Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan sette opp aksess punkt cnet711

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har CNET 711 aksesspunkt. Kobler kabelmodemet rett inn i det. Har programvaren ja. Kommer meg på nett, men det kan jo alle andre som er i nærheten oxo..... pluss jeg trenger å vite åssen jeg setter opp krypteringsgreiene. Gjør jeg det i windows xp eller må jeg sette opp det i aksess punktet?

MVH

Ripper

Lenke til kommentar

kjøpte den litt billigere og fikk dermed ikke med cd og bruksanvisning. Har lastet det ned ja men jeg syns den virker så generell. Kanskje fordi jeg ikke har så mye peiling på WLAN. Skal teste det litt så finner jeg det sikkert ut. Tenkte kanskje noen her hadde peil så hadde jeg spart noen timer.... :!:

Lenke til kommentar
kjøpte den litt billigere og fikk dermed ikke med cd og bruksanvisning. Har lastet det ned ja men jeg syns den virker så generell. Kanskje fordi jeg ikke har så mye peiling på WLAN. Skal teste det litt så finner jeg det sikkert ut. Tenkte kanskje noen her hadde peil så hadde jeg spart noen timer.... :!:

Det er jo ikke særlig mye og konfigurere på denne, kommer du inn i menyene på det eller ikke med programvaren?

Lenke til kommentar
jo jo kommer inn i menyene. Men hvor finner jeg MAC adressen på nettverkskortet mitt? Og når jeg setter opp det i aksesspunktet er det da bare det kortet med den MAC adressen som har tilgang? Skjønner heller ikke helt det WEP greiene

WEP finner du i menyene et sted. Skru på wep. Flere bits gir bedre kryptering, men lavere hastighet. Skriv inn en nøkkel (fritt valgt tekst/tall). Bruk den samme nøkkelen på kortet som du har på AP.

Velg en annen SSID enn "any" som er default. Skru av SSID broadcast.

MAC for kortet finner du ved:

Start->run->"cmd" [OK]

"ipconfig /all" [enter]

På linja "physical Address" er macadressen for kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...