Tfosheim Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Digitalt satelitt-TV-kort fra Terratec Tyske Terratec gjør PC-en din om til en digital satellittmottaker med sitt Cinergy 1200 DVB-S kort. Tidsskifting og videospiller er inkludert. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Med støtte for smartkort begynner slike ting å bli aktuelt. Ulead Videostudio er (les: var i alle fall) elendig til videoredigering. Lenke til kommentar
KnutM Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Pinnacle har et kort med støtte for CAM, dvs smartkort. Pinnacle PCTV SAT CI Har nettopp montert det inn for en kollega. Han venter på elektrikkeren til å legge opp kabel så han får testet det. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Slike kort er vel ikke stort mer enn leketøy. Svært få som fungerer sånn noenlunde, software er som regel helt elendig. Lenke til kommentar
jaskorpe Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Dei korta der skal fungere i linux også. og etter det eg har forstått er det ikkje naudsynt med noko smartkort eller whatever. Har ikkje vi høyrt om HW-simulering? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Etter det jeg kunne se på bildet av kortet, så ser det ut som at det er kontakt for ekstra dongle for smartkort, slik som det er på Hauppauge! WinTV Nexus-s. Å kalle disse kortene kun for leketøy blir nesten for dumt. I en kjemmekinosetting med HTPC og projektor faller det som en naturlig del å ha satelitt delen i HTPC'en, slik at man også kan få progressive signaler på dette. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Kan man få inn gode digitale kanaler gratis på pc skjermen da uten å betale noe for dem ved hjelp av dette kortet? Når jeg sjekket rundt etter "free to air" kanaler fant jeg en hel haug i europa bla.a Canal+. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Kan man få inn gode digitale kanaler gratis på pc skjermen da uten å betale noe for dem ved hjelp av dette kortet? Når jeg sjekket rundt etter "free to air" kanaler fant jeg en hel haug i europa bla.a Canal+. Noen som vet noe om dette? Canal + som FFA er vel heller tvilsomt. Se her for kanaler som sender på 1 grad vest, både kodede og FFA, her for 5 grader øst. Lyngsat er en bra kilde. Lenke til kommentar
handbook Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 1.) Det finnest FLERE slike kort fra før av (skystar1,2&3 ++). Har selv ett Hauppauge Nexus-s Skystar1 kort, og er skikkelig fornøgd 2.) Canal+ som ffa? Neppe... (men der er altid et MEN da) 3.) Hauppauge Nexus-s sine kort har mulighet for å bli bygd på med et cam-kort, så er det bare å smekke inn conax/viaccaess o.s.v. cam's for lesing av smartkort Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 tsss gammelt nytt! har hatt dvb kort lenge... og får man ikkje inn pay tv? jo da! man berre trixer og mixer litt. Softwaren duger nok bra den. www.progdvb.com er eit meget bra gratis program. Lenke til kommentar
niqo Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Programvare? Dette greier det meste: MythTV DVB støtte er under utvikling, men kommer seg. Lenke til kommentar
handbook Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) ProgDVB og DVBControl Need I say more? http://forums.dvbnetwork.com/ Cornel; trixingen du viser til er ulovlig *grin* Endret 13. november 2003 av Prazor Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Ja, det er vel det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå