Gå til innhold

[Løst] RiksTV, valg av dekoder.

Anbefalte innlegg

Jeg har en Grundig 8720, som jeg bruker på min nye Panasonic TH65PF9EK. Det fungerte dårlig, siden tv'en har kun DVI-D inngang og dekoderen ser ikke ut til å takle det (Får svart skjerm : Ingen signal). Jeg har lest en del om dette problemet, og det går igjen at det er HDCP som er problemet. TV'en er HDCP kompatibel.

Etter mye om og men, så fant jeg en tråd på ett forum, hvor mange med dette problemet hadde funnet ut at man løste dette ved å bruke en Sagen dekoder. Det sto ikke hvilken modell, så jeg har tenkt til å kjøpe det første jeg finner egentlig, så får jeg ihvertfall testa om det går an. På RiksTVarrow-10x10.png sine sider står det hvilke dekodere som er godkjent for RiksTV sitt nett. To av disse er Sagen dekodere. Den jeg har funnet og tenkte å kjøpe, er ikke en av disse to, så da er den egentlig ubrukelig til noe annet enn å teste om jeg får bilde? Eller kan det hende at jeg får brukt RiksTV korte i den uansett?

Jeg vet ikke hvor oppdatert RiksTV sine sider er. Modellen jeg tenkte å kjøpe er en Sagem HD PVR 101-ST.

LØST. Dobbelklikk på DISP knappen på RiksTV fjernkontrollen og den justerer seg til korrekt setting.

Endret av jobbe88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...