Gå til innhold

Nettbrett med 4G - vil gå for ipad, spørsmålet er hvilken av modellene

Anbefalte innlegg

Ok,

Før noen spør hvorfor absolutt ipad. Jeg har hatt Androidbrett før, feks Samsung sin Tab pro, men jeg trives ikke med disse brettene, og jeg hadde en ipad air 2 en kort stund på lån, som jeg likte veldig godt.

Primært er dette behovet:

Kart (har en app kjøpt hos apple som koster 700 kr e.l. som jeg fritt kan laste ned igjen vet jeg)

Lese magasiner (kommer til å bruke amazon sin løsning for å bestille)
Youtube

Epost

Notater (har office som kan lastes ned for ipad gratis, så det er også en grunn for ipad)

Portfoliovisning (driver med foto på siden, og møtt hos byråer og måttet vise nettsiden, når ideelt jeg burde sluppet med pad)

Jeg er bare i tvil: Bør jeg gå for Ipad mini 3/4 - air2 eller vente på pro?

Jeg sitter med en magefølelse at pro med 4G som er et krav vil koste 9000-12000 kr + penn, noe som for mine behov ovenfor er veldig dyrt. I perspektiv: jeg kan kjøpe meg sigma art 35 mm for gatefoto + ipad air2 brukt og enda ha penger igjen...i tillegg får jeg en pad jeg faktisk kan ha oppe i rushtiden på toget..

Jeg har allerede en macbook pro 13,3" retina og kan fint bruke den for retusj av bilder, så jeg er også i tvil om da ipad pro vil rett og slett overlappe laptopen.

Noen tanker?

Edit: skulle jeg ta feil vil vel uansett AIR2 holde en 2 år e.l. og jeg kan da håpe prisen roer seg en del på proen...og heller se an behovet siden foto også er litt ferskt for meg, dvs å svi av oppmot 12 000 for en ekstra ting som kanskje ikke trengs er litt dumt nå?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen tanker?

Edit: skulle jeg ta feil vil vel uansett AIR2 holde en 2 år e.l. og jeg kan da håpe prisen roer seg en del på proen...og heller se an behovet siden foto også er litt ferskt for meg, dvs å svi av oppmot 12 000 for en ekstra ting som kanskje ikke trengs er litt dumt nå?

Jepp. Jeg tenker at du har svart godt på ditt eget spørsmål...:-)

Lenke til kommentar

Noen tanker?

Jepp. Jeg tenker at du har svart godt på ditt eget spørsmål...:-)

jeg har en tendens til slikt - men så er det gjerne sllik at du ønsker det beste, men kunne greid deg med 90-95% av det beste fordi prisforskjellen opp til 100% fra hva du trenger er uforhåndsmessig dyr :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...