Gå til innhold

PS2 Modchip


ps2entusiast

Anbefalte innlegg

  • 6 år senere...
Videoannonse
Annonse
Dette er ulovlig.

 

Er da fullt lovlig med modchip?? det som er forbudt er vel piratkopierte varer osv.

 

I norge har vi en lovgivning som sier at man kan ha en kopi av software man har kjøpt, og er rettmessig eier av. Feks et spill. men for å spille en backup på ps2 trenger man feks modchip eller program som swap magic.

 

correct me if im wrong :innocent:

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Er det noen her som har erfaringer med s-box modchip til Playstation 2. Har nettopp montert en slik, men ikke fått prøvd den så veldig mye.

 

har vært borti det meste av chip til ps2, men denne har jeg aldri hørt om.

Etter hva jeg skjønner, så er dette en usb sak, og de usb "chipene" jeg har testet tidligere, har bare vært møkk!!

 

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg fått installert en matrix chip med en gang, så slipper du noe som helst trøbbel ;)

Lenke til kommentar

Har desverre ikke ps2 lengre, men lurte på om jeg skulle skaffe en chipet en, sånn at jeg kan spille alle de fantastiske RPG'ene som er der ute. Hvis den er chipet, er det vel mulig å spille både amerikansk og europeiske spill, ikke sant? Blir med en gang lettere, og billigere om jeg kan bestille fra begge plassene ^^

 

Er det vansklig å montere en sånn chip selv, eller burde man få "proffe" til å gjøre det, evt kjøpe en ferdigchipet?

Tenkt på matrixchipen btw, har hørt mye bra om den.

Lenke til kommentar

Ingenting å utsette på matrix chipen... spiller både pal og ntcs uten å måtte bytte kabel, selvom RGB sikkert er å foretrekke uansett. Du får den for 499,- ferdig installert i oslo i hvertfall. vet ikke hvordan det er å montere denne selv, men jeg har da loddet i filler en xbox engang... mener bare at det sparer deg for en del stress å få noen til å gjøre det for deg. så får du vel garanti på det og...

Lenke til kommentar

Hvis man ikke har en del erfaring med lodding og elektronikk vil jeg fraråde folk fra å lodde selv. PS2 har en del veldig små lodde punkt. Og er man uheldig så har du lagt gullegget for å si det sånn. Få noen proffer til å gjøre det, de gir ofte litt garanti på jobben. Og anbefaler de som vurderer chip å få Matrix Infinity. Har montert flere slike og disse er 100% stabile og til å lite på.

Lenke til kommentar
Har desverre ikke ps2 lengre, men lurte på om jeg skulle skaffe en chipet en, sånn at jeg kan spille alle de fantastiske RPG'ene som er der ute. Hvis den er chipet, er det vel mulig å spille både amerikansk og europeiske spill, ikke sant? Blir med en gang lettere, og billigere om jeg kan bestille fra begge plassene ^^

 

Er det vansklig å montere en sånn chip selv, eller burde man få "proffe" til å gjøre det, evt kjøpe en ferdigchipet?

Tenkt på matrixchipen btw, har hørt mye bra om den.

 

Da kan du kjøpe en av meg, har en med matrix chip, og NY laser... Du kan få med nettverksadapter også, så kan du kjøre med harddisk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...