fjarle Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Vi har prøvekjørt de nye iPhone-modellene.SNIKTITT: – 3D Touch er faktisk både nyttig og enkelt Lenke til kommentar
BananLaban Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Får iPhone 6s optisk bildestabilisator, eller er det fortsatt bare på 6(s) pluss? 1 Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 9. september 2015 Forfatter Del Skrevet 9. september 2015 Får iPhone 6s optisk bildestabilisator, eller er det fortsatt bare på 6(s) pluss? Under lanseringen, og i pressemeldingene, snakket de kun om den nye bildesensoren på 12 megapiksler. Det virker sannsynlig at de ville sagt noe om det dersom også den minste av de nye fikk stabilisering. Vi sjekker Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 3D Touch virker veldig lovende, blir vel egentlig største GUI-forandringen på en iOS-enhet på veldig, veldig lenge. 1 Lenke til kommentar
Jackie Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Får iPhone 6s optisk bildestabilisator, eller er det fortsatt bare på 6(s) pluss? Just wanna tell you that iphone 6s has no OIS. According to specs from apple.com. Here you'll find specs: http://www.apple.com/iphone/compare/. Only 6 plus and 6s plus have OIS. Lenke til kommentar
GXT Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Håper 3D-Touch kan deaktiveres, og at telefonen er brukbar uten dette. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Hvor ligger egentlig begrensninger for å implementere OIS i iPhone 6? Er de fysiske? Er det bare en business avgjørelse på lik linje med å tvilholde på drittutgaven med 16GB? Endret 9. september 2015 av Mala Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Jeg synes dere burde tatt opp at de fortsatt tviholder på 16GB som basismodell, en telefon som i praksis er ubrukelig. Jeg mener i hvertfall det er viktig at journalister tar dette opp alvorlig og viser hvor høyst kritikkverdig det er av Apple. Ja, det er for å tjene penger Jeg har selv 64 GB, som er mer enn nok- 32GB vil holde for veldig mange, men 16GB holder nesten ikke for noen, og veldig mange har gjort en tabbe ved å kjøpe 16 GB-verisjonen. 7 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 16GB er et hån mot forbrukerne. Men slik går det når de kan gjøre hva de absolutt vil uten noe form for konsekvenser. 5 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Hvordan er dette i forhold til loing-touch da? En ulempe med long-touch er at det tar bitte-litt lengretid, men det blir jo ganske likt når du ført må trykke, og så trykke hardere. AtW 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Hvordan er dette i forhold til loing-touch da? En ulempe med long-touch er at det tar bitte-litt lengretid, men det blir jo ganske likt når du ført må trykke, og så trykke hardere. AtW Long-touch er målt i tid. 3D-touch (tidligere ForceTouch) er målt i kraft. To ulike måter for input og kan dermed også brukes på ulike måter. 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Jeg syns 3D-Touch var en metode for input som er veldig spennende. Kan fort bli en helt ny måte å bruke datadingser på. 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 I følge et intervju med Ive og Cook så brukte de "mange, mange, mange" år på å utvikle dette. Blir spennende å se hvor fort konkurrentene kommer med det samme. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 I følge et intervju med Ive og Cook så brukte de "mange, mange, mange" år på å utvikle dette. Blir spennende å se hvor fort konkurrentene kommer med det samme. Har ikke Huawei allerede kommet med en input-metode der de kan registrere kraft da? (Selv om de kanskje er mer en konkurrent i Android-markedet...:-)) Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Hvor ligger egentlig begrensninger for å implementere OIS i iPhone 6? Er de fysiske? Er det bare en business avgjørelse på lik linje med å tvilholde på drittutgaven med 16GB? Det virker veldig rart, for selve kameramodulen har vel samme størrelse på iPhone 6 / 6S som på iPhone 6 / 6S Plus? Den optiske bildestabilisatoren er vel i utgangspunktet ikke noe som tar noe mer plass i selve telefonen da det kun er en integrert del i selve kameramodulen etter det jeg forstår? Så det virker som en måte for Apple å skille 6/6S og 6/6S Plus modellen og gi en bruker flere grunner til å gå for "toppmodellen". Det er jo veldig teit da jeg mener disse to modellene burde være likeverdige og eneste forskjell som burde skille er hvorvidt en bruker ønsker mer kompakt modell eller større skjerm (som naturligvis også betyr større batteri) og ingenting annet. Jeg synes dere burde tatt opp at de fortsatt tviholder på 16GB som basismodell, en telefon som i praksis er ubrukelig. Jeg mener i hvertfall det er viktig at journalister tar dette opp alvorlig og viser hvor høyst kritikkverdig det er av Apple. Ja, det er for å tjene penger Jeg har selv 64 GB, som er mer enn nok- 32GB vil holde for veldig mange, men 16GB holder nesten ikke for noen, og veldig mange har gjort en tabbe ved å kjøpe 16 GB-verisjonen. Trenger ikke å overdrive, kjenner mange med 16GB modeller som ikke bruker opp lagringsplassen og med iCloud Photo Library, Google Photos osv så vil mange brukere ha enda mindre behov for lokal lagringsplass. 8GB modellene som Apple holdt på med, det var noe som ikke lignet grisen.. Når det er sagt så burde man kunne forvente at til den prisklassen som iPhone 6S og 6S Plus tross alt ligger i så burde de kunne starte på 32GB og ikke 16GB, det er jeg helt enig i. Men da har man fort forbrukere som står å klager på at de må betale for 32GB når de kun trenger 16GB... Det som gjør det enda mer kritikkverdig i denne omgang er jo det at de inkluderer muligheten for 4K-video, de legger også opp til bruken av "Live Photo" som da er snakk om små videosnutter fremfor bilder som vel sikkert også filmes i 4K og sånt vil vel ta en god del mer plass sammenlignet med vanlige bilder. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Hvordan er dette i forhold til loing-touch da? En ulempe med long-touch er at det tar bitte-litt lengretid, men det blir jo ganske likt når du ført må trykke, og så trykke hardere. AtW Som du selv sier så er long-press / long-touch basert på delay og vil alltids føle en smule tregt og lite intuitivt i bruk basert på dette. Du som bruker vet jo gjerne allerede hva du ønsker å oppnå, så det måtte avvente long press sin delay for at menyvalget og det du ønsker å utføre skal finne sted føles fort litt keitete. 3D Touch / Force Touch ut ifra min erfaring med Apple Watch skjer jo umiddelbart, jeg vet jo på forhånd om jeg ønsker meg inn i menyen som vises via Force Touch eller ei så jeg legger jo umiddelbart hardere press på skjermen og da utføres ønsket operasjon umiddelbart uten noe merkbart med delay. Utfordringen her vil kunne oppstå når brukere som kanskje er en smule mer hardhendte osv nå plutselig vil måtte justere sitt press for at det ikke skal skje diverse andre operasjoner enn hva de er vandt med og ønsker at skal skje. Men vi får jo se hvordan det hele fungerer i praksis, på Apple Watch så klarer du ikke å gjøre feil for tyngden bak presset for å oppnå Force Touch kontra vanlig touch er såpass stort at det skal godt gjøres å blande de. Men det er jo et tredje element inne i bildet med 3D Touch på iPhone. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Det sto jo i artikkelen at det ikke fungerer å umiddelbart trykke hardt? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Hvordan er dette i forhold til loing-touch da? En ulempe med long-touch er at det tar bitte-litt lengretid, men det blir jo ganske likt når du ført må trykke, og så trykke hardere. AtW Long-touch er målt i tid. 3D-touch (tidligere ForceTouch) er målt i kraft. To ulike måter for input og kan dermed også brukes på ulike måter. Ja, det forstår jeg, men det virker som noe av fordelen med kraft kontra tid forsvinner, når det blir et tidsaspekt i kraft-funksjonen også. AtW 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Hvordan er dette i forhold til loing-touch da? En ulempe med long-touch er at det tar bitte-litt lengretid, men det blir jo ganske likt når du ført må trykke, og så trykke hardere. AtW Long-touch er målt i tid. 3D-touch (tidligere ForceTouch) er målt i kraft. To ulike måter for input og kan dermed også brukes på ulike måter. Ja, det forstår jeg, men det virker som noe av fordelen med kraft kontra tid forsvinner, når det blir et tidsaspekt i kraft-funksjonen også. AtW Vi får jo se når tester og faktiske erfaringer dukker opp. Forskjell på kraft og tid er likevel relevant og kan brukes på ulike måter. Lenke til kommentar
RaySoft Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Hvordan er det denne 3D touch funksjonen fungerer? Er det virkelig trykksensorer bak skjermen? Isåfall så er det jo mye enklere å heller måle hvor mye av fingeren som er i kontakt med skjermen. En større flate av fingeren din vil ha kontakt med skjemern jo hardere du trykker. Er jo bare å registrere i software om touch punktet blir større enn det opprinnelig var, ergo bruker må ha trykket hardere på skjermen. På denne måten kan jo alle skjermer få denne funksjonen ved å bare oppgradere software. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg