Gå til innhold

ASUS Ti4200kort gikk fint uten vifte(!)

CFD

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat lånt en maskin som jeg har bygget til en kamerat tilbake for og ghoste den og friske opp instillinger osv. Jeg kjørte den opp og satte på stresstesting for og sjekke om den var stabil. Jeg satte den på over natten og regnet såklart med at den skulle ha overlevd 6timer med tortur.. Den hadde det ,men til min store overaskelse når jeg skulle inn i maskinen og stripse kabler så hadde viften på grafikkkortet stoppet.

Dette var med orginal kjøleribbe (En meget spinkel kjøleribbe)...

v9280td_l.jpg

Kortet var imidlertidig så varmt at jeg ikke klarte og ta på det (fikk tilogmed en brannmerke på fingeren når jeg skulle kjenne på baksiden av kjernen)

Noen som har noen formening om hvordan dette kan være mulig?

At det kortet klarer og kjøre uten vifte med en så liten og dårlig kjøleribbe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Virker som at du har hatt grise flaks der!

Noe slikt skjedde med meg også, jeg har altså et Ati Radeon 9700 non pro (som forøvrig er klokket på GPU bare). En kabel hadde sniki seg fast i vifta på kjølreren, så den stod konstant stille. Jeg har ikke mye luftgjennomstrømming i kabinettet mitt heller, da det er et Shuttle med kun en 80mm vifte. Skjermkortet gikk, og jeg kjørte 3dmark i rpeat i 3 timer. Jeg fant ut at den vifta stod stille, så jeg fikk litt av et sjokk! Så jeg dro frem termometeret mitt ("Microplex" Nurse termometer) og den målte 82 grader celsius! Det var helt sinnsykt varmt der. Så tok jeg ut ledningen som hadde kila seg fast, og tempen sank raskt ned til 40 grader..

Griseflaks det og!

Lenke til kommentar
God luftgjennomstrømning i kabinettet? Slik at det likevel blir kjølt litt ned?

Er ikke noe særlig luft idethele tatt. Det er et Chieftec midi med en hardiskvifte (Zalman 80mm i silentmode. Dytter jo nesten ingenting ,men går på disken)

Kommer ikke noe luft fram til skjermkortet uansett..

Men det at kortet engang overlevde synes jeg er rart.. Har kjørt sånn i flere måneder også! Greit nok over 1dag eller kanskje 2 ,men dette er snakk om langvarig belastning.. Tror nok jeg skal prøve og sette på passivkjøling på dette kortet ja.

Nå koser det seg med en gammel 468ribbe og en 60x10mm vifte som er stripset på. Kanskje det kan gå ifra og være offer for ekstrem varme til og bli offer for ekstrem overklokking? Har jo et 85W peltier element liggende ;)

Men dette var avsporing..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mitt ti4200 kort gående i minst 3 mnd uten vifte nå. Bare en liten spinkel ribbe. Den er glovarm, og jeg brenner meg hvis jeg tar på den i mer enn 2 sekunder. Eneste forskjell jeg merker at at kortet ikke klokker så bra som før.

Det funker, men levetid vil jo trolig bli kortere. Skal jo ikke ha kortet i all evighet eller, så jeg har ikke orket å bytte vifte.

Endret av Signatur
Lenke til kommentar
Har Creative Ti4200 kort - kjører også uten vifte.

Men pengene brukt på Zalman heatpipe ZM80A-HP link var tydeligvis bortkastet  :)

Kan få den av deg jeg. :D

Jeg hadde også en slik liggende til Ti4200 kortet mitt ,men den har vært i skuffen i snart 1år og ventet på et kort og monteres på.. Sånn går det når man forandrer hardware..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...