesats på kr. 3465 Skatteopplysninger Skattetabellnummer: 7100 Skatteprosent 35" Jeg rakk ikke å jobbe noen ting før jeg ble syk så har aldri hatt inntekt, virker dette riktig? Skal jeg betale 35% skatt? Jeg syntes det hørtes mye ut så jeg lurer på om det er mulig å få satt ned % nå? Kan være jeg som regner feil men blir ikke det ca 9000kr i måneden? Det er jo mindre enn det jeg fikk på sosialen, jeg skjønner meg ikke på NAV systemet Anonymous poster hash: c829e...801 Du skatter etter tabell, se her http://www.skatteetaten.no/upload/trekktabeller/2014/7100.txt Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Du har tabelltrekk så du må betale 2768.- i mnd i skatt så netto blir det 11000.- http://www.skatteetaten.no/upload/trekktabeller/2014/7100.txt Gå inn på skatteetaten og legg inn forventa inntekt så er det mulig du får et tabellkort med lavere trekkprosent. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Som de skriver - du vil trekkes via en tabell, den gir deg et lavere skattetrekk jo lavere den månedlige inntekten din er. 35% trekk er kun dersom du får uventede ekstrainntekter - mao ikke noe å tenke på nå :-). Anbefaler det som Maxopp sier, gå hit og bestill nytt skattekort. Legg inn forventet inntekt på 60000 pluss det du evt har tjent så langt i år. http://www.skatteetaten.no/no/Skjemaer/Skjema-for-a-bestille-skattekort/ NAV vil automatisk bruke dette når det er aktivert hos skatteetaten. spesielt viktig dersom du ikke har hatt mye inntekt tidligere i år. Da får du utbetalt en større sum pr måned enn de 11000 ca man får via tabellen som du er satt opp med nå. PS: Om du bor alene og ikke alt har gjort det - søk bostøtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå