Cthulhu Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Intels neste ekstremprosessor kommer ikke i år, for å si det sånn.RYKTE: Broadwell-E lar vente på seg Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Bra for de som har sokkel 2011-03 fra før av, de trenger ikke å oppgradere. Men for de andre, de som venter på noe godt venter ikke allverdens. Så tviler intel taper noe særlig penger å utsette dette. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Spiller ingen rolle for min del, men jeg lurer på om det medfører at også Skylake-E lanseringen vil komme senere.... Lenke til kommentar
ThreePinkApples Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Spiller ingen rolle for min del, men jeg lurer på om det medfører at også Skylake-E lanseringen vil komme senere.... Vel Broadwell kom jo ett år for sent, men Skylake kom bare 2 måneder for sent. Rart om de gjør det samme med E utgavene, men kan jo være Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Sjokk... de konkurrerer jo bare med seg selv på ytelse - så hvorfor lansere noe nytt når det gamle fortsatt selger? 3 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Spiller ingen rolle for min del, men jeg lurer på om det medfører at også Skylake-E lanseringen vil komme senere.... Vel Broadwell kom jo ett år for sent, men Skylake kom bare 2 måneder for sent. Rart om de gjør det samme med E utgavene, men kan jo være Det jeg tenkte på er at Skylake-E lanseringen jo inntil nå har vært anslått til høsten 2016 og om Broadwell-E lanseres i mars neste år vil Intel i så fall lansere to direkte konkurrerende plattformer med bare 6-8 måneders mellomrom. Selv for Intel er vel det en smule tett på hverandre og lite smart rent økonomisk. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Skjønner ikke helt hvorfor broadwell-E skal være forsinket basert på tidligere forsinkelser, de er jo over på skylake på resten av rekka? AtW Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Så at jeg skaffet meg en 5960X (Fra 5820K) var ikke så ille alikavel da Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Da kan Intel bare hoppe rett til Skylake-E mener da jeg. 1 Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 tipper vi må vente enda ett år etter broadwell-e før skylake-e er her. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 tipper vi må vente enda ett år etter broadwell-e før skylake-e er her. Begynner også å frykte dette... 1 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 tipper vi må vente enda ett år etter broadwell-e før skylake-e er her. Det er akkurat det jeg er redd for. Jeg hadde tenkt å drøye neste nybygg til våren 2017 siden Haswell/Broadwell ikke frister overhodet, men 2018 kan bli litt i lengste laget. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 (endret) Å hva er det ytelsesmessig Broadwell-E/Skylake-E skal tilby over Haswell-E? Tipper det blir et stort dobbelt-gjesp. Skal løfte øyelokka litt om vi får 10/12 kjerner Endret 10. september 2015 av Simkin Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Å hva er det ytelsesmessig Broadwell-E/Skylake-E skal tilby over Haswell-E? Tipper det blir et stort dobbelt-gjesp. Skal løfte øyelokka litt om vi får 10/12 kjerner Det er vel nettopp det mange håper på, meg selv inkludert. Jeg er fullstendig uinteressert i å oppgradere til en Broadwell hexa-core idag eller snarlig, gitt at det også involverer bytte av hovedkort og minne. En octa-core frister, men prisen gjør den uaktuell. Hvis Skylake derimot leverer en deca-core eller endog en duodeca-core som toppmodell så vil imidlertid en octa-core modell trolig være spiselig priset. For min del handler ikke nybygg om WOW-faktor eller heftige hopp i ytelse (noe vi neppe får se igjen før et evt. drastisk teknologigjennombrudd), men om å kunne bygge en maskin som vil henge med så lenge som mulig uten at jeg må fikle med noe mer enn bytte av GPU. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Tipper jeg investerer i en normal Skylake desktop CPU av en eller annen form, før det andre kryper seg til markedet. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Broadwell EP (Xeon 2600v4) vil komme Q4 i år. Den følger altså 12-14 måneders syklusen til Xeon EP. Forsinkelsen til Browadwell har altså ikke gått utover Broadwell EP i nevneverdig grad. Broadwell E er mest sannsynlig sampling av EP-prosessorer som ikke når helt opp, så utsettelsen skyldes mest sannsynlig at Intel vil gjøre mer av dette først. Broadwell E er mest sannsynlig ikke noe å vente på. Det er ingenting som tyder på at den kommer til å ha mer enn 8 kjerner, og Broadwell generelt ser ikke ut til å kjøre høyere frekvenser enn Haswell. Det er heller ingen nevneverdig økning av IPC så lenge eDRAM ikke er der. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Broadwell EP (Xeon 2600v4) vil komme Q4 i år. Den følger altså 12-14 måneders syklusen til Xeon EP. Forsinkelsen til Browadwell har altså ikke gått utover Broadwell EP i nevneverdig grad.Det stemmer, Intel kommer til å fortsette samme syklus med Skylake-E. Broadwell E er mest sannsynlig sampling av EP-prosessorer som ikke når helt opp, så utsettelsen skyldes mest sannsynlig at Intel vil gjøre mer av dette først.Pluss at det er mye mer penger i Xeon-prosessorene enn det er i high-end Core i7... Det lønner seg å selge disse med dårligere produksjonsyield. Broadwell E er mest sannsynlig ikke noe å vente på. Det er ingenting som tyder på at den kommer til å ha mer enn 8 kjerner, og Broadwell generelt ser ikke ut til å kjøre høyere frekvenser enn Haswell. Det er heller ingen nevneverdig økning av IPC så lenge eDRAM ikke er der.Regner med at vi før litt høyere klokkefrekvens, og litt under 5% forbedring i IPC med identisk klokke. Dette vil selvsagt variere ut i fra arbeidslast. Lenke til kommentar
ThreePinkApples Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Spiller ingen rolle for min del, men jeg lurer på om det medfører at også Skylake-E lanseringen vil komme senere.... Vel Broadwell kom jo ett år for sent, men Skylake kom bare 2 måneder for sent. Rart om de gjør det samme med E utgavene, men kan jo være Det jeg tenkte på er at Skylake-E lanseringen jo inntil nå har vært anslått til høsten 2016 og om Broadwell-E lanseres i mars neste år vil Intel i så fall lansere to direkte konkurrerende plattformer med bare 6-8 måneders mellomrom. Selv for Intel er vel det en smule tett på hverandre og lite smart rent økonomisk. Broadwell kom ut i juni 2015, Skylake i August 2015. 2 måneder mellom, ser ikke at det skulle være et større problem å lansere Broadwell-E og Skylake-E nærmer hverandre, og 6-8 måneder er jo betydelig mer enn 2 måneder. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Vil ikke det nesten bekrefte at hvis Broadwell-E kommer, så blir det til X99 mens Skylake-E kommer til en ny socket? Hvis så er tilfelle så star jeg over Broadwell-E med skyhøye kneløft og hopper rett på neste socket. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Sant nok. Jeg følger egentlig bare med på E-prosessorene, så jeg tenkte overhodet ikke på å sammenligne på lanseringene av de regulære seriene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå