Gå til innhold

Nordlys i Fredrikstad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her ville jeg minst halvert det svarte gjengrodde nede og antagelig tatt en beskjæring oppe slik at øvre ramme skjærer litt inne i det grønne til venstre i bildet på V1.

Jeg er heller ikke fri for forslag til beskjæring oppe og nede i V2 heller. men synes det ble mer "spiselig" enn V2 likevel. I disse bildene er det uansett nordlyset som bør mest mulig fram. Stjernene går jo du mer spesielt direkte på i andre bilder likevel.

Roar

Lenke til kommentar

Fine farger på nordlyset! V2, for meg. :)

Takker. Liker også V2 best. Ikke ofte jeg savner videre vinkel en 10mm, hehe. :)

Her ville jeg minst halvert det svarte gjengrodde nede og antagelig tatt en beskjæring oppe slik at øvre ramme skjærer litt inne i det grønne til venstre i bildet på V1.

Jeg er heller ikke fri for forslag til beskjæring oppe og nede i V2 heller. men synes det ble mer "spiselig" enn V2 likevel. I disse bildene er det uansett nordlyset som bør mest mulig fram. Stjernene går jo du mer spesielt direkte på i andre bilder likevel.

Roar

Takker for tips til beskjæring. Når du sier det så er jeg enig i at det blitt for mye av både himmel og forgrunn, spesielt i V1. V2 er bedre ja. Beskjæring er noe jeg ser at jeg må bli mye flinkere på.

Dog er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal få beskjært disse slik at de ser OK ut på print for å ha i album hvor jeg hovedsakelig bruker 10x15cm. Har du noen innspill på den problemstillingen?

Sent oppe? Jeg fikk nordlysvarsling på telefonen, men da hadde jeg allerede lagt meg.

Nei, ikke så veldig sent faktisk. Bildene tok jeg mellom 22:00 og 22:30.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...