buffy88 Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Trenger Litt hjelp mee en pc her.. Har en bærbar Compaq pc som er ca 2 år gammel som er full av bilder som No ikke vill slå seg på.. Hva gjør jeg?? Det ser ut som den står på fordi det lyser på power knappen.. Men det er ingen lyd fra viften eller noe bilde på skjermen.. Har prøvd å holde inne power knappen men det funker ikke.. Har og prøvd å ta ut batteriet, men ingenting funker.. Noen tips? Kan ikke så mye med data når det kommer til det tekniske, så ikke bruk så store ord hehe.. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 (endret) Det jeg ville gjort var å skru ut harddisken fra maskinen og kjørt denne opp i en stasjonær maskin på SATA, eller vba et "harddisk kabinett" på USB (på hvilken som helst maskin). Du får haugevis av disse rundt forbi, enten som et kabinett eller som en docking. F.eks en billig en her med fri frakt (men du finner sikkert disse på butikker også, kanskje Clas). https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/ekstern-lagring/harddiskkabinett/andersson-hde21charcoalsparescrews/213443.11637/ På noen laptoper må man bare ha av et lite deksel under for å komme til harddisk. På andre må man ha av hele dekselet under. Sjekk youtube, du finner nok en video for din maskin. Få ut filene du vil spare på - mest sansynlig fungerer harddisken, men du har andre problemer. Ikke tukle med laptopen før du har gjort dette. Deretter kan du herje så mye du vil for å forsøke å få den til å fungere igjen, Endret 10. september 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
buffy88 Skrevet 10. september 2015 Forfatter Del Skrevet 10. september 2015 Det jeg ville gjort var å skru ut harddisken fra maskinen og kjørt denne opp i en stasjonær maskin på SATA, eller vba et "harddisk kabinett" på USB (på hvilken som helst maskin). Du får haugevis av disse rundt forbi, enten som et kabinett eller som en docking. F.eks en billig en her med fri frakt (men du finner sikkert disse på butikker også, kanskje Clas). https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/ekstern-lagring/harddiskkabinett/andersson-hde21charcoalsparescrews/213443.11637/ På noen laptoper må man bare ha av et lite deksel under for å komme til harddisk. På andre må man ha av hele dekselet under. Sjekk youtube, du finner nok en video for din maskin. Få ut filene du vil spare på - mest sansynlig fungerer harddisken, men du har andre problemer. Ikke tukle med laptopen før du har gjort dette. Deretter kan du herje så mye du vil for å forsøke å få den til å fungere igjen, Jeg må så pass hardt til verks altså.. Tror det er mer en hva jeg får til:/ kanskje hvis jeg får noen til å gjøre det for meg.. Håpte på noe litt lettere jeg hehe.. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Vel det er noen få skruer og så plugge inn en USB.... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 (endret) Pass på så du ikke bryter noen garantier, merke pc,er har det. La de du kjøpte den se på den og om de kan hjelpe deg. Du hører ikke noe klikke lyder og heller ikke viftene, da høres det ut for meg at hdd ikke er kaputt. Bruk søk og skriv: hvordan bytte hdd i compaq blabla. Kan og være Psu som ikke er frisk. Altså strøm forsyningen. Endret 10. september 2015 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Hei. Det er ikke like enkelt på alle sammen. Enkelte må du ta ut så mye rart for å få ut harddisken. Tror jeg faktisk hadde en laptop der jeg måtte av med Tastaturet for å bytte Harddisk. Det lurer jeg faktisk må på enkelte nye Laptoper også, men det finner du kanskje ut på Youtube, hvis det finnes noen videoer der for din PC. Kjøpte du den på butikk eller Internett? Hvis du kjøpte den på Expert, Elkjøp, Lefdal eller liggende, så kan du kanskje dra innom en tur og høre om de kan se på den for deg. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Prøv å ta ut lader og batteri. Hold så inne påknappen i 20 sekunder ish. Prøv så å koble i strøm og start. Lenke til kommentar
buffy88 Skrevet 11. september 2015 Forfatter Del Skrevet 11. september 2015 Takk for all hjelp.. Ser ut som om det løste seg.. Prøvde å ta ut batteriet igjen i et siste forsøk, og da ble det plutselig liv i den igjen.. Vet ikke hvorfor det ikke funket de andre 10-12 gangene jeg prøvde det men men... Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Takk for all hjelp.. Ser ut som om det løste seg.. Prøvde å ta ut batteriet igjen i et siste forsøk, og da ble det plutselig liv i den igjen.. Vet ikke hvorfor det ikke funket de andre 10-12 gangene jeg prøvde det men men... Statisk elektrisitet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå