PowerDoomed Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Hei. Jeg har hatt problemer de siste ukene med nvidia driveren/grafikk kortet på pcen min. Problemet er at når jeg skal bruke spill/programmer som krever grafikk prosessor er det kun en svart skjerm som dukker opp. Hvis jeg da skifter til Intel HD Graphics funker alt som normalt (men dette grafikkortet er dårlig). Jeg kan høre at spillene kjører i bakgrunnen liksom men det er kun en svart skjerm som vises. Dette har da skjedd etter jeg oppdaterte til Windows 10 rett etter Windows 10 kom ut(så har ikke mulighet til å gå tilbake til Windows 8.1) PC Specs på en Acer Aspire E 15 E5-572G-59HV:Intel Core i5-4210M 2.6GHz with Turbo Boost up to 3.2GHz Nvidia Geforce 840M with 2GB dedicated VRAM 8GB DDR3 L Memory 8GB SSD+ 1000GB Hybrid HDD Windows 10 Home Dette har jeg prøvd: - Fjernet alt som har med NVIDIA å gjøre. - Søkt google rundt Takk for hjelpen på forhånd! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Prøv å fjerne den gamle driveren med en driver cleaner i safe mode, så innstallerer du siste versjon 355 manuellt. 1 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 (endret) Last ned DDU og kjør den i Safe Mode, deretter installerer du driver. Keep us posted. Endret 10. september 2015 av Cipher Panda 1 Lenke til kommentar
Nado Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Selv måtte jeg bruke dette verktøyet for å hindre at Windows Update la inn Nvidia-drivere https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930 1 Lenke til kommentar
PowerDoomed Skrevet 11. september 2015 Forfatter Del Skrevet 11. september 2015 Tusen takk for hjelpen alle sammen. Jeg lastet ned DDU som Chiper Panda sa, og det funket. Nå går alt som det skal igjen. Takk Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Ja, Windows 10 innebygde driverrutiner ser ut til å suge balle. Det er litt vel overmodig og rulle ut et system som åpenbart ikke fungerer 100%, og i tillegg gjøre det i overkant tuklete å skru av auto oppdateringene. Det er jo ikke for hvermannsen å finne ut av slike feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå