Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes c180 w202 felger?

Anbefalte innlegg

Hei. Skjønner meg ikke på innpress, bredde, nav og det der. Kan bare motor så og si. Men jeg har originale felger til merca mi. Er det noen som kan fortelle meg hvilke felger som passer? Ønsker ikke påkoste den for mye, men kunne tenkt meg at dekke stakk litt utenfor hjulbuen. Vet jeg må ha spacere. Hvor mange mm?

Men hvis jeg kjøper 16" felger, hva slags dekk må jeg ha for å få dekkstrekk ? Noen som kan få meg klokere på det her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dekk som stikker utenfor hjulbuen er ikke lovlig. Hvis du som i det minste kjører foran en politibil så vil du bli stoppet og sendt rett til biltilsynet.

Jeg råder deg å google "W202 wheel fitment" for å finne de riktige spesifikasjonene til din bil. Men i bunn og grunn er det 5x112, med 35 til 38 ET og 66,6mm nav

Lenke til kommentar

Dekk som stikker utenfor hjulbuen er ikke lovlig. Hvis du som i det minste kjører foran en politibil så vil du bli stoppet og sendt rett til biltilsynet.

Jeg råder deg å google "W202 wheel fitment" for å finne de riktige spesifikasjonene til din bil. Men i bunn og grunn er det 5x112, med 35 til 38 ET og 66,6mm nav

å faen. Hvorfor er det ikke det da? Blir jo sykt gode kjøregenskaper!
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

å faen. Hvorfor er det ikke det da? Blir jo sykt gode kjøregenskaper!

Et argument jeg har hørt bl.a politiet bruker er at dersom hulet stikker utenfor vil det kunne subbe i hjulbua (avhengig av bilens høyde såklart). Og dersom du skulle måtte foreta en nødbrems vil hjulet gå oppi og det vil være sjangs for at det låser seg og du mister kontrollen... :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...