rofl2 Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 (endret) Jeg har kjøpt 2 stk Gigabyte GA-F2A88XM-HD2 hovedkort og bestykket med en AMD A4-5300 APU (CPU) Det er en "Trinity" prosessor, med den første jeg prøvde som var av "Richland" varianten var det helt inkompatibelt med XPSp3 som jeg fremdeles bruker en del. Maken til trøbbelmaker skal man lete lenge etter. Først 'måtte' jeg altså bytte prosessor for overhodet å kunne kjøre XP, men det er fremdeles bare delvis kompatibelt, jeg må jeg fremdeles bruke separat skjermkort for XP, og der funker jo også Win7. Så har jeg koblet til fronpanel hodetlf/mic kontaktene, men der spiller jo ingenting. Lyd får jeg bare fra bakpanelet, det skulle bare mangle! Jeg har 'solgt' ett av kortene men kjøperen får bare blå skjerm med et skjermkort som funker i 3 - tre ande pc'er. Så det kommer i retur. Så konklusjonen er bare at man ikke bør kjøpe noe Gigabyte kort i denne serien. Andre vet jeg ikke noe om. Det skal visstnok være 3 års garanti, men finnes det noen måte å gjøre krav på erstatning på? Jeg handlet med, og reklamerte til netonnet om de første problemene men håndteringen av saken var lite profesjonell så slike ting tror jeg ikke er noe for netonnet. Men det går sikkert bra å kjøpe TV der... Siste håp for g-byte var å be meg oppdatere BIOS, og det gikk veldig fint direkte oer internett, men det forandret ikke noe. Jeg vil i det lengste tro de ordner opp i dette, og da blir det straks et ASUS kort igjen! Edit 14. september 2015: Det er nå definitivt, Gigabyte kaster inn håndkleet og skriver: No definite answers for you I’m afraid. It's one of those cases that would need to be physically checked.Please return to your dealer for 2nd opinion or RMA. Sorry for any inconvenience. Sp nå er jeg spent på hva netonnet gjør, jeg har referert hele min dialog med Gigabyte til dem, samtidig som jeg har uttrykt meg i temmelig kritiske ordelag om deres håndtering av saken. På sitt nettsted skriver de: Vi samarbeider med Norges førende serviceverksteder innenfor hjemmeelektronikk for å kunne gi deg som kunde best mulig service. Javel, men et hovedkort med APU (CPU) og RAM, klart til å kjøres for diagnostikk, det sender de til Sverige bare for å få det behandlet av dilletanter - slik jeg bare kan bedømme ut fra resultatet. De liker kanskje ikke at jeg skriver om dem, men de har bare seg selv å takke. Hadde de hørt på meg og brydd seg om hva jeg skrev kunne dette endt bedre for alle parter. Endret 14. september 2015 av rofl2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå