Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Byggemelding og godkjenning

provolone

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter å ser på nytt bopel om dagen og i går kom jeg over noe jeg ikke har sett på annet en hus med utleiedeler. Her er det bygget ut på loftet men det er ikke byggemeldt. Så da lurer jeg på følgende, hva kan kosekvensene av dette bli? Si huset brenner ned, får man da ikke erstatning for den ikke godkjente delen da den skulle feks vært et tørkeloft? Andre kosekvenser?

Her er annonsen: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=64122705&searchclickthrough=true

Utdrag: 

Diverse:

Eierseksjonene i 1. etg har eksklusiv bruksrett til kjellerarealene under den respektive leiligheten. Likeledes har leilighetene i 2. etg bruksrett til loftsarealene over de respektive leilighetene. Ref.
punkt 7. i vedtekene vedlagt i salgsoppgaven. Det gjøres oppmerksom på at arealene i kjeller og loft ikke er byggemeldt og godkjent hos byggningsmyndighetene eller tinglyst som en del av leiilghetene. I seksjonsbegjæringen er arealene i kjeller og loft tinglyst som fellesareal. Evt. pålegg fra offentlig myndighet blir kjøpers risiko og ansvar. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...