|SeVen| Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Jeg driver å vurdere vannkjøling her, ser at jeg må opp i rundt 3000 kr for å få et brukbart et. Ser at jeg kan få kjøp vapochill stand-alone, altså uten kabinettet bare kjøe systemet for 4k. Noen som har erfaring med dette ? Stor PSU må jeg ha for å dra et sånn sett ? Stort PSU må jeg ha for å dra et sånn waterchill sett ? Er dette noe å satse på ?: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...8&view=detailed Har et Qtec kabinett nå, tror dere det blri for lite ? Sånn ser kabinettet ut, er midi tower: http://home.no/xpsycho/artikkeler/OC%20FSB/bilder/K21.jpg Endret 12. november 2003 av |SeVen| Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Kan jo nevne at Vapochill og Waterchill er to forskjellige ting. Vapochill benytter seg av fasekjøling. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Kan jo nevne at Vapochill og Waterchill er to forskjellige ting. Vapochill benytter seg av fasekjøling. Vet hva vapochill er! Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 jeg vil nok tro at et qtec kabinett blir litt i det minste laget. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Du bør kaste vekk både kabinett og PSU hvis du skal ha noe annet enn en helt vanlig, luftkjølt PC. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 riktig, vil på det høyeste anbefale deg å kjøpe vapochill kabinettet også, hvis du ikke er en erfaren modder. Og ja, du trenger en kraftig PSU, desverre fordi Vapochill tar strøm fra dataens PSU mens f.eks Prometeia tar strømmen direkte fra strømnettet (230v). Gå for XE, skal være bra ellers kan du importere MachII for 400kr mindre Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Prometeia tar strømmen direkte fra strømnettet (230v). Gå for XE, skal være bra ellers kan du importere MachII for 400kr mindre Hva mener du med XE ? eller MachII er dette kjøleblokker ? 7000 kr har jeg ikke råd til å legge i et kjølesystem så da blir det nok et komplett vannkjølingsett, noen å anbefalle ? Må ikke koste mere enn 3000k +frakt Må ha kjøling på CPU/NB/GPU Driver å ser litt på waterchill settet... men hakke så veldig peiling på vannkjøling, aldri drevet med det. Så fint om dere kunne hjelpe meg litt her Endret 12. november 2003 av |SeVen| Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Mach II er Prometeia. Fås bl.a. hos overclockers.se... http://www.overclockers.se/catalog/frame.php?language=SW Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Mach II er Prometeia. Fås bl.a. hos overclockers.se...http://www.overclockers.se/catalog/frame.php?language=SW http://www.overklokking.no/cooling/vann_ak...el1/index5.html fant en på norsk her Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Han henviste til en butikk, du henviste til en test. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Prometeia tar strømmen direkte fra strømnettet (230v). Gå for XE, skal være bra ellers kan du importere MachII for 400kr mindre Hva mener du med XE ? eller MachII er dette kjøleblokker ? 7000 kr har jeg ikke råd til å legge i et kjølesystem så da blir det nok et komplett vannkjølingsett, noen å anbefalle ? Må ikke koste mere enn 3000k +frakt Må ha kjøling på CPU/NB/GPU Driver å ser litt på waterchill settet... men hakke så veldig peiling på vannkjøling, aldri drevet med det. Så fint om dere kunne hjelpe meg litt her Vil anbefale deg det WaterChill settet med cpu/vga/nb kjølere... Det er funksjonelt, effektivt og enkelt å sette sammen... Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Han henviste til en butikk, du henviste til en test. Opps.. hehe.. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Du kan jo alltids anskaffe peltier hvis du vil ha lave temps. for en rimelig penge. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Du kan jo alltids anskaffe peltier hvis du vil ha lave temps. for en rimelig penge. Hva slags peltier burde jeg ha ? 226w eller 80w ? 80w er vel kanskje best for skjermkort ? hva slags temp på CPu burde jeg ha for å klare å kjøle en 80w peltier ? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Du kan jo alltids anskaffe peltier hvis du vil ha lave temps. for en rimelig penge. Hva slags peltier burde jeg ha ? 226w eller 80w ? 80w er vel kanskje best for skjermkort ? hva slags temp på CPu burde jeg ha for å klare å kjøle en 80w peltier ? CPUen kjøler da på ingen måte peltieren. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 80w er ikke nok for verken CPU eller GPU (skjermkort), 156-172w på GPU og 226 på CPU er passe. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Du kan jo alltids anskaffe peltier hvis du vil ha lave temps. for en rimelig penge. Hva slags peltier burde jeg ha ? 226w eller 80w ? 80w er vel kanskje best for skjermkort ? hva slags temp på CPu burde jeg ha for å klare å kjøle en 80w peltier ? CPUen kjøler da på ingen måte peltieren. Vet det da! Mente at vis jeg har vannkjøling og har en 2500+ @ eks. 25C ved full load, om vannkjølingen klarer å kjøle nok til en 80w/226w peltier. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 80w er ikke nok for verken CPU eller GPU (skjermkort), 156-172w på GPU og 226 på CPU er passe. 80W holder fint til skjermkort. Du har jo MCW50T feks. Den er det mange som bruker, med godt resultat. Njaal Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 er jo selvfølgelig "nok" , men jeg mener at når man først skal ha Peltier på både CPU og GPU kan man like gjerne ha skikkelig på begge. men vil anbefale over 80w på de aller nyeste skjermkortene. Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hva med Swiftech settet? http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...22501P&toc=9850 Det har ikke kommet enda, men det ser bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå