rogkas Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Hvordan er det denne 3D touch funksjonen fungerer? Er det virkelig trykksensorer bak skjermen? Isåfall så er det jo mye enklere å heller måle hvor mye av fingeren som er i kontakt med skjermen. En større flate av fingeren din vil ha kontakt med skjemern jo hardere du trykker. Er jo bare å registrere i software om touch punktet blir større enn det opprinnelig var, ergo bruker må ha trykket hardere på skjermen. På denne måten kan jo alle skjermer få denne funksjonen ved å bare oppgradere software. Den teknologien du snakker om har vært brukt i lang tid. Å kunne registere kraft er derimot noe nytt og gir nye muligheter. Du får vite mer om hvordan 3D-touch fungerer hvis du ser på lanseringsvideoen. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Ja, det er for å tjene penger Og sett fra et bissnissperspektiv er det en uting? Hvis dette funker så ser jeg ingen grunn til å stoppe med det. Man har jo (dyrere) alternativer med høyere kapasitet, og folk kjøper jo det (ref deg selv). Lenke til kommentar
AlansWake Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Litt kjipt hvis du, med 3D touch, må vente (nesten like lenge) som med long touch. Håper man kan velge hastigheten på dette på samme måte som man kan velge hastigheten for dobbeltklikk i Windows. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Litt kjipt hvis du, med 3D touch, må vente (nesten like lenge) som med long touch. Håper man kan velge hastigheten på dette på samme måte som man kan velge hastigheten for dobbeltklikk i Windows. ...ehhh...igjen...kraft og tid er to ulike input-metoder... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Litt kjipt hvis du, med 3D touch, må vente (nesten like lenge) som med long touch. Håper man kan velge hastigheten på dette på samme måte som man kan velge hastigheten for dobbeltklikk i Windows. ...ehhh...igjen...kraft og tid er to ulike input-metoder... Men det står i artikkelen at man først må trykke svakt, så hardt, det tar tid, long-touch er ikke en så lang forsinkelse. AtW Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Noen som hinter til hva vi kan forvente av batteritid enda? Hittil har jeg bare lest "forbedret batteritid" rundt om på nettet. Vurderer hopp til denne fra Xperia, og batteriet bør jo holde en god dag. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 (endret) Litt kjipt hvis du, med 3D touch, må vente (nesten like lenge) som med long touch. Håper man kan velge hastigheten på dette på samme måte som man kan velge hastigheten for dobbeltklikk i Windows. ...ehhh...igjen...kraft og tid er to ulike input-metoder... Men det står i artikkelen at man først må trykke svakt, så hardt, det tar tid, long-touch er ikke en så lang forsinkelse. AtW Man kan gjerne argumentere med at begge deler tar tid, men der long-touch KUN måles i tid, så måles altså 3D-touch i kraft. For å si det på en litt annen måte... Det er hvor LANG TID du holder foten på gasspedalen som avgjør hvor fort bilen kjører, det er HVOR HARDT du presser gasspedalen ned. Det heller ikke hvor LANG TID du holder foten på bremsepedalen som avgjør hvor fort bilen stopper, det er HVOR HARDT du presser inn den pedalen. Man kan gjerne si at dette også kan måles i tid, men det blir kanskje litt vel søkt... Flere eksempler? Endret 10. september 2015 av rogkas Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Rogkas, folk er ikke helt idiot heller, folk skjønner forskjellen på trykk og tid, poenget, som det virker som du ignorerer er at en av fordelene med trykk er at det tar kortere tid, men om det tar nesten like lang tid, så er mye av fordelen borte. AtW 4 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Det vil vel avhenge av hvor kjapp man er det da, og da blir det jo vanskeligere å måle. "Hvor lang er en hyssing"? 3d touch legger vel også til mulighet for å swipe mens man holder hardere, noe long press ikke kan? Tipper det er en alright sak. Lenke til kommentar
RaySoft Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Hvordan er det denne 3D touch funksjonen fungerer? Er det virkelig trykksensorer bak skjermen? Isåfall så er det jo mye enklere å heller måle hvor mye av fingeren som er i kontakt med skjermen. En større flate av fingeren din vil ha kontakt med skjemern jo hardere du trykker. Er jo bare å registrere i software om touch punktet blir større enn det opprinnelig var, ergo bruker må ha trykket hardere på skjermen. På denne måten kan jo alle skjermer få denne funksjonen ved å bare oppgradere software. Den teknologien du snakker om har vært brukt i lang tid. Å kunne registere kraft er derimot noe nytt og gir nye muligheter. Du får vite mer om hvordan 3D-touch fungerer hvis du ser på lanseringsvideoen. Tror ikke du forstod hva jeg mente.. eller jeg forklarte meg ikke bra nok, rettere sagt. Jeg er hvertfall ikke klar over noen funksjon i dag som måler "bredden" på fingeren din. Bredden vil da bli større jo mere kraft du trykker med fingeren din. Du tenker kanskje på long-touch, som er noe helt annet. Er det noe info om hvor mye oppløsningen er på denne force3d funksjonen? Altså hvor mange nyanser av kraft kan de plukke opp? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Rogkas, folk er ikke helt idiot heller, folk skjønner forskjellen på trykk og tid, poenget, som det virker som du ignorerer er at en av fordelene med trykk er at det tar kortere tid, men om det tar nesten like lang tid, så er mye av fordelen borte. AtW Men jøssenavn da, AtW, jeg har da ikke sagt eller trodd at folk er idioter. Selvsagt kan det ta like lang tid å bruke kraft som det kan ta å registrere tid. Begge input-metoder har sine fordeler, og helt sikkert også ulemper. Men det er to ulike metoder og kan brukes til ulike ting. Det er det som gjør dette spennende å se hvordan utviklerne implementerer disse mulighetene. Sånn, scenen er din for videre kverulering, AtW...:-) Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Er det noe info om hvor mye oppløsningen er på denne force3d funksjonen? Altså hvor mange nyanser av kraft kan de plukke opp? Jepp. Alt du trenger å vite får du vite hvis du ser lanseringsvideoen. Sånn det kan se ut er det akkurat nå tre ulike nivåer kraft som registreres; lett tap, svakt trykk og sterkt trykk. Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Blir nok å beholde min iphone 6 i hvertfall til 7 kommer. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Dere klarer å ta bilder, men ikke en liten videosnutt? Imponerende. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Rogkas, folk er ikke helt idiot heller, folk skjønner forskjellen på trykk og tid, poenget, som det virker som du ignorerer er at en av fordelene med trykk er at det tar kortere tid, men om det tar nesten like lang tid, så er mye av fordelen borte. AtW Men jøssenavn da, AtW, jeg har da ikke sagt eller trodd at folk er idioter. Selvsagt kan det ta like lang tid å bruke kraft som det kan ta å registrere tid. Begge input-metoder har sine fordeler, og helt sikkert også ulemper. Men det er to ulike metoder og kan brukes til ulike ting. Det er det som gjør dette spennende å se hvordan utviklerne implementerer disse mulighetene. Sånn, scenen er din for videre kverulering, AtW...:-) Det er vanskelig å tolke det på annen måte når du begynner å forklare forskjellen mellom trykk og tid som folk er barnhagebarn. Om du ikke tror folk er idioter, så foreslår jeg du ikke kaster bort tid på den type forklaringer. Ellers kan man jo spørre seg hva du egentlig tror kverulering betyr i samme slengen. Pro-tip, skal du slenge ut karakteristikker, så er det mer effektivt om de faktisk er treffende for omstendighetene. AtW 4 Lenke til kommentar
Woods Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Er litt skuffet over manglende trådløs ladning og større oppløsning på skjermen, men etter å vært innom Windows Phone og Android er jeg keen på iOS som hovedenhet igjen. Jeg er veldig i tvil på størrelsen. 64gb blir det uansett, men hva med skjermen? Noen her med 6+ som kan snakke litt om hvordan det er å leve med en såpass stor telefon? Jeg tenker i utgangspunktet å bruke den til 'alt'. Dvs, muligens slipper å dra med meg Surface/iPad på flyet for å se film og muligens fjerne behovet med iPad i sin helhet? I tillegg til at jeg bruker 'Runkeeper' når jeg løper, blir denne for stor til å ha på armen? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Dere klarer å ta bilder, men ikke en liten videosnutt? Imponerende. Hva mener du? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 (endret) Er litt skuffet over manglende trådløs ladning og større oppløsning på skjermen, men etter å vært innom Windows Phone og Android er jeg keen på iOS som hovedenhet igjen. Jeg er veldig i tvil på størrelsen. 64gb blir det uansett, men hva med skjermen? Noen her med 6+ som kan snakke litt om hvordan det er å leve med en såpass stor telefon? Jeg tenker i utgangspunktet å bruke den til 'alt'. Dvs, muligens slipper å dra med meg Surface/iPad på flyet for å se film og muligens fjerne behovet med iPad i sin helhet? I tillegg til at jeg bruker 'Runkeeper' når jeg løper, blir denne for stor til å ha på armen? Nå vet jeg ikke hvor mye du legger vekt på enkel betjening under de fleste omstendigheter. Men Plus utgaven er grusomt stor stor i forhold til iPhone 6.Du bør i hvertfal stikke innom en butikk å klå litt på en enhet bare for å få ett visst forhold til den. Endret 10. september 2015 av Mala Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Rogkas, folk er ikke helt idiot heller, folk skjønner forskjellen på trykk og tid, poenget, som det virker som du ignorerer er at en av fordelene med trykk er at det tar kortere tid, men om det tar nesten like lang tid, så er mye av fordelen borte. AtW Men jøssenavn da, AtW, jeg har da ikke sagt eller trodd at folk er idioter. Selvsagt kan det ta like lang tid å bruke kraft som det kan ta å registrere tid. Begge input-metoder har sine fordeler, og helt sikkert også ulemper. Men det er to ulike metoder og kan brukes til ulike ting. Det er det som gjør dette spennende å se hvordan utviklerne implementerer disse mulighetene. Sånn, scenen er din for videre kverulering, AtW...:-) Det er vanskelig å tolke det på annen måte når du begynner å forklare forskjellen mellom trykk og tid som folk er barnhagebarn. Om du ikke tror folk er idioter, så foreslår jeg du ikke kaster bort tid på den type forklaringer. Ellers kan man jo spørre seg hva du egentlig tror kverulering betyr i samme slengen. Pro-tip, skal du slenge ut karakteristikker, så er det mer effektivt om de faktisk er treffende for omstendighetene. AtW Tror vi ser at det holder der jeg, AtW. Det er liksom en grense for hvor mange ganger man skal syns det er morsomt å diskutere side opp og side ned med deg. Man kan hevde at det finnes to typer mennesker; de problemorienterte og de løsningsorienterte. Du hører helt klart hjemme i den første kategorien. Dermed blir det også litt lite interessant å "diskutere" med deg... 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Over til noe annet, kanskje dere kan hjelpe meg? Jeg vurderer denne saken, men er ukjent med IOS bortsett fra litt bruk på en iPad Mini 3 jeg har fått i gave. Er telefonen annerledes i bruk? Eller er iPad en mobil, bare større? Altså, hvis jeg biter eplet, vil det være surt siden jeg kommer fra Android? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg