magnemoe Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hei, jeg har et Aopen Aeolus ti4200s 8X sjermkort som får problemer etter få minutter kjøring. Da friker kortet ut med masse fargestreker i windows og pcen henger seg raskt. Ved reboot kommer problemet med striper og heng igjen med en gang enten mens pcen enda er i text modus eller når vindows lastes. Feilen oppsto ca en måned etter at jeg fikk kortet, tenkte først det var driverkræsj men problemet er likt på flere pcer med ulike OS med ulike drivere. Neste tanke var varmgang siden dette komer etter noen minutter men vifta går og kjøleribba er kald. Dessuten sjer problemet også i tekst modus ved boot, windows oppstart og vindows desktop noe som ikke burte slite på et 3D kort. Noen tips? Hørte det var flere som hadde problemer med varmgang på ti4200. Vil dette gi slike resultater? Kan det hjelpe å klokke ned kortet. Hvor kan jeg finne software for dette? Er relativt desperat her siden jeg kjøpte kortet fra et konkusbo og klarer ikke finne levrandør eller dokumentasjon som kan brukes for å reklamasjon. Lenke til kommentar
Vial Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg lider av samme problem. Tror det er ram'en det er noe galt med. Prøvde å klokke opp core frequency en smule - noe som ikke hadde noen effekt. Så klokket jeg opp ram freq en smule - og da ble alt bare ***** Har spurt Aopen etter en slags flashesak. De har et program som heter LiveUpdate, men selv i installasjonen av det rebootes maskinen min. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Stemmer det, på orginal driveren er det klokking, mulig den også kan klokke ned, brukte detonator drivere i steden. Kunne være en idee å prøve dette. Tenker her å klokke ned, vil uansett bli bedre en genforce 2 :nice: Problemet blir om kortet holder sammen lenge nok til at jeg får instalert driveren. Lenke til kommentar
Vial Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Fant løsningen endelig! Gikk inn på aopens sider og lasta ned en utility (http://download.aopen.com.tw/downloads/userdownload_List.asp?Publish=Yes&nowok=Yes&RecNo=2878&Model=Aeolus TI4200) som gjør at man kan stille klokkefrekvensen fra Nvidias lille fane i Advanced Monitor Options. Stilte ram-klokka heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt ned til bunnen, men lot core klokka få stå i fred. NÅ funker det glatt! Er selvfølgelig noen små skjønnhetsfeil fra the days of err, men det ser iallfall brukbart ut. Ser ut som om folk flest later som om dette problemet ikke eksisterer fikk ikke noe svar fra Aopen eller VGD's forum heller. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Takk, skal prøve denne, bruker du ellers detonator drivere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå